» Frågestund

Go kväll! 
Har lite mycket att göra nu och tänkte därför slänga in en liten frågestund på bloggen. Så kan ni skriva era frågor som jag svarar på så fort jag kan. 

Ska på promenad nu med en kompis sedan ska jag plugga lite cellbiologi nu kolla igenom veckans föreläsningar om nervssytemet. Nice! 
 

» Litet hej

Ville bara titta in och säga hej. 
Livet rullar på som vanligt med skolan och allt. 
Var i Ullared med pojkvännen i söndags och blev ett par tusen fattigare. Träffade tyvärr inte Morgon och Ola-conny denna gång.. 

Idag har jag varit i skolan och haft föreläsning 3 om nervsystemet. Helt otroligt vad det är som förisgår under skinet.. 
Pojkvännen var nyss på besök och fikade lite. Ska plugga lite nu, sen duscha och till sist gå på bio med en mycket fin kompis! :)




» 199 frågor rikare, 17 papper fattigare.

Amen tjena! 
Trött tjej här. Har haft fullt upp med plugg de senaste timmarna. Satt 12 hela timmar igår och pluggade och gick upp klockan 7 idag och har gjort klart det jag ska nu. *puh*
199 instuderingsfrågor är nu besvarade och 17 papper har skrivaren snott. .Tack. 
Tyckte gymnasiet kunde va jobbigt, men det är rätt chill då man får 20 instuderingsfrågor att svara på inom 1 månad

Nu ska jag sluta snacka. Måste hoppa in duschen och sen laga lite mat innan jag åker till skolan för gruppövning vid 1. Åker sedan direkt till pojkvännen. Perfekt :)

Jag just nu, fint plåster jag har på benet också ju! 



» Början på utbildningen & tråkig nyhet

Nu har sjuksköterskeutbildningen satt igång. Eller just nu har vi en introduktionsvecka, rätt tråkigt! Men nästa vecka börjar det hela. 
Var i Kalmar måndag och tisdag. Satt från 10-16 och fick massa information om vad allt innebär och hur allt kommer funka på universitetet. Så nu börjar man få ett hum om hur det är. 
Idag har vi haft vår första sändning (pluggar ju i Vimmerby, en typ av distans) kändes lite konstigt att se alla via telebild. 
Imorgon ska vi till Oskarshamn på reflektions seminarium och på måndag blir det Kalmar igen för ytligare introduktion för den nya kursen. 
Lite mycket att göra helt enkelt. Dvs. Bloggen kommer jag inte prioritera i första hand, tittar in här så ofta jag kan dock. Sorry :(

 

 


» Rekord långt höstlov i år!

Hej! Var ett tag sen jag tittade in här och sa "tjenare det här har jag gjort idag!" Men har helt enkelt haft andra saker för mig. Så logiskt! 
Hur som helst. Imorgon börjar jag skolan, ska va i Kalmar de 2 första dagarna så får sova på hotell, ska bli skoj! Det bästa är att jag har sällskap med mig så det inte blir så ensamt, dvs. Pojkvännen hänkar på.
Har nog aldrig haft så långt höstlov som nu. Eller ja det kallas ju för sommarlov men det har knappt varit någon sol eller värme så jag döpte om det till höstlov! 

Hör av mig igen när jag kommit hem från Kalmar.