» Animals

Helluuu. 
Har varit på stan idag, köpt ett stort klösträd till kissen, fixat med papper, fikat och sen träffat bästa vännen :)
En bra dag idag! 

Imorgon ska jag kolla på en annan lägenhet, hoppas den är fin och att jag isåfall kan få den! 
Sen längtar jag massor till lördag då bilen rullar mot Ulricehamn för att hämta kissen :D

Hittade 2 bilder som låg i mappen (Kolmården) en björnis och en sköldpaddis

» Udda inredning

Klickade runt lite och hittade dessa coola bestick & glas att ha som inredning, så unika grejer! 
Besticken kostar 690:- och glaset 799:- 
Inte så farligt ändå för så stora grejer haha. 
 
Från: http://www.sakochting.se/jumbo-serien/

» Vara rädd om saker

Victor: kan du hämta min bankdosa är du snäll?
Jag: Visst, vart är den?
Victor: eh..i badrumsskåpet, tror jag.
Jag: ? Bra att ha sina elektronik grejer i det fuktigaste rummet i hela huset?
Victor: Hehe, ojdå.

Varför lägger man sin bankdosa i badrummet?! Hahaha


» Bra eller dåligt?

Jag har "allergi" för stökighet tror jag... 

Jag är nog väldigt pedantiskt av mig tror jag? 
Sängen ska bäddas varje dag, det får inte va någon disk, mattorna får inte ligga snett, det ska vädras varje dag, persiennerna ska inte vara nere på dagen, saker ska inte ligga framme sålänge man inte använder dom.. Listan kan göras mycket lång. 

Jag vet inte om det är någon slags mani, men jag tål inte oordning helt enkelt.. Sen om folk har det stökigt hemma hos sig kan jag tycka är "jobbigt" då jag nästan känner mig äcklig, som att kvalster och ohyra bara hoppar på en.. HAHA.. hör nu själv hur sjuk jag är :')
 
Är det bra eller dåligt att va pedantisk? Jag tror faktiskt det är mer positivt iaf... 
Förstår inte hur man kan leva med massa skit som på bilden.. Tänk alla spindlar och annat skit som bor under skiten. bläääääää 

» Onepiece mys

Söndagar är sköna dagar. Då finns det inga måsten, utan man kan bara göra det man känner för. 

Idag har boyfriend och jag vart hemma hos han och fikat lite mm. Handlat och planerat mat för veckan, hyrt lite filmer, ätit kebabrulle och haft onepiece mys. 

Idag har vi sett filmen "Breaking Wind" parodi på twilight, den var inte alls bra.. :( Så rekomenderar den inte tyvärr... 
 

» 10 frågor

1. Vad gör du just nu? skriver ett blogginlägg på mobilen och kollar film.
2. Vart är du just nu? Hemma hos pojkvännen.
3. Vad har du gjort idag? Varit på ett möte, varit hos Johan, fixat med viktiga papper, ringt lite telefonsamtal, städat, ätit hos pojkvännen och haft fredagsmys :)
4. Det bästa med dagen? Att jag fått lite viktiga saker gjort!
5. Det sämsta med dagen? Lite huvudvärk och trötthet.
6. Vad har du haft på dig? svarta jeans och en vit stickad tröja.
7. Vad har du ätit idag? nybakat bröd till frukost, fikat kladdkaka och Victors far bjöd på fläskfilé & Klyftpotatis :)
8. När vaknade du idag? klockan ringde 08.00.
9. Något du lärt dig idag? vet inte riktigt...
10. Vad händer imorgon? Jag vaknar med ett leende på läpparna, väcker pojkvännen med en puss på pannan och sen har jag inget mer planerat haha! :D eller jo! Vi ska äta hos Victors pappi :)


» Instagram

Gick upp kl 8 idag och tog hand om mig själv lite, tvättade håret, inpackning, ansiktetsmask osv.
viktigt att ta hand om sig själv lite extra ibland
Har varit på möte och träffat Johan idag.
Nästa lördag ska Victor och jag hämta kissen!!!!!! LÄNGTAR

Följ mig gärna på instagram om ni vill :)

Senaste bilden från min instagram:


» Dagarna springer iväg

Jag tycker dagarna går så fort nu för tiden. Kan inte riktigt förstå varför då mitt liv inte har speciellt mycket fart i sig?

Hur som.. Idag har jag varit på medicinmottagningen och träffat min goa sjuksköterska som ytligare denna vecka plågat mig med den där jäkla humira sprutan :( Menmen.. magen blir ju glad iaf. 
Efter det åkte boyfriend och jag till hans mor och fikade lite grodor. 

Har precis ätit bajsäcklig mat... (Ingen mer kommentar) 
Men nu har Victor fixat med grönsaker och dipp, så nu blir det att tjocka oss framför farmen :)

Visst är bilden fin? Victor och jag på balen som hans bästa mammi tagit. 

» Blogg-Lista

 Sorry att all text är understrucken. Men kopierade från en annan blogg så det blev lite knas :)

HAR DU NÅGONSIN:

Dejtat två personer åt gången: Nej

Varit kär: Yes

Förlorat någon speciell person: Ja

Varit deprimerad: ah :(

Varit så trött att du somnat sittandes: Inget jag kan minnas hihi

Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Nej, man var ju expert på det som liten? ;)

Brutit ett ben? Nej, hoppas jag aldrig kommer göra det heller.

Gjort nåt du ångrar? Ja, tyvärr..

Hoppat Bungee Jump? Nej, det skulle jag aldrig våga, är ganska rädd för höjder.

Ljugit för någon du tycker om? Man har ju dragit en eller två vita lögner.

Ätit en hel tårta? Nej, men en liten bakelse har man ju tryckt i sig ett par gånger.

Gjort bort dig offentligt? Ja, det har nog alla gjort ett par gånger.

I ÅR HAR DU: (Rubriken passar inte in med allt nedan haha)

Lärt känna en ny vän: Nix

Fått ditt hjärta krossat: Nej

Hur många barn vill du ha i framtiden: 2 tror jag

Har du några husdjur?: Nej bara en, två dammråttor haha

Vill du ändra ditt namn: Nejdå, men när jag var liten ville jag heta något med J. 

Vad gjorde du under din förra födelsedag: Jag kommer faktiskt inte alls ihåg det..

Vilken tid vaknade du idag: Runt 12

Vad gjorde du igår runt midnatt: Myste med pojkvännen och åt lite gott. 

Någonting som du längtar till: När vi ska hämta vår lilla Kisse bebis

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Må bättre..

Vad lyssnar du på just nu: Tvn i bakgrunden 

Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Oj, det vet jag inte alls..

OM DIG:

Vad är ditt fullständiga namn: Linnéa Alexandra Ljungberg

Stjärntecken: Fisk

Kille eller tjej: tjej

Grundskola: Lidhemsskolan & Ludde

Gymnasie: Västerviks gymnasium, samhäll

Högskola: Linnéuniversitetet, sjuksköterska

Hårfärg: Naturliga färg är blond, men är just nu brunett. 

Långt eller kort hår: Något mittimellan?

Längd: ca 162 cm

Piercings: Öronen, men kan tyvärr inte ha örhängen, är väldigt känslig där (mesigt)

Tattoos: Har Steve-O på hela ryggen.. Nä skoja bara. Ingen alls. 

Höger eller vänster: högerhänt

Operation: Tror det är 5 stycken

Sporten du spelar: Tagit guld i lat-mask OS ?

JUST NU:

Äter du: Inget alls

Dricker du: Inget heller, men drack senast cola från subway.

Är du på väg att: Åka och köpa lite grejer till middagen

DIN FRAMTID:

Vill du ha barn: Ja om ca 10 år.

Vill du gifta dig: Ja, eftersom jag redan är förlovad så.. Men inte förens om ett par år. 

Karriär i åtanke: Victor ska få ett jätte bra jobb så jag kan va hemmafru? 

TROR DU PÅ:

Dig själv: Ja, det är endast mig själv jag kan lita på till 100

Mirakel: Ibland kanske..

Kärlek vid första ögonkastet: Nja, har inga erfarenheter av det så

Himlen: Jag hoppas den finns så man kan hälsa på alla sedan..

Änglar: Jag tror faktiskt att skyddsänglar finns.. 

 

 


» Rensa ut skiten bara!

Victor & jag vaknade ganska sent idag, efter 12 någon gång. Vi orkade inte göra egen frukost så vi lyxade till det med en varsin Sub. Mummmma! 

Sen har vi någon timma eller 2 nu rensat ut mer kläder och det för att göra oss av med. Ska bli skönt för det finns verkligen ingen plats för mer kläder här hemma.. Det kan vara skoj att rensa ibland också, man kan ju hitta gamla favorit plagg mm. Som man älskade för ett par år sedan, lite nostalgi faktiskt. 

Så ikväll blir det att tvätta för att sedan lämna bort lite grejer till röda korset :)
 

» Min tisdag

Vaknade faktiskt väääldigt tidigt idag. Men det gjorde inte mig något då Victor fick ett litet uppdrag att åka till Oskarshamn och lämna grejer/hämta så jag hänkade på. 

När vi kom hem så togs bland annat bilden nedan. Håller på att rensa grejer och säljer på tradera, kan inte riktigt vara seriös på bilderna, men jag klipper självklart bort ansiktet hihi. 

Va även på ett läkarbesök förut en kortis och åkte sedan upp till gammelmormor ett tag. Hon är så go :'D 
När Victor & jag kom hem började jag laga mat, pasta med basturöktskinka, helt okej faktiskt. 
Just nu är jag ensam hemma,har fixat lite grejer och kollat farmen. Victor kommer hem snart och då ska vi käka upp den vita kladdkakan jag berättade om förut. NICE!
 

» Gjort om hemma

Efter att ha haft mörkröda nyanser i hela lägenheten runt julen var jag trött på det där "mysiga". 
Så nu har jag gjort om lite hemma, flyttat in sängen till ena sovrummet och köpt ny vardagsrumsmatta mm
Kommer inte visa sovrummet då det ännu inte är klart, men håll utkik :)

Nu är jag inne i en vit & silver/grå period. Får se hur länge den håller, haha.

Har även bakat idag, Victor hjälpte till lite också, vit kladdkaka. Ska provsmaka så fort Victor kommer hem.. Svårt att hålla sig bara :o


» Missförstå mig rätt

Folk trodde nog att Victor och jag skulle skaffa oss en mänsklig bebis eftersom besöken steg rätt upp till himlen när jag berättade om vår lilla "bebis"

Ingen behöver oroa sig! Ska INTE skaffa mig ett barn förens jag levt ett fritt liv ett tag (minst 27 år) och har ett jobb och ett bra hem där ett barn kan få växa upp och få en bra barndom. (Pengar bidrar faktiskt till lycka)
Förstår faktiskt inte varför folk skaffar barn så tidigt?

Aja alla har vi olika syn på saker.

 

idag så har jag varit på sjukhuset med lite släktingar då en väldigt tråkig grej inträffat. Men min gammelmormor är ett riktigt energiknippe så detta kommer bli bra hur som. 

Har även träffat min fina bästis Josse vilket var en riktig höjdare :D 

nu ska Victor och jag sova! God natt och sov så gott


» Vi ska få en bebis!

Lovade ju att berätta en rolig grej:

Victor och jag har funderat ett tag på att skaffa hos en ny liten livskamrat som vi kan skämma bort med massa kärlek :')
Så för några veckor sedan så hittade vi den perfekta lilla pojken som vi snart ska hämta hem.
Längtar såååå mycket!
Har redan köpt på oss massa mat,leksaker mm.

Här är vår lilla prins:


» Ops

Hello!
Tänkte titta in på min lilla blogg och bara berätta att jag haft annat att göra den senaste tiden så jag har glömt bort bloggisen.
Pappsen har varit uppe hos oss nu i 2 veckor, igår skjutsade vi upp honom till Norrköping och passade på att hälsa på mina 2 tvilling farbröder :)

Har en rolig grej att berätta också men det tar vi imorgon.

En bild från min instagram (Neahis)


» Torris

För ett tag sen var jag och pojkvännen på Ica Maxi och när jag kom till kosmetik avdelningen så kom jag på att jag verkligen behövde en ny ansiktscreme. 
Jag blir så torr på vintern! Tycker det är så tråkigt... 
Har testat feta nattkrämer och vanliga hudkrämer för "torr hy" men nejnej. 

Dock har denna creme räddat mig, den kostade straxt under 100 lappen och funkar faktiskt helt okej, plus att den luktar super fräscht! 
 
Nu var det ett par veckor sedan som jag sminkade mig sist och jag märker att hyn mår så mycket bättre utan. Dock är man ju blek som ett spöke men jaja, jag slipper bli jätte torr och min hy slipper massa kladd. 
 

» Jag håller vad jag lovar

Detta blir det allra första blogginlägget för 2013. Får se hur bloggen kommer att uppdateras resten utav året? 
 
Nu var det ett tag sen vi sågs, under tiden har det varit julafton & nyårsafton mm. Tiden går så otroligt fort! 
Hur som helst tänker jag inte rabbla upp allt jag gjort det senaste tiden för då kommer ni klicka ner bloggen direkt.

Jag lovade ju att visa bilder på de nya ringarna, TAHDAHHH: 
 
Kände för att uppdatera oss till lite guld & silver. 2 flugor i 1 smäll.