» Bio

Pojkvännen och jag hade inget att göra efter den mumsiga middagen så Victor kom med idéen att vi kunde ju gå på bio. Så vi såg filmen Hundraåringen som vi varit sugna på att se sedan i julas ;)
Den var bra och väldigt rolig så den rekommenderas!

» Glossy

Har prenumererat på glossybox i ett år nu och äntligen börjar dom bli bättre igen! De senaste boxarna har varit super tråkiga så jag funderade på att sluta prenumerera, men denna Januari-box var faktiskt över mina förväntningar :)
 
 

» Mini Sheldon

 

» Frågestund

Nu var det länge sedan jag hade frågestund så nu kör vi en! Fråga vad ni vill, som anonyma eller med ert fina namn :) 
Svarar på era frågor och funderingar i ett inlägg om några dagar. 


» Paus i plugget

Sitter och pluggar lite tills paradise hotel börjar. Men just nu har jag en liten paus så tänkte att jag kunde blogga och vissa en ATM bild. 
 

» Grejer till hemmet för mindre än 150kr

Ljuslykta // Kakfat // Etiketter // Lampa // Doftljus // Kudde 

» C-vitamin till frukost

Ska inte till skolan förens vid 13, så käkar endast frukt till frukost och för att sedan laga lunch straxt innan jag ska iväg :)
För er som har svårt att få i er något på morgonen innan skolan/jobbet så är mitt tips att försöka äta frukt istället, det är lätt att äta och om man förvarar t.ex. apelsiner i kylen så blir det nästan som att man "dricker" kall apelsinjucie. Mummaahh
 

» Uäckk

Idag skulle jag laga lammburgare som skulle va lite extra goda och blabla... Men jag tappade aptiten i samband med att jag tillagade dom (luktade rutten-kofta typ) så Victor som är en allätare får ta burgarna som lunch till jobbet... puh! 

På willys köpte vi Special K Cracker crisps som jag aldrig testat innan, men dom var äckliga :( 
Inget faller mig i smaken idag alltså...
 

» Black & Grey

Svart kofta // Tiger tröja // Skinnjacka // Väska

» Lite snack

Idag har jag inte gjort mycket mer än tvättat, eftersom jag var ute i lördags så luktade mina kläder massa rök och blää, så var tvungen att tvätta jackan bland annat och även mina kära vita converse då dom blev lite nedtrampade..
Hade jätte skoj i lördags då vi festade med klassen, var hemma hos en först ett par timmar och drog sedan ut. Träffade även på en del goa gamla vänner ute så det var en kanon kväll helt enkelt :)

Igår kväll straxt innan 22 gick pojkvännen och jag och tränade på TR city, var himla skönt då vi var dom enda där. Får se om vi tränar ikväll också, men straxt ska vi kolla på nya Morgon & Ola-conny på kanal 5, haha.

 

» Mer färg till folket

 
/ Made by me

» Super jobbigt

Igår la jag upp en annons på blocket eftersom vi ska sälja våra kattungar. Jag förstod såklart att det skulle bli jobbigt, men det var fruktansvärt igår när jag la upp annonsen, kände mig så elak mot mina små älsklingar ♥. Min önskan är ju såklart att vi kunde behålla dom men det är inte rätt att ha fyra katter i en 2:a. Det räcker med Cozzy & Izza. 
Eftersom det var så jobbigt att bara lägga ut en annons så kan jag bara tänka mig hur kämpigt det blir den dagen då dom nya ägarna kommer och hämtar dom :'(
Hur som helst har det redan varit massa visningar på annonsen, 1750 stycken... Hoppas verkligen att Sheldon & Bambi kommer till det bästa hemmet där de får massa kärlek och blir ompysslade. 
Valde dessa bilder att använda till annonsen.

» 2 bilder på sovrummet

 

» Budfirma

I och med att vi sålde så gott som alla möbler från förra lägenheten så köpte vi ju helt enkelt nya på alla möjliga olika butiker. Jag älskar att titta och shoppa möbler och inredning (det vi ni som känner mig haha). Men att få hem grejerna är det jobbigaste och tråkigaste, sedan kommer monteringen. När man sitter med 500 delar och en beskrivning på kinesiska så känns det omöjligt att få ihop grejerna. Jag hade tur i oturen när vi flyttade, jag tog hand om flyttstädet (vilket är jobbigt och tråkigt) men behövde därför inte vara med och flytta på kartonger och de få möbler vi skulle ha kvar till den nya lägenheten. Om jag inte hade varit tillsammans med min starka man så vet jag inte hur jag skulle gjort om jag skulle flyttat eftersom jag knappt orkar fylla upp ett glas med cola från en stor colaflaska eftersom den väger så mycket hehe… Min fundering var alltså hur man kan göra om man köper en möbel eller ska flytta på lite möbler och man inte kan själv och hittade http://besttransport.se/bud/bud-i-stockholm/ som uppfyller alla mina önskningar gällande hjälp med transport av sina prylar!

 

» Mamma & dotter

Två sovande prinsessor ♥
 

» Handyink

Sponsrat inlägg.
Nu när jag läser till sjuksköterska så har min skrivare gått i ett. Sedan jag började studera i höstas har jag köpt patroner till skrivaren ett par gånger och jag har säkerligen gjort av med ett antal kilo papper. Jag har även skrivit ut massa foton eftersom jag ska ramma in lite bilder med katterna, så snart är det dags att fylla på med nya bläckpatroner.  Hur ofta brukar du skriva ut grejer till skolan/arbetet eller foton?
För säkerhetsskull så brukar jag alltid ha extra patroner hemma, så nu måste jag köpa på mig ett lager med patroner igen och tänkte göra det på Handyink då de har väldigt bra utbud och likaså priserna. Vart brukar du köpa din bläckpatroner? 

 

» Apartment

Kollade igenom lite bilder på datorn och hittade några som togs under tiden vi renoverade lägenheten. Det var ändå inte så länge sedan och det är så kul att se vilken skillnad det har blivit. 
Här kommer två stycken från kaoset ibörjan...
 

» NeW

Igår åkte vi en sväng till Linköping för att bl.a. köpa en byrå på IKEA. Gick även en sväng på Ikano och inne på Carlings hittade jag denna skinnjacka. Det var rea på en del grejer inne i butiken, jackan hängde vi rea prylarna men det fanns ingen rea-lapp på den så jag frågade tjejen som jobbade i kassan om den var på rean eller ej. Hon var osäker själv och försökte kolla upp det. Men det slutade med att hon antog att den var på rea så jag fick den för halva priset! :D Super snäll tjej, hon måste ätit många pepparkakor under julen. 
Nu ska jag göra mig av med min gamla skinnjacka så får denna ta över hedersplatsen! 

» Dricka på gymmet

Victor & jag fick varsin Klean kanteen i julklapp av Victors mor. Vi har använt dom ett par gånger nu när vi varit och tränat och personligen så tycker jag att det är den bästa vattenflaskan jag någonsin ägt! Tidigare har jag kört på den klassiska TR-flaskan (en traditionell i plast) men då får man ju så gott som trycka ut vattnet. Denna flaska fungerar mycket bättre och den är även snygg och praktisk. Så ett tips till er som tränar är att införskaffa er en Klean kanteen, finns i flera färger och storlekar. Kostar runt 200-300 kr. (Finns bl.a. på inter sport här i Västervik)
 Jag har den lilla rosa (såklart) och den blå är Victors :)
 
Sisters har väldigt mycket snygga kläder. Det ända som svider är deras priser. Men självklart ska man unna sig något extra ibland!
 
 
 
Brothers är en kanon butik när man ska köpa presenter till pojkvännen! Mycket snygga kläder.
 
 
 
JC har jag alltid älskat! De har snygga kläder och söker man jeans så är det rena guldstället då man får expert hjälp.
 
 
 
Bra butik med snygga skor och bra utbud! Bra service också :)
 
 
 
Netonnet har dom bästa priserna! Utbudet är kanon och om man beställer via nätet så får man hem sitt paket inom bara några dagar!
 
 

» Friday

Idag har jag börjat att skriva på hemtenta och har kommit längre än vad jag beräknat. Så nu kan jag nog ta lite helgledigt. Innan pojkvännen kommer hem från jobbet så tänkte jag leka lite med kidzen (kattungarna) och spela lite COD på det halvdöda xboxet. Vi skulle behöva införskaffa oss ett nytt för den lever sina sista dagar nu verkar det som... Kanske får införskaffa ett xbox one(?) 

 
 
Jag tycker Lindex blivit så mycket bättre med åren! Det är verkligen ett av de bästa ställena att inhandla kvalitets underkläder på för acceptabla priser.
 
 
 
Djurmagazinet är favoriten när det gäller att köpa foder och annat till katterna! De har dom bästa märkena för bra priser.
 
 
 
Jag gillar TGR då de har väldigt unika prylar. Sedan är deras priser kanon!
alltid roligt att shoppa på TGR
 
 
 
Att inhandla presenter till sambon på Dressman är alltid bra! Dock är det lite väl mycket basplagg hos Dressman.
 
 

» Spontanitet

Igår eftermiddag skulle vi bara in på mio och kolla lite för skojskull, men vi typ råkade köpa en tv-bänk? Inte för att vi behövde en, den vi har haft innan är jätte fin och funkar kanon. Men när jag såg den på Mio igår så kunde jag inte släppa den! Den kostade även 3999:- innan men var nedsatt med en tusenlapp och då var det ju kört...
Så nu pryder den vardagsrummet och jag älskar den av hela mitt ♥! (typ)
 

» Multitasking

Nu är mitt "jullov" slut. Idag har jag börjat med min skriftliga examination dvs. hemtentan. Så under dagen har jag suttit och gjort färgglada mindmaps och letat runt i kurslitteraturen och satt massa färgglada lappar överallt i böckerna där jag fann något relevant. Samtidigt som jag bloggar så äter jag även glass med popcorn! Super gott, tror dock det inte är så jätte vanligt bland oss svenskar att äta denna blandning? Hur som helst så är det jätte gott och har du inte testat det ännu så bör du göra det. 
Just nu håller jag även på att ladda över lite musik till mobilen och kollar även på Elsas värld på tv3play. Skönt att vara kvinna ibland så man kan få så mycket gjort på en och samma gång ;)