» Lite nytt till hemmet

Dessa fyra prylar är något jag verkligen vill köpa, Åhhh vill haaaa!!
Vi har ett sparkonto dock som är för saker till hemmet, men just nu prioriterar vi en byrå, men efter det... Då kanske jag råkar köpa dessa grejer... Typ i smyg. Kalasbra!!
♥ Den söta fåtöljen planerar jag att ha i ett av hörnen i sovrummet. 
Skänken ska stå i köket. Vårt kök är ganska litet så en snygg skänk passar perfekt.
Världens snyggaste golvlampa ska få sin plats i vardagsrummet. 
♥ De tre söta vägghyllorna ska nog upp på vägen i sovrummet :)
 
Tänker dock inte avslöja vart grejerna kommer ifrån för då kanske någon styg läsare köper slut på allt! Och det skulle vara fruktansvärt :'/

» Nyårslista

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Har renoverat lägenheten tillsammans med Victor & svärfar. Vilket har varit lärorikt, jobbigt, skoj och förjävligt haha! Men resultatet blev super. Så nu vet jag ganska mycket om renovering och att jag faktiskt har bättre tålamod än vad jag trodde.


Har du några nyårslöften?
Träna och ta hand om mig själv mer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Hoppas jag inte de blir på ett par år heller ;)

Vilka länder besökte du?
Sverige hih

Bästa köpet?
Det måste bli alla nya möbler och prylar till lägenheten.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit sådan pessimist mot mig själv

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag började på Sjuksköterskeutbildningen med motivation x100 och fixade alla tentor :D

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Om man ser den senaste perioden av året så har jag varit gladare och mått mycket bättre än 2012!

Favoritprogram på TV?
Favorit har jag nog inte, men har kollat/kollar på paradise hotel, idol, så mycket bättre, partaj & solsidan :)

Bästa minnet från 2013?
Oj inget specifikt som jag kan komma på. Men det är bland annat sommaren! Den är alltid härlig :) umgåtts mycket med vänner & njutit av livet.

 Är det något du kommer sakna från 2013?
Nej faktiskt inte. Jag ser istället fram mot ett nytt år som ska bli ännu bättre.

Vad ser du mest fram emot med år 2014?
Har inga specifika planer. Men vi kommer ha vår först VFU (praktik) på sjuksköterskeprogrammet vilket kommer bli jätte spännande och förhoppningsvis roligt! :)


» Julklappstips

Snart är det julafton! Detta år så har jag och pojkvännen bara köpt ett paket till varje person i våra familjer. Men visst är det svårt att hitta på vad man ska köpa till sin familj & släkt… Jag tycker personligen det är svårast till killar. Dom är inte mycket för saker till hemmet som inredning och diverse eller skönhetsprodukter och accessoarer som tjejer.
Jag har själv inte önskat mig speciellt mycket till jul, har så gott som allt jag behöver, men tillexempel massage & ansiktsbehandlingen är något man själv oftast inte unnar sig så det står bland annat på min lilla önskelista i år.
Victor och jag köper julklappar tillsammans som alla andra år, vilket är smidigt! Vi är snart klara med alla inköp bara några få kvar.
Nedan kommer lite julklappstips till er som ännu inte är klara med julklapparna och behöver lite tips och idéer.

 Alla tips kommer från: http://minajulklappstips.com/

» Hej världen

För några dagar sedan öppnade kattungarna ögonen och nu kan de äntligen se vår stora värld! De börjar nu öva på att gå vilket är lite stappligt och skakigt men så himla gulligt! 

 
 

» Bild på vardagsrummet

En bild på vårt vardagsrum. Dock ser det inte riktigt ut sådär just nu eftersom det var precis när vi blev klara med renoveringen och fått upp soffan. 
Soffan är från Mio, den ser ganska liten ut på bilden men det är hela 4m lång! Soffbordet har jag gjort själv, eller ja målat. Det ska egentligen bara vara två lastpallar och sedan ben på, men Victor är lite seg på att fixa det. 
 
 
Jag gillar Spartoo då de har ett väldigt bra utbud och har bra priser!
 
 
 
Hennes & Mauritz (H&M) är alltid en bra affär för så gott som allas plånböcker. Det ända negativa är väl att vissa kläder har väldigt dålig kvalité, tunt tyg och sömmar som går upp.
 
 
 
Intersport är en bra butik när man är ute efter träningskläder men även jackor inför vinterhalvåret. Det bästa med Intersport är deras hjälpsamma personal när man ska köpa skor!
 
 
 
Stadium outleten har väldigt bra utbud för att vara just en outlet! Deras priser är kanske inte typiska för en outlet men självklart är det billigt!
 
 

» Minisar

Dom är så himla små! Men dom är matglada och går upp i vikt som de ska :)

Här är även 2 bilder på den svart/vita. Supersöt liten filur ♥
Den vita smälter in hos mamma Izza :') 
Man ser även den svart/vita lite i vänstra hörnet som käkar middag! 

» Gammal bild

Wihu det är snö/snöar ute! Är så trött på det gråa tråkiga och snö passar ju perfekt nu när julen börjar närma sig.
Aja. Har varit lite små sjuk, mått illa de två senaste dagrna och bara varit hemma och inte gjort någonting. Förutom igår då jag kom ut en stund, eller ja Victor hämtade mig på lunchen så jag kunde åka till skolan och hämta min tenta som kommit tillbaka och jag klarade den *klapp på axlen, duktig chey*. Men nu tänker jag ta vara på lite förlorad tid, eftersom jag missade skolan igår (för första gången, *duktih chey igen*). 
Kommer snart upp bilder på de små kissarna också. 
Saknar det blonda håret, men mitt hår är så tunt och ramlar av så jag vågar inte färga det :o

» Lite julgrejer framme

Eftersom det var första advent i söndags så åkte julgrejerna upp från förrådet och gardiner byttes ut och röda saker tog plats lite här och där i lägenheten..
 

» Tillökning

I måndags morse innan jag gick till skolan hade jag en pratglad, spinnande, kelsjuk förföljande Izza efter mig. Jag läste dock att de oftast födder på nätterna och vi hade räknat ut att det var dags i slutet av denna vecka för småttingarna att komma ut. Så jag åkte till skolan och när jag kom hem så brukar alltid kissarna komma och möta mig men det var ingen som kom, så när jag kikade in i det lilla boet vi gjort till Izza så låg hon där och spann med två super små bebisar :') Fy sjutton va stolt jag är över min lilla tjej som klarade allt så bra. Jag som hade skrivit upp inköpslista på grejer inför hennes förlosning som skulle inhandlas på eftermiddagen och nummer ifall något skulle gå fel. Hon klarade det galant! Pappa cozzy tycker dock att dom är lite läskiga och förstår nog inte riktigt va det är för pippande små saker haha. ♥
Har just nu bara denna bild på den kritvita lille plutten! (Kopian av mamma Izza)