» Upp och hoppa

Klockan är snart 05.00 och jag vaknade för ca 2 timmar sedan. Dvs att jag sovit 3 timmar inatt! Vilken mattimakier jag är :)
Aja.. Helt omöjligt att sova i alla fall så tänkte jag kunde passa på att blogga!

Igår var det fullrulle, möte, tenta mm.
Sen igår kväll fick jag jourtid hos farbror doktorn för jag har öroinflammation. Egentligen är det en Piss i havet... Men vill vara pigg nu under jul.
Hur som... Fick en liten pinne i örat och ska var 3e timma fukta den med massa asolsprit så jag får ner svullnaden. Så just nu är jag 50% hörselskadad och Victor måste vara på min vänstra sida annars hör jag inte vad han säger haha!
Ska ha den i till julaftonsmorgon sen blir det att ha örondroppar.

Efter att sett lite av svenska hjältar igår så blev jag själv sugen på att va extra snäll. Så Victor och jag tog med massa bröd och åkte runt och letade efter fåglar, hittade sedan ett helt gäng med änder som säkerligen är mätta och belåtna nu :')

Bild från studenten i somras <3


» Jag mår illa som en gorilla

Som man alltid sa när man var liten.. 
Har inte hänt så mycket sen jag senast tittade in, har varit på lite läkarbesök mm. 
Igår käkade jag med finaste vännen och Victor och jag gick och hämtade våra nya ringar från graveringen, (ska visa snart) 
Idag har det inte hänt något speciellt alls, Victor och jag har tvättat lite och nu är han iväg och spelar innebandy, men så fort han kommer hem ska vi till ica Maxi och handla mat, idag blir det tacogratäng med sallad och tacochips till. 
Är så hungrig nu att mina händer darrar som asplöv. (Lite små svårt att skriva då hehe) och så mår jag illa. 

 

» Så mycket bättre

Godkväll!
Sitter i soffan med Kissen Stina, Victor och hans far. Vi inviger den nya soffan och kollar på "så mycket bättre."
Har lekt och myst med lilla Stina typ hela dagen då de andra har fixat och haft sig :) just nu är hon nog lite trött på att bara bli klappad så hon la sig vid benet istället, söt!
Vill också ha en liten kisse som aldrig blir stor :')


» Detta suger!

Vaknade 05.00 i morse av att jag hade så ont i magen :( har varit vaken sen dess och ligger bara i sängen och vrider och vänder på mig. Mår illa också så kan inte ens dricka vatten!
Skulle egentligen hem till Therese idag med klasskompisarna och fika och fixa arbetet. Så nu är jag sur och ledsen för att jag missar det.
Och pricken över i! Har ringt medicinmottagningen för att prata med min sjuksköterska, har knappat in mitt telefonnummer men Nää.. De skulle ringt för 1h sedan.
Hoppas Victor kommer snart så kanske han kan skjutsa dit mig.

Tråkigt klagande inlägg..
Bjuder då på en glad bild från i somras :)


» Man kan hinna med mycket

Idag har det varit lite halvt fullt upp.. Men ganska skönt de! :) 3 olika "sjukhus besök" har jag hunnit med. Victor och jag har handlat mat och lite mer julklappar. Fart runt och kollat soffor med Victors far, ätit kebabrulle och nu väntar jag på att Victor ska bli klar med några jobbpapper. Så ska vi försöka ploga oss hemåt igen.
Eftersom det kommer ett nytt snökaso inatt så är seminariet i Kalmar inställt, känns helt okej. Vill inte åka buss eller något annat fordon dit i en halvmeter snö... :o


» Godmorgon/eftermiddag

Hello! 
Livet rullar på som vanligt. Igår så träffade jag den finaste vännen en stund ♥ sen hade jag och boyfriend lördagsmys, lagade superduper god mat och käkade godis och kolla film och sånt nice :) 
Det var säkerligen vår första egna lördag för oss själv på 1 år eller något... Annars brukar vi bjuda in oss själva till victors parents och äta gott käk och ha helgmys där

Vet inte när jag och älskling somnade inatt.. Satt uppe och kollade massa roliga/äckliga saker på youtube, kolla en dokumentär (den du tipsa om jossi) och sen vid 1 någon gång så bestämde vi oss för att sova, men så blev det inte riktigt eftersom 2,5 h efter så satt vi och åt lussekatter istället.. Hur som vaknade vid 2 idag ungefär. Hela dagen puff pang borta. Aja det är söndag, vem bryr sig :')
 

» Hultsfred

Skulle ju till H-fred idag för vi skulle ha reflektionseminarium. Victor skulle skjutsa mig men vi körde fast med bilen på parkeringen. Stod där som 2 mongon och sparkade snö hihi. När vi stått och försökt ett bra tag kommer mamma och Johnny förbi med bilen, skaplig tur. Med lite hjälp kom vi loss. Då va klockan alldeles för mycket så vi beslöt oss att åka och hälsa på mormor som bor i H-fred istället :) super mys.


» Så passande ..

Sitter och skriver OPM. Ska gå in på moodle och lägga upp det, men möts av detta ↓ Ska vara inne ikväll och imorgon ska vi till H-fred för reflektionsseminarium, känns jätte bra i detta väder.. 
 

» Julgran

Under förmiddagen har Victor och jag slagit in alla julklappar så det är klart, nu ska vi laga mat, sen ska jag träffa läkaren på medicinmottagning och sen ska jag gå promenad med en vän, om det är möjligt i detta väder.. :O
 
Jag ville så gärna ha någon gran i år.. men har inte så mycket plats för en stor sådan.. Men så hittade jag den här lilla fina saken, som vi sedan köpte små julkulor till och pyntade. 
 

» Inga bra start

God morgon!
Just nu ligger jag i fåtöljen hemma hos pojkvännen och kollar film. Skulle egentligen till skolan men fick gå av bussen för jag mår så jäkla illa. Dumma medicin.. Victor hämtade mig så nu ska vi va hos han till ca halv 1 sen ska jag på sjukhus besök eller vad man ska kalla det :)


» Tiden går fort när man har roligt

Igår (lördag) firade Victor och jag våran år/halvårs dag, 1 år förlovade och 2,5 år tillsammans. 
Började dagen med lite lussekatter mm plus julkalender för att sedan gå ner till stan och köpa lite julklappar och även köpa nya förlovningsringar, (kan visa när de kommer hem från graveringen), fikade även på tant grön där vi hade vår först "dejt" haha, så satt vi och pratade massa gamal härliga minnen. Sedan gick vi hem och tog det lite lugnt. Gick ut och åt på restaurang, hyrde 3 filmer och köpte över 1 kg godis och åkte hem och bara myste! 
Toppen. 

Första bilden på mig och prinsen. 

» Första advent

Blev lite småpynt och byte av gardiner mm. i fredags. Lovade ju att visa bilder. 
Tomtar och mer "jul" grejer kommer upp om någon vecka,tyckte det räckte med detta just nu.