» Ett år tillbaka

Gokväll! 
Idag har jag varit i skolan, haft föreläsning och jobbat med min studiegrupp. Efter de träffade jag bästa vännen ♥
Fick även hem min(a) efter längtade vinterjacka idag. Har länge letat efter en ny vinterjacka så när jag väl hittade en så betställde jag den i 3 storleker... Bara för att vara säker på att jag tog den bästa storleken. Men nu har jag bestämt mig för vilken det ska bli så imorgon ska jag retunera tillbaka de andra, Zalando är kanon, man kan beställa hem kläderna och prova dom och sedan enkelt och gratis skicka tillbaka dom om de inte passar :) 
Hur som, nu ska jag plugga lite! 

En bild för 1 år sedan, alltid roligt att kolla tillbaka i sina arkiv! 
 
 
Favorit butiken när det gäller att hitta bra träningskläder!
 
 
 
Bra butik, med produkter med god kvalité. Saknar dock produkter till katter.
 
 
 
Superbra butik när man ska köpa foder & kattsand till katterna. De har de bästa märkena för bra priser och de har ofta bra erbjudande :)
 
 
 
Ullared är alltid roligt att åka till och ha en shoppingdag på. Deras utbud är enormt och priserna är otroliga! Alltid ett nöje att åka dit
 
 

» Inreda barnrum

Som ni vet har jag ju inga barn (förutom min 2 kissar) men om ett par år kanske det blir dags och något jag då ser framemot är att få inreda bebisens rum. Kollar man på t.ex. extreme home makeover så är det ju otroliga rum man kan skapa till de små. Om man själv hade varit liten så hade det ju varit ren lycka att ha en hello kitty säng och allt i rosa? Jag är inte en sådan som strävar efter könsneutralitet direkt, självklart kan man gå och kalla alla för hen om man vill, men jag tror jag alltid kommer tycka att tjejers rum ska vara mer rosa än blått och killar ska leka med bilar osv.
Nedan har jag gjort ett litet kollage med fina grejer till barnrum och alla prylar kommer ifrån http://barnrummet.se. Ett tips för er mammor/pappor där ute är att gå in och kolla på alla otroligt fina och söta saker dom har för dom små. 

 

» Så skönt att vara färdiga

Vi blev klara med renoveringen av lägenheten för ett tag sedan, det är bara lite små saker som ska fixas men inget man märker av! 
Det är så skönt att ha det klart här hemma, för det var rätt jobbigt att leva i ett renoveringskaos och det var slipdamm och sånt skit över allt. 
Har tänkt att fota lite här hemma och visa, men vill ha lite bättre ljus så jag slipper använda kamerablixten, så håll ut några dagar :)
 
 

» Hissar & Dissar

Jag vill faktiskt hissa hösten! Jag brukar annars inte gilla de mörka, gråa och kalla! Men i år så tycker jag faktiskt hösten varit riktigt mysig och skön. Under sommaren känner man att man hela tiden måste vara ute för att ta tillvara på solen och värmen, nu är det okej att sitta inne och mysa ner sig i soffan en heldag, det hissar vi!
 
 
Jag dissar julen... Jag blir så less på att det är sådan hysteri runt denna högtid. Jag själv gillar inte julen speciellt mycket utan allt känns bara så påtvingat, man ska träffa alla nära och kära och alla som annars knappt pratar med varandra ska vara så oerhört trevliga mot varandra bara för att det är jul
Affärerna är redan proppade med jul grejer, det har inte ens varit halloween?
 
[Bilderna är lånade från google]
 

» Jag är med i tidningen Sköna hem

Härromkvällen när jag skulle börja läsa senaste nummret av Sköna hem så upptäckte jag att jag visst var med i tidningen! För ett tag sedan så skickade jag in ett "insädarbrev" till tidningen som var med i detta nummer. Himla skoj :D Får se om de kommer hem till oss och gör hemrepotage också då? Haha nä det var ett skämt, mitt hem är nog inte tillräckligt orginellt för att passa in :)

 

» Företagslägenheter i Stockholm

Många drömmar om (även jag) att åka till andra städer eller länder för att jobba. Men något som ofta sätter stopp för att uppfylla önskan är problem med boende. Just i Stockholm är det svårt att hitta boende men Executive Living har verkligen försökt lösa detta problem. De erbjuder andrahandsboende för företag och anställda. Det är alltså möblerade lägenheter i Stockholm som är väl planerade för att kännas så hemtrevliga som möjligt. Lägenheterna är fullt utrustade med allt som behövs, dvs. Kaffemaskin, strykjärn, matlagningsredskap, porslin, mikro osv.
Möblerna är av kanon kvalité och eftersom sömn är otroligt viktigt vid krävande arbete så är sängarna något alldeles extra, för att du ska vakna helt utvilad och vara redo för en ny arbetsdag.
Denna typ av boende kan liknas med hotell då det i månadsavgiften ingår: Värme, vatten, el, internet, tv, förbrukningsartiklar, städning, laka, handdukar & diskning. Vill man ha det ännu mer lyxigt kan man få hjälp med tvättning av kläder, strykning, mathandling eller andra ärenden.
Tänk va skönt att vid ett tidskrävande och tufft jobb få all denna service. Rena lyxen! Så för er som vill resa till Stockholm eller redan bor där så är detta något ni bör fundera på. Att slippa tänka på alla vardagliga sysslor som måste göras efter jobbet skulle underlätta så mycket. 

 
företagslägenheter stockholm

» Behöver du nya Löpartights?

Jag köpte ett par nya löpartights på Inter Sport för ett tag sedan, de var redan lite stora ibörjan men jag tänkte eftersom jag ändå skulle gå upp i vikt så skulle dom tillslut passa :) Men nej... Dom bara ligger och samlar damm tyvärr.
Nya snygga träningsbyxor söker därför ny ägare! 
Ni hittar dom HÄR på tradera! (Om ni bor i Västervik så slipper ni frakten såklart om vi möts upp) 
 

Pro touch 
Löpartights Långa Svart med Rosa detaljer
Dam  
Storlek: XXS/34.
Nypris: 349:- 

Långa löpartights i funktionsmaterialet DRY PLUS som effektivt transporterar bort fukt och torkar snabbt. Ventilerande mesh-partier vid knäna. Resår i midjan.

Ficka med dragkedja bak. Flatlockssömmar i kontrastfärg. Reflextryck och dragkedja med reflex vid bensluten.  

-God fukttransport
-Snabbtorkande
-Reflexdetaljer
-DRY PLUS

Tillverkad av 92% polyester och 8% elastan  


» Söta burkar

Dessa två fina burkar köpte jag på "Hos Magnus & Eva". De är perfekta att ha sina bomullpads och tops i. Sen ser det ju mycket trevligare ute med dessa än de förpackningar det ligger i när man köper dom :)
Padsburk: 99:- Topsburk: 69:-
 

» Mysipysi

Har haft föreläsning mellan 9.00-12.00, när jag skulle gå hem blåste det massor och regnade lite på köpet så var jätte frusen när jag kom hem. Blev att ta på mig min mysiga teddy one-piece direkt!
Har pluggat & lagat middag, nu sitter Victor och jag o kollar tv. Blir att lägga sig tidigt ikväll, har knappat sovit inatt...
 
 

» Varför just sjuksköterskeutbildningen?

Som ni kanske läst tidigare i bloggen har jag börjat läsa till sjuksköterska här hemma i Västervik som är "kopplat" ihop med Linnéuniversitete i Kalmar. 

Jag har ända sen jag varit liten velat jobba med något där man hjälper andra... Drömde om att bli vetrinär, psykolog och läkare. När jag skulle välja program på gymnaiset valde jag därför Natur för då kunde jag bli läkare som jag ville just då. Men det var alldeles för tufft att lyckas få MVG i allt och just då var jag inte så intresserad ändå av just ett sådant "svårt & stort" yrke. Efter att legat på barnavdelningen så upptäckte jag sjuksköterskeyrket mer. Det verkade vara ett väldigt roligt arbete och de hade en sådan bra kontakt med patienterna, de såg ut att verkligen trivas med sitt arbete. Så då när jag gått 1 år på natur så bestämde jag mig för att istället satsa på bli sjuksköterska! Ett halvår sedan bytte jag och en klasskompis över till samhällsprogrammet istället då det är ett lite "enklare" program än natur och man läser mycket ämnen som ger än många möjligheter i framtiden om man skulle ändra sina idéer om framtiden. 
Sista året på gymnasiet började man närma sig att börja tänka på att söka till universitet mm. Och då började man spekulera i hur tufft/lätt det var att komma in på diverse utbildningar. Eftersom jag ville läsa hemma i Västervik fanns det just då bara 5 platser på sjuksköterskeprogrammet så antagningspoängen var riktigt höga! Så sista året på gymnaiset pluggade jag ihjäl mig (nästan) och fick så gott som högsta betyg i alla kurser jag hade då för att mitt slutbetyg skulle höjas och att jag skulle kunna få en plats i Västervik. 

När det väl var dags för antagninsbesked så låg jag som 1:a reserv i Västervik (attans) men jag hade kommit in i Vimmerby så då började jag där istället. Men flera gånger i veckan fick man åka buss till Vimmerby som tog 2h fram och tillbaka och jag hade mycket annat i livet som pågick just då och det blev för tufft just då att jag bestämmde mig att istället ta ett studieuppehåll till detta år för att börja här i Västervik. 
Idag går jag som jag önskat i Västervik på sjuksköterskeutbildningen och till skillnad från förra året så är vi nu 17 stycken i klassen och vi har endast behövt åka till Kalmar EN gång. Förra året jag gick åkte vi flera gånger varje månad vilket var riktigt jobbigt.. Så det är skönt att systemet är lite nytt för detta år :)

Nästa gång tänkte jag skriva lite mer om hur det fungerar med att plugga på en annan ort än universitetet. 

» Mitt sovrumsbord VS Victors

Kan ni gissa vems bord som är vems? 
Förresten ser ni de söta knopparna? De köpte vi på Åhlens innan de stängde ner här i stan, väldigt söta.
- Kostade ca 50:-/st
 

» Beautiful box

Hittade denna fina box lite spontan för ett tag sedan på Hultgrens bokhandel. Älskar detaljerna på boxen och sedan är den praktisk då det får plats mycket i den. Just nu har den sin plats i badrummet och är fylld med hårtork, plattång mm. Perfekt eftersom det är inget man vill ha ligga framme. 
- Kostade straxt över 200:-


 

» Det som hänt sen senast

Hej igen bloggen! 
Nu var det ett tag sedan, sen senast så har livet mest bara rullat på som vanligt. Skolan tar mycket tid, hade första tentan förra veckan och nu är vi igång med den nya kursen. Det är roligt att läsa till sjuksköterska men ganska tufft, mycket man ska lära sig på kort tid. Nu är det iallafall helg! Kommer spendera tid med bästa vännen och plugga :) 
Tänkte göra lite tidsinställda inlägg så bloggen håller sig lite aktiv, blir inlägg med inredning (eftersom det är inriktningen på bloggen) men tänkte även berätta lite om plugget eftersom det nu är en stor del av mitt liv, (typ 99% haha)