» Svar på frågestunden

Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans?
♦ Snart 4 år.

Har du varit otrogen någon gång?
♦ Ja, i tidigare förhållande. 

Om din kille ändå bjuder dig på trerätters och lägger rosblad i sängen då? (Syftar på ditt alla hjärtan dag inlägg)
♦ Du frågar jag honom om han är gay? Nej men, jag vet inte. Sånt är ju bara jävligt töntigt...

Hur många har du varit tillsammans med?
♦ Hade ett förhållande innan mitt nuvarande som varade i ett år. 

♣ Har du några syskon?
♦ Yes, en storebror på mammas sida och en lillayster på pappas sida

Vad vill du göra när du blir äldre?
♦ Ja du, just nu känner jag aldrig för att skaffa barn, utan leva med mina katter (haha), i en fin lägenhet här i stan, jobba som sjuksköterska, resa mycket och ja, njuta av livet. 

♣ Hur många katter har du? 
♦ Fyra stycken just nu, Cozzy & Izza fick två kattungar i december men dom flyttar nästa vecka, så snart har vi bara två katter igen :(

Bor du med båda dina föräldrar? 
♦ Nej, det har jag inte gjort sedan jag var 13 år. 

Favoritdjur? 
♦ Katter, såklart! :D

Vilken färg gillar du mest? 
♦ Vit

Hur ser schemat ut när man läser till sjuksköterska? 
♦ Det är väldigt olika beroende på vad man läser för typ av kurser. Just nu när vi läser vårdvetenskap så har det inte varit mycket föreläsningar utan att man skriver arbeten i sin studiegrupp och då planerar man ju själva hur man vill ses osv. Men i medicinkurserna som vi hade allra först så hade vi ca 3 heldagar me föreläsningar i veckan. 

Vad läser ni under de tre åren? 
♦ Vårdvetenskap & professionskunskap (där vi lär oss det praktiska med att ta blodprov osv.) och medicin (där vi lär oss hur den friska kroppen fungerar och den sjuka och allt vad det innebär.)

♣ Är det svårt? 
Nej det är inte så jätte svårt och det beror också på hur mycket intresse man har och motivation. Dock är medicinkurserna ganska svåra då kroppen är väldigt invecklad och det finns massa saker som händer på cellnivå som man skall kunna som kan vara knepigt. 

Hur mycket praktik har man? 
♦ Jag vet inte exakt, men denna termin ska vi vara ute sex veckor, inom slutenvården och kommunalvården.

Är det mycket latinska namn man ska lära sig? 
♦ Nej inte så farligt mycket. Vi läser ju inte till sjukgymnaster och behöver därför inte kunna varenda lilla muskel i kroppen, men organ och större muskeler och ben (skelett) bör man kunna. 

Vad använder du för smink? 
♦ Oj, jag använder mig av typ alla märken hit och dit. Jag prenumerar på glossybox där man får mycket smink från alla möjliga märken så jag håller mig inte bara till ett och samma. Men jag använder BB-cream & mascara men vissa dagar lite annat också. 

Hur ofta sminkar du dig? 
♦ Typ aldrig, när man ska till stan, skolan eller likande. Men inte dom dagarna man kanske bara ska plugga och träffa vänner. 

Vad är fördelen och nackdelen med att flytta hemifrån? 
♦ Fördelen är väl att man har sitt eget och bestämmer över allt själv, såsom hur det ska se ut, vilka dagar det ska städas, vilken mat som lagas osv. Nackdelen är väl att när man bodde hemma så behövde man inte betala hyra, mat osv. nu går det åt en hel del pengar i månaden till utgifter som tillkommer när man bli "vuxen". 

Hur mycket pengar har man över från studielånet när man bor i egen lägenhet och alla de utgifter som tillhör?
♦ En hel del, jag kan självklart unna mig kläder, gå på bio, luncha ute osv. Jag anser själv att jag är väldigt ekonomisk, har aldrig lånat pengar av någon sedan jag flyttade hemifrån och jag är väldigt noga med att räkningar betalas allra först och sedan efter det kan jag unna mig saker, vilket är viktigt att göra! :)

Hur ser den perfekta vardagen ut för dig? 
♦ Vaknar, duschar, äter frukost framför nyhetsmorgon, går till skolan, träffar en vän efteråt och käkar något gott på stan, tränar på TR med pojkvännen, åker sedan hem och tar det lugnt med pojkvännen & katterna tills klockan närmar sig elva, går och lägger sig, läser en bra bok, somnar... 

Och hur ser den perfekta helgdagen ut för dig?
♦ Får sova länge, 11-12 tiden, äter nybakat bröd till frukost, tar det lugnt eller tränar, åker sedan hem till Victors far eller mor, äter god middag och tittar på något bra tv-program som brukar finnas på helgerna, åker sedan hem till kissarna och sover :)


» Sista chansen nu

Godmorgon! 
Idag blir det att bosätta sig i soffan eftersom mitt illmående vägrar ge med sig.. Har mått illa mer eller mindre i några veckor nu. Någon som har bra husmors tips på illamående?
 
I skolan håller vi nu på examinationsuppgiften i studiegruppen och jag tror slutresultatet kommer bli kanon! Vi ska redovisa några livsvärldsteoretiska och systemteoretiska begrepp och levandegöra dessa i t.ex. film, bilder, teater eller liknade. Imorgon ska vi ut på fältstudier dvs. att vi ska till sjukhuset och gå bredvid en sjuksköterska en halv dag och jag ska vara på barnavdelningen, vilket jag verkligen ser fram emot :)

Tänkte svara på frågestunden snart så ni som undrar över något får ställa era frågor HÄR
/ Gammal bild

» Exotiskt hus i Sverige

Titta vilken lya jag hittade på Hemnet. Huset ligger i Nacka och kostar ett antal miljoner... 
Om jag bara hade sett bilderna så skulle inte min första chansning va att huset fanns här i Sverige. 






Källa: Hemnet.se 

» Alla ♥ dag

Nästa vecka är det ju Alla hjärtans dag. Då vi ska uppvakta dom vi älskar lite extra :) 
Jag och pojkvännen ska nog bara gå ut och äta och ha det mys men inte mycket mer än så. Jag personligen är inte den som gillar typisk "American movie romance" med rosblad på sängen och hundra tända ljus och tre rätters middag på den finaste restaurangen. Så grattis till er killar, alla tjejer vill inte ha det där överdrivna romantiska skiten hahah!

Nedan kommer 6 tips på söta alla hjärtans dag prylar som man kan köpa till sig själv eller till någon man gillar ♥
1.Örngottet hittar ni HÄR // 2.Chokladkakan hittar ni HÄR // 3.Doftljuset hittar ni HÄR // 4.Tuggummi hittar ni HÄR // 5.Tavelrammen hittar ni HÄR // 6.Kärlekspiller hittar ni HÄR

» Säljer ett shabby chic skåp

Köpte detta fina skåp för ca ett år sedan, men har ingen plats för det tyvärr så tänkte istället sälja det. 
Min annons på blocket hittar ni HÄR! Och all information finns ju där också såklart.
 

» Billiga träningsskor

Här kommer 6 stycken träningsskor som är relativt billiga :) Ska själv iväg straxt och träna så tänkte inspirerar er mina läsare till att införskaffa er ett par bra och ordentliga träningsskor. Jag har själv Reebox easytone (dom första på bilden nedan) som jag använder mycket till vardags och när jag promenerar. Det är snyggt att ha träningsskor till vardags ;)
Klicka på namnet nedan för att komma till skorna!
Reebok Easytone // Hi-tec Apollo // Mizuno Legend // Adidas Roadmace // Nike Free 5.0 // Asics Purisuit

» Balen 2012

Hittade denna "bildbomb" från balen 2012. Det var verkligen super roligt och jag önskar att man kunde få göra om det igen. Det är väl det som är grejen också att det är bara en gång i livet vilket gör det alldeles extra! 
Min balpartner var såklart mina kära pojkvän! Han var sååå stilig.