» Hela dagen förklaras nedan

Tisdag idag, vaknade här hemma med min pojkvän. Åkte till willys för att köpa lite nybakat bröd för att mätta magen med. Åkte sedan iväg för att lägga om Victors tumme och för att fördriva tiden lite så gick vi på stan och handlade lite till hemmet. Kl 1 gick vi till umo och sedan hem för att vänta på Josse och Signe då vi skulle vara hundvakt. Har lagat tacoz och ja inte mycket mer. 
Josse hämtade precis Signe och nu ska vi hem till Victor för han har fått hem lite grejer som han måste fixa med. så tjarååå. 



» Lite fina prylar

Nu när man har egen lya så är det roligare att köpa grejer till hemmet än kläder?!
Nedan är lite grejer som jag nydligen köpt och inrett med hemma.

» Vardagslyx

Äntligen är tvbänken ihopskruvad. Vart lite problem där då den första vi fick var trasig, men det löste sig...(Ska visa bild) 
Hur som, nu ikväll ska vi ha det lite mys jag och pojkvännen. Vi ska ut och äta för att sedan gå på bio! Det kommer bli toppen. 
 
Jag idag...

» Avsågad tumme..

Lovade ju att berätta vad som hände i fredags som är förklaringen till att jag inte bloggat. 
Fick ett samtal och sms i fredags morse att min pojkvän sågat av sig tummen på jobbet!!? Ringde hans mamma direkt och efter lite samtal mellan sjukhus osv. bestämdes det att Victor skulle till Linköping för att få den bästa hjälpen. Medans han for dit med ambulans åkte jag och hans far dit för att möta upp dom. 
Det slutade som tur väldigt bra, bara att min kära pojkvän har inte hela tummen kvar utan en liten del är putsväck. Så nu är han sjukskriven stackarn, så jag är hans lilla assisten. Han kanske ska byta yrke? Att vara snickare kanske inte är det bästa för min klumpeduns till pojkvän..
 

» Oh shit

Sorry mobilnr mobilinlägg. 

Det blev inte som tänkt igår då det blev en resa till Lkp sjukhus. Lite kaos? Hör av mig på söndag igen och berättar mer! 


» Släktkalas - Kolmården


» Lite snack

Glömde att jag äger en blogg igår? Ops... 
Idag har jag vart på umo, tagit blodprov, tvättat, lagat mat och ätit (logiskt) ska inte göra så mycket mer idag förutom att träffa en vän! 
 
Kladdkaka med glass, rätt okej?

» Lilla Signe


» Balen 2012

La upp denna bildbomb på förra bloggen, men tänkte att den ska ha sig en plats här också.

» Myskväll igår & hundvakt idag

Igår kväll kom min fina vän Josse på besök med Signe. Vi kollade robinson och åt kladdkaka. 
Snart kommer flickorna igen, jag ska vara hundvakt ett tag då Josse ska klippa sig och lite. Så nu har jag tagit upp alla små råttor från golvet och tagit fram lite större leksaker. Även att det inte är stor storleks skillnad på mina katter och Signe så spelar storleken på leksakerna roll, haha!

» Börja på ny skola

Idag börjar ju många skolan igen. Jag själv har 2 veckor sommarlov kvar så det är skönt. Precis som jag själv så är det många som ska börja på en ny skola och träffa helt nya människor. 
Jag minns själv hur det var första dagen på gymnasiet. Jag visste några som skulle börja i min klass men ingen man riktigt ville umgås med. Det var väldigt spännande och kul att "börja om på nytt" och lära känna nya människor. På gymnasiet kommer det folk från hela kommunen och det är många främmande ansikten. Men det är det som är kul! Jag har lärt känna massa nya människor under min gymnasietid som jag aldrig hade lärt känna annars. t.ex. hade jag inte träffat min pojkvän? ♥
Något som är viktigt de första dagarna är att våga ta kontakt med sina nya klasskompisar. Första intrycket gör så mycket. Sen är det bra att de flesta programmen har någon typ av lekdag med 2-3:orna så då kan man lättare lära känna varandra. Ett extra plus om man går Samhäll eller Natur för då blir det super roliga fester. Där kan jag säga till 99.9% att man lär känna nya människor och kanske hitta kärleken? ;)


Det bästa med gymnasiet var:

• Gymnasiefesterna 
• Nya människor
• Mer frihet
individuella valen (Kunde välja kurser som man var intresserad av)
• Balen (Det kostar ett par tusen, MEN det är värt det! Inte många gånger i livet något sådant händer och man får vara extra fin!)
• Studenten
• Cafeterian, (när man är hungrig eller bara vill mysa i soffan med sina vänner)
• Våren (På våren är det alltid fullt med folk på baksidan av skolan, där man satt och sola eller plugga och på köpet fick färg på kroppen) 
• Lärarna (Vissa var underbara! Men det tillhör väl också att man ska få en och annan bitch till lärare också?)
• Willys (Där har man nog spenderat många tusenlappar på fika, godis osv. När inte skolmaten varit okej.)


Jag tycker det ska bli spännande att läsa på universitet nu
. Vilket funkar väldigt annorlunda om man jämför med högstadiet och gymnasiet. Ska bli kul att läsa om sånt man är intresserad av och lära känna nya människor. 2 veckor kvar sen börjar allvaret. 


» Flytt och fix

Hellå! Jag har varit borta ett tag nu, men det beror på flytt och massa. Så nu bor jag själv i min egna lägenhet. Som man kan förstå har det varit fullt upp med det men nu börjar saker att sättas på plats här hemma. 
Det är ett otroligt stort ansvar att bo själv. Innan är man van att någon lagar mat, kanske fixar frukost, tvättar, städar, vattna blommor osv. Men nu får jag tänka på allt sånt själv. Det funkar bra (än sålänge), inga äckliga höga disksamlingar och jag äter mig mätt varje dag och blommorna lever :) Får se om det fortsätter så sen när jag kommer ha fullt upp med skolan..? 
 
Igår hade jag och pojkvännen lite söndagsmys. Vi grillade lite på gården och åkte sedan och shoppade lite snacks (bild nedan) så vi hade något att tugga på till filmen vi såg (Ace Ventura Jr.) 

» Du är min bebis

Mitt lilla söta barn. Hon är bäst, japp det är hon!

» Mys med fin vän

Lunchade på stan idag med Josefine. Avslutades med en runda på stan då jag inhandlade lite grejer (mycket rosa idag med) 
Har varit hemma ett tag men ska iväg straxt igen då Josse och jag ska kolla sista allsången med söta Måns. Ska bara förbi konsum för att ha något att tugga på. 

» Rosa fetish?

Jag brukar egentligen varsebli lila saker. Men jag blev visst 5 år igen och hamande i "I love pink" perioden. Så i lördags blev det lite rosa prylar som var orsaken till att pengarna flög iväg. 
Ni kommer få se bild senare vart visa grejer hamnar. Stay calm. 

» Big boys? - Kolmården

Noshörningar är inga små kryp inte! 

» Hej igen

Förlåt att jag var lite frånvarande i helgen. Men jag har inte haft tid och lust att blogga. Har varit med min pojkvän hela helgen. Har inte så mycket speciellt att berätta, men tänkte visa lite rosa grejer jag köpte i lördags då vi åkte in till stan och handlade lite. 
Annars så vill jag hälsa min mamma grattis som fyllde år igår, så blev lite firande för henne och mat. 
 

» Sjuksköterskeprogrammet

Snart är det dags att sätta näsan i tusentals böcker igen! Men jag passar in där. Efter att ha sommarjobbat ett par veckor så känner jag att det är så mycket skönare att studera. Dock är det inte jätte skoj att läsa onödiga kurser på gymnaiset men nu kommer jag äntligen kunna läsa sådant jag är intresserad av. 
Jag är så glad och stolt att jag lyckades komma in på skolan i Vimmerby, av ett par hundra sökande och endast 5 platser så lyckades jag ta 1 utav dom! 

Så många gånger jag tänkte skita i att få bra betyg på gymnaiset, bara kasta böckerna för att slippa pressen, så kämpade jag ändå och satt flera timmar för att få ihop miljontals sidor med arbeten som sedan skulle ge mig bra betyg och en utbildning efter gymnaiset.
Till alla er som går gymnaiset eller ska börja. Ta vara på det! Det är inte kul att ta studenten med skit betyg och sen inte komma in på någon utbildning, du kommer ångra dig! 
Jag ångrar att jag inte tog vara mer på skolan i ettan tillexempel. Men hur som lyckades jag komma in. Lyckost
 
3 år till sen är jag klar med skolan och då blir jag legitimerad sjuksköterska, så jäkla coolt! 
Och den 3 september då far jag till Kalmar för att på börja mitt liv som studerande, igen. 
 
 

» Bättre än coca-cola

Efter att ha blivit tillsammans med världens bästa kille så fick jag även på köpet ett litet cola beroende då han själv är en coca cola slukare! Dock så finns det ju egentligen bara 1 positiv sak med cola och det är att det är gott. Sen är det ju så gott som bara dåliga saker med cola, dvs. missfärgningar på tänder, hål i tänder, dåligt för hälsan med allt socker och frätande. 
Så nu försöker jag bli lite duktigare med vilken vätska jag häller i mig. Testade 2 loka med väldigt annorlunda smaker och jag gillade dom båda! 


» Vad hände igår då?

Som jag sa så skulle pojkvännen komma in till stan för att käka lite. Vi hamnade på Morella, jag med en bit lövbiff och Victor med en skagentoast. Jag tror jag var väldigt hungrig för jag åt upp både min egna mat och lite av Victors? Brukar annars vara tvärtom. 
Vi gick sedan en liten promenad på lysingsbadet för att bränna lite kalorier för att sedan åka till ica maxi och fylla på depåerna med lite godis! 
Så här såg jag ut igår kväll.

» En sak jag gillar med höst/vinter

Det är kläderna! Sommaren är bra på alla sina sätt. Men detta år köpte jag mig så gott som en ny garderob med sommarkläder som man ändå inte kunde använda för vädret inte varit det bästa. 
På hösten kan man klä sig i lite mörkare nyanser, vilket jag gillar! 
Ett urval av lite mörkare kläder till de mörkare tiderna på året.

» En lugn dag

Idag har det varit en lugn "fixar" dag. Har rensat ut lite grejer från mitt skrivbord och plockat iordning med massa grejer. Men snart kommer min pojkvän in till stan för att gå ut och äta lite mat. 
Vad tycker ni om min outfit? Tröja från exklusiv sportaffär i Paris och mjukisbyxer från victoria secret!
Tror jag får förbättra min klädsel lite om jag ska ut bland folk...

» Konstiga grejer jag gjort (för länge sen)

• "Badat" min katt i toaletten, observera att jag var 3-4 år bara. Försökte faktiskt bara vara snäll... he-he
 
• Gått på samma bio 2 gånger. Varför slösade jag pengar på det? 
 
Cyklat rakt in i en stenvägg för att se vad som hände? Även här var jag 3-4 år, slutade med en tripp till vårdcentralen. 
 
• Gått till affären och betalat med låtsaspengar. Lyckades nästan! 
 
• Jag och en kompis smög in på skolan sent en eftermiddag för att få tag på sirap för vår andra vän var godissugen. Vem äter sirap? 
 
• En "pojkväns" kompis var en sån där retsticka, slutade med att jag ramlade och slog mig och bara för det gick jag till min pojkvän och gjorde slut. Kollektiv bestraffning... (Var 8 år och inte 18 hehe) 
 
• Jag tog hem en död kråka i hopp om att mamma skulle rädda den med hjär&lungräddning, men hon gillade inte min idé. 
 
• Jag och min bror döpte våra gamla katter, med vatten på huvudet och hela köret. Heligt!
 
 
 

» Surikater - Kolmården

Surikater är så söta och roliga att titta på, plus att dom låter väldigt gulligt! Synd att man inte kan ha en sån som husdjur?

» Ikea

Idag har jag shoppat loss på Ikea i Linköping! Älskar fina prylar
2 finar påsar och jag idag!

» Inför skolstarten

Allt blir mycket roligare med snygga och schyssta grejer! Här nedan är lite unika prylar till skolan. 
 

» Elefanter - Kolmården

Min fina pojkvän Victor och jag var på kolmården ibörjan av sommaren. Så tänkte visa lite bilder därifrån då&då. 
Börjar med elefanterna. 
Visste ni att elefanter är livsfarliga djur ute i det vilda? Jag har alltid tänkt att dom är snälla och gulliga. Kanske sett för mycket barnfilm? 
Elefanten på bilden längst ner var en riktigt skön typ, han stod och dansade typ, haha! 

» Nu börjar mitt sommarlov

Nu har jag sommarjobbat i 6 veckor. I fredags var min sista dag och det var en sån härlig lättnad när jag stängde och låste efter mig på turistbyrån i fredags och satte på sista tvättmaskinen med moppar. 
Nu är jag rätt trött på att städa efter konstant moppande i 6 veckor. Men det var värt allt slit, eftersom pengarna kommer så passande nu när jag ska börja plugga och få egen lägenhet.
Ska bara njuta av sommaren lite först!
 

» Tandblekning - Bra Service

Efter att sett massa reklam om tandblekning på nätet tänkte jag att jag lika gärna kunde testa jag med. Jag beställde då hem ett kit tandblekning från easewhite.se. De 2 första gångerna gick allt som det skulle tills tredje gången då mina läppar svullnade rejält och det gjorde ont i hela munnen. Dvs. kunde inte äta, prata eller borsta tänderna. Men efter att ha kontaktat företaget så bad dom mig testa en kortare interval och det funkad inte heller så fick skicka tillbaka produkten och behövde som tur va inte betala ett öre! Fick lite panik där ett tag när jag lagt ut pengar men att jag var "allergisk",så ett stort plus till dom som utan några svårigheter gav tillbaka pengarna. 

Mina tänder blev faktiskt vitare under den korta tiden. Så det var väl värt lidandet. Får testa en annan typ av tandblekning i framtiden. 

» Börjar om på nytt

Efter att ha på bloggat på linnealjungberg.blogg.se i en lång period kände jag att det var dags för att göra något nytt och tänkte därför börja om från ruta 1. Anledningen är att just nu ska jag ta ett steg ut i det stora livet, dvs. egen lägenhet, studera på universitet, bli sjuksköterska, klara mig själv och helt enkelt bli vuxen. 
Min förra blogg är så gamal och därför vill jag börja om från början utan att ha 3000 inlägg i arkivet från när jag var en liten fjortis. Nu ska vi sudda ut det och börja om från början. Plus att jag nu har ett lättare bloggnamn.
Min förra blogg kommer därför bli låst och bara vara tillgänglig för mig för att kunna se tillbaka på gamla goda tider.