» Packa, sortera, slänga, spara, skänka.

Hej bloggen! Förlåt att jag glömt bort dig helt och mina läsare. Har fullt upp just nu, men eftersom jag ändå inte kan sova så tänket jag passa på att blogga. 

Nästa vecka flyttar vi, så det är fullt upp med att packa ner grejer, sortera osv. Idag så tog Victor och jag ner ALLT på vinden. Och hela lägenheten var full med grejer, bor ändå på 76kvm? . 
Jag gick igenom allt och sorterade upp det som jag ska spara, kasta och eller skänkas bort. Så idag blev det lite turer till blandannat sånadär gröna boxar som man kan skänka kläder osv. i till barn i afrika mm. Sedan lämnade vi flera säckar till röda korset och en hel del har kastats och ska kastas. *Puhhh* 
Lilla 20 åriga jag har lika mycket grejer som en manisk samlar kärring på 80 bast ;)

Dock är det ibland lite sorligt när man beslutar sig för att göra sig av med vissa grejer. Jag menar, allt vi äger har ju sin egna historia. Men vissa prylar vet jag ändå kommer ligga år efter år i kartonger i ett förråd så det är lika bra att göra sig av med det så det slipper ta plats. Dock är jag noga med att spara riktigt värdefulla minnen, som alla skolfoton, från dagis & skolan, sen har jag massa brev som min pappa skrev till mig när jag var liten som är otroligt värdefulla för mig. Dessa grejer kommer ligga i sin låda på förrådet men de är ändå en väldigt värdefull låda som man kan hämta någon gång ibland och gå igenom och tänka tillbaka på allt, nostalgi helt enkelt! 
 
Får blir en varsin bild på kissarna, dom ska vi självklart skänka bort till barnen i Afrika :)
 
/ Det sist nämnda var ett skämt :)
 

» Ser ni mig?

Haft en underbart bra lördag. 
Gick upp tidigt för att åka ut med båten till våran nyfunna ö och vara där ett par timmar för att njuta av solen, frukten, fikat, colan och att bara vara tillsammans ♥
Vi tog oss även vårt första dopp för i år också så nu kan jag ju erkänna att detta är första gången jag badar på 2 sommrar.. Hehe, badkrukisssss. 
Efter ett par timmar åkte vi in till land igen för att göra lite nytta, Victor bytte grejer på bilen och jag målade skrivbordet, ni kommer får se det framöver när det är klart. 

Bild från idag, ser ni mig någonstans? Haha. 

 
 

» Sockervadd på G

Har ätit en klassisker idag med bästis, kycklingsallad från kanan, så underbart god. Vi satt och snackade och hade det mys hos henne på sjukhuset några timmar :) Love you besti
Kom hem nydligen, ska fixa lite grejer och sedan ner mot stan för att träffa lite vänner och sätta oss och ta något gottigt att dricka och köpa lite sockervadd osv. Är ju visfestivalen här i Västervik nu, så får passa på att hitta på något när det äntligen händer något i vår lilla stad :) Inte varje dag man kan köpa sockervadd liksom?! Dah. 

 

» Smultronstället

Hade det supermys igår på Smultronstället i Söderköping. 
Jag åt en "prinsessdröm" som var super god! Vit-choklad sås i, fatta vad mumsigt?! 
De andra tog lite större glassar och jag var den ända som faktiskt åt upp, våra pojkar kämpade och kämpade att få i sig sina men de gav båda upp i slutändan haha. 
Mätta och belåtna vart vi i alla fall :)
 



» Snart bär det av

Oh så härligt väder det är idag. Det har ju faktiskt varit kanon väder ett par dagar nu! 
I söndags var det helt underbart varmt och skönt, så Victor och jag åkte ut på sjön till en liten ö och solade, fiskade, fikade mm. Sådana dagar vill man ha mer av, men tyvärr har Victor inte en enda dags semester så man får verkligen försöka ta tillvara på helgerna. 

Hur som, idag vaknade jag straxt innan ett... Åh blir så sur att jag missat massa timmar av solen. Men snart kommer Victor hem och då ska vi hämta upp Sesse & Kim och då bär det av till Söderköping för att käka glass i enormt stora lass :D Har försökt att fasta lite nu under dagen så jag är hungrig när vi kommer dit haha! 


» Grilli Glassi

Kom nyss hem, älskling och jag har varit hos Sesse och Kim och haft det mysigt med att äta grillat :) sen åkte vi ner till stan och åt glass! Har varit sjukt varmt ute nu på eftermiddagen/kvällen!
Nu ska Viggo och jag kolla film som vi bland annat hyrde igår ;b