» Kissen i koppel

Va ute med Cozzy idag. Han är jätte duktig när vi är ute, inte ett dugg rädd, bara nyfiken! 
Anledning till att vi går ut med han i koppel är för att jag inte vill att han ska vara utekatt då han är värd ett par tusen, dvs. Risken att någon tar honom eller att han blir påkörd då det är en ganska mycket trafik utanför oss. Sen så tycker jag att han ska få se mer saker än bara vår lägenhet så därför får han gå ut i koppel någon gång i veckan och se fåglar "in real life" haha :D Vi åker även till ställen i stan som är lugna, dvs. knappt någon trafik och få människor. Idag var vi t.ex. ute i getrudsvik :)
 

» "Mitt" hus

Jag spelar som ni säkert förstått nu the sims 3. Fick ju ett prylpaket av Victor nydligen också så jag började bygga ett nytt hus, som då jag, Victor och Cozzy bor i, haha :) Jag är inte så värst duktig på att bygga fina hus, men försökte iallafall! 
 
Skulle ni kunna tänka er att bo här?

Här kommer lite bilder. 

» Drömmar

Har suttit ett tag nu och kollat på massa roliga utbildningar, t.ex. inredningsarkitekt och designingenjör. Men jag får nog hålla det intresset till en hobby :) Och forsätta satsa på sjuksköterskeutbildningen! 

Vaknade rätt tidigt idag, Cozzy ville mysa så han stod och spann och trampade på mig ♥ Har inga planer för dagen förutom senare idag då vi ska hem till Victors mamma och äta middag :)
 

» DlivrUs

Glöm inte min och pojkvännens webbutik! 
KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA DIT
 

» lägstaränta.se

När jag hör ordet ränta så får man nästan gåshud. Jag har själv aldrig tagit ett lån så har själv aldrig varit med om att behöva betala just sådan typ av ränta. Men jag är ändå lite insatt vad ränta är och innebär. Anledningen till att jag inte tar saker på avbetalning eller ett lån är just på grund av de höga räntorna. Det känns så onödigt att ”låna” pengar och sedan behöva betala tillbaka mycket mer än vad man egentligen lånade. Sen är man såklart förstående för att själva bolaget som lånar ut ska kunna tjäna på det… Men ändå, känns bara som att kasta pengar i vattnet.
lägstaränta.se kan man hitta lån som passar just för ens egna behov och med den lägsta räntan vilket då skulle passa bra in på mig eftersom jag är så kräsen till just detta med ränta. 


» Snart midnatt

Godkväll. 
Dagen är snart slut. Kom nydligen hem. 
Har varit hemma hos bästis idag och tömt hennes brevlåda och vattnat hennes blommor då hon är i Thailand nu den jäkeln, haha ♥
Annars så har dagen spenderat hemma hos Victor :)
 
Ska straxt sova, så god natt på er. 

» Sponsrad video - VAIO® Duo11

Ni bara måste kolla på videon nedan!
Med VAIO® Duo11 så kan du skriva direkt på skärmen en liten penna! Ni ser hur det går till i slutet av filmen. Om jag skulle införskaffa mig en VAIO® Duo11 skulle jag använda den för bloggen och studier.
Bloggen är en självklarhet såklart eftersom jag håller på med den så gott som varje dag. Sedan till studier också då min studieteknik går ut på att anteckna MASSOR! Eftersom det är så irriterande när man antecknar i ett block och sedan har allt utspritt, dvs. lite i datorn, lite i ena boken och lite i den andra. Skulle passa mig perfekt att ha just en VAIO® Duo11 så jag direkt med den skulle kunna anteckna.
Detta är verkligen något jag skulle kunna införskaffa mig :)




» F*ck easter

Klockan är snart 9, det är långfredag och jag kollar på lets dance. Gillar verkligen inte det programet annars men just nu har jag verkligen inget annat att göra. 
Jag gillar inte påsk, inte högtider överhuvudtaget. Det är så mycket "måsten" att träffa allt och alla och ge varandra grejer så fort det är någon "speciell" dag. Tänker mycket på dom också som inte har någon familj eller vänner att kunna fira med, som sitter ensama. 

Aja, Victor kommer nog hem snart, då ska vi äntligen äta middag! :D

 
 
Väldigt bra och välsorterad butik! Trevlig personal också så ett extra plus till er!
 
 
 

» Spontanitet

Vaknade för cirkus 1h sedan. Victor och jag sitter just nu i fin-Volvon på g till Linköping. Jag vaknade helt enkelt idag och var shoppingsugen haha!
Lämnade Cozzy hos Victors pappa så han inte behöver vara ensam :)

Hörs senare.

 
Ett bra shoppingcenter! Med mycket olika typer av affärer :) perfekt att det ligger ijämte ikea också
 
 
 

» Färdig målat

Nu är vi klara med lilla lådan till badrummet! 
Vi tänkte dock ta en paus över påskhelgen med resterande projekt. 
 
Här kommer före och efter bild som jag lovat.
 
 
Finns mycket bra billiga varianter av "små"möbler.
Tack ikea :)
 
 
 

» Nörden #1

Idag har Victor och jag fått hem våra spel, han sitt bilspel och jag mitt prylpaket och simpoints paket till the sims 3 :D så vi tänkte spela lite nu på förmiddagen. Senare idag ska vi hem till Victors pappa. Cozzy följer också med såklart för att leka med hans brors katter! 
 
 
 
Mycket bra och billigt sortiment!
Lite tråkig hemsida bara..
 
 
 

» Glass i enormt lass

Beställde hem lite glass från hemglass.se så igårkväll fick vi hem det! 
Man kunde plocka ihop sin egna blandning vilket vi gjorde. Fy vad nice :)
victor blev väldigt lycklig!
 
 
 
Beställde hem massa glass från hemglass och fick hem det efter 48h. Trevlig personal också. toppen
 
 
 

» Sponsrad video - G.I. JOE: RETALIATION - Officiell trailer

”Nu kommer uppföljaren till G.I. JOE: Rise of the cobra. Den här gången bekämpar G.I. Joes inte bara sin dödsfiende Cobra; de tvingas också möta ett internt hot inom regeringsmakten, som hotar hela deras existens.”
Jag är inget större fan av action filmer egentligen. Men vissa enstaka kan jag faktiskt tycka är helt okej. Men efter att ha kollat på trailern nedan så blev jag faktiskt sugen på att se just en action film, G.I. Joe: Retaliation. Det är tur att jag har en pojkvän som gillar actionfilmer så jag kan få sällskap på bion. Sedan är det ju alltid trevligt att gå på bio med sin favorit :) På tal om trailern nedan. I början så är de uppe i bergen och ”krigar” hur sjutton filmar dom det? Antingen måste det ju vara stuntmän som håller på att svingar uppe i bergen eller så är det bara datagjort? Dock så ser det ju väldigt verkligt ut eller hur? Aja hur som helst, tycker jag filmen verkar vara väldigt cool! Kolla själva?
 

» Vit, vitt, vit

Åh vad jag älskar färgen vit! Så ljust och fräscht. 
Victor och jag satt och pratade om att göra "lätt renovering" i lägenheten och jag sa att jag verkligen vill ha vitt trägolv och en vit tapet! Victor tyckte det skulle se lite konstigt ut, men nejnej! Det skulle vara så fräscht! 
Dock blir det ingen sådan renovering i denna lägenhet, men kanske i nästa? 

Vem kan inte tycka att detta är fint?
 
 
Härlig butik med bra sortiment! Hittar alltid någon unik pryl till hemmet!
 
 
 

» Tittut

Godkväll. 
Idag har Victor och jag målat så gott som hela tiden, tagit pauser också såklart, men nu är vi klara! Ska bara torka under natten. Visar bild imorgon :)
Som sagt har det inte hänt mycket mer idag, har bara varit på sjukhuset och tagit sprutan och sen har vi lagat god mat. 
 
 
 
Mycket bra grejer till kissen! Stort utbud av kvalitets foder till bra priser. Galant!
 
 
 

» Glöm inte vår webbshop

Ni har väl inte glömt bort min och pojkvännes webbutik? 
Bara klicka HÄR för att komma dit! 
 

» Surprise

Victor åkte iväg för att köpa nybakat bröd till frukost och överraskar mig idag igen med en liten present. Tack älskling. 
Vi har varit iväg i lite affärer idag då vi sedan åkte till mamma för att fira min bror som fyllt år, köpte lite presenter. Påtal om presenter, det är verkligen inte lätt! Jag har fått för mig att det även är svårar att köpa till killar? Äsch jag vet inte... 
 
 
 
 
Toppen att ni har böcker! Blev 2 inköp nu under bokrean som jag är mycket nöjd med.
 
 
 

» Sponsrad video - Appar som inspirerar

Låt dig inspireras av Windows 8 och alla fantastiska appar. Upptäck Windows 8!
Smartphones var väl det första som kom ut med appar? Nu finns det även smart-tv's och datorer som man kan fylla med appar. Tänk för bara 15 år sedan då fanns knappt färg på våra mobiltelefoner och vi hade tjocka tv-apparater. Jag är 20 år och man kan verkligen se den tekniskautvecklingen som skett under dessa år. När jag var 10 år så hade jag en mobiltelefon men använde den inte... Idag har 8 åringar iphones? Ganska stor skillnad även det. Själv lekte man när man var 8-10 år och nu sitter dom inne på rasten och spelar spel och är inne på facebook... Positivt eller negativt? Aja inget vi ska disskutera just nu. 
Jag skulle vilja köpa mig en ny dator så jag kan få windows 8. Så man blir lite mer modern ;) Så kan man även fylla sin dator med appar och då får mer möjligheter. Idag gör iallafall jag vissa grejer på datorn och andra saker på mobilen då det är anpassade på olika vis, att då ha allt samlat på ett och samma ställe skulle vara perfekt!
 
 
 

» Gillar inte träfärg

Detta är en del av mitt lilla "projekt" ska börja med denna låda som är från ikea som är i träfärg och jag gillar INTE sån färg. Har lådan i badrummet som ett litet avlastningsbord och mitt badrum går i vitt och rosa så nu kommer den passa in mycket bättre. Så därför målar jag den nu vit! Ni får se resultatet när det är klart.  
 
 
 
Hittade bra och billig färg och penslar på ö&b.
Toppen helt enkelt :)
 
 
 

» Bästa pojkvännen

Victor åkte nyss till willys för att han var sugen på godis. När han kom hem igen hade han med sig en liten present :D Han är bäst ♥
 
 
 
finns så himla mycket fina grejer! Till väldigt bra priser också för den delen :)
 
 
 
 
Bra utbud och väldigt passande priser.
Rekommenderas!
 
 
 

» Höll på att svälta ihjäl.

Efter att ha varit ute och shoppat lite så var både jag och Victor vrål hungriga! 
Unnade oss lite mc donalds och fy, har nog aldrig varit så gott med donken mat innan! 
 
 
 
Den bästa maten när man är väldigt hungrig och behöver något snabbt.
 
 
 

» Projekt på gång

Victor och jag har varit iväg och fixat lite grejer nu på förmiddagen. 
Har lite idéer som jag ska hålla på med, ett projekt helt enkelt :) Men vill inte säga för mycket ännu, vill visa när jag är klar istället. Men en liten ledtråd: "möbler & inredning" 
 
kääämpa på Cozzy ♥
 
 
Bra grejer för toppen priser!
Grejerna har även bra kvalité för priset :)
 
 
 
 
Bra produkter till acceptabla priser.
Även bra utbud!
 
 
 

» Gömda pengar

Om man börjar rota i garderoben och på vinden så kan man hitta en hel del saker som har ett högt värde. Gamla föremål, massa tv-spel, kläder, möbler och även smycken. Idag kan man lätt skicka iväg sina guldsmycken och sedan få en hel del pengar tillbaka. Om jag hade haft guldsmycken till högt värde hade jag nog sålt det till http://www.guldcentrum.se/ För att sedan få lite extra pengar och då köpa mig saker till hemmet, som nya möbler eller åka utomlands till ett varmt ställe. Om jag hade haft guldsmycken till ett värde av 10.000 kr hade jag inte tvekat på att byta ut dom mot pengar. Smycken för mig kan man köpa billigt på en kläddaffär, jag bryr mig inte om det är äkta eller inte. Så hade jag haft massa guldsmycken på lager hade jag bytt ut det mot pengar som sagt och unnat mig något alldeles extra. Just nu i skrivande stund skulle jag prioritera en resa! 
Vill ni växla guld mot pengar så kan ni gå in Här


» Belöning

Idag har Victor och jag varit duktiga! Har städat lägenheten och möblerat-om lite. 
Belönade oss med en pizza efter det! Det var vi värda :)
 

» Suger bowl blue

Bästis tipsade mig om serien "Pip studio" som har massa gulliga grejer. Det går i söta fina glada färger med gulliga små mönster. På deras hemsida http://www.pipstudio.com/nl kan ni hitta mer. 
Jag köpte iallafall denna söta godisskål som nu står på vardagsrumsbordet och ger lite färg åt hemmet. 
125 kr kostade den på formbar i Västervik. 
 

» Movies and tv

Vad är din/dina favorit filmer?
Jag vet knappt själv vilken min absoluta favorit film är. Jag gillar många filmer, men sen tycker jag det inte är sådär jätte skoj att kolla på samma film flera gånger eftersom man vet redan vad som ska hända.
Men några filmer som jag gillar är Hunger games, harry potter filmerna, pirates of the caribbean filmerna, dark shadows, gilbert grape, eden lak, hangover 1&2, Scary movie och en hel del mer. Men kom på dessa nu i alla fall.
På http://viaplay.se/filmkan man hitta massa bra filmer både helt nya och lite äldre. Finns även i alla kategorier så som komedi, drama, action, skräck osv.
För 79 kr i månaden så får man kolla på hur mycket film man vill från deras sida och det är inte bara filmer som finns utan även tv-program som t.ex. 2 ½ män, Desperate Housewives, the walking dead osv. Så gott som allt finns på viaplayså detta är faktiskt något jag rekommenderar er att skaffa. 79 kr är ju egentligen inga pengar. 

 


» Fikade (såklart)

Glömde berätta att Victor och jag var hos hans mamma förra helgen för att äta, kolla tv och fika SÅKLART. 
Så Annica bara så du vet så älskar Camilla fika och bjuder oss ofta på det :) 
 

» Bästa frullen

Victor och jag sova ganska länge igår, var hungriga på frukost och tjockade oss med en varsin sub, nice!
Nyttigt ska det (inte)vara.
 

» Studenten!

Nu är det snart ett år sedan som jag tog studenten. En dag som man bara får vara med om en gång i livet och som är ett avslut på något stort och början på något nytt. En otroligt rolig dag men även lite sorlig. 

Jag kommer nog alltid minnas min studentdag väldigt väl. Den är en otroligt lång dag, mycket som ska hinnas med. Avslutsfoto, mingel, kyrka, mat, betygsutdelning, utspark, kortege, mottagning och fest. Det allra roligaste tyckte jag var kortegen!
En stor grej med studenten är även att man ska firas av nära och kära. Så då blir ämnet studentpresenter väldigt aktuellt. Jag visst inte alls vad jag ville ha i studentpresent… Grejen är ju också att man ska få något minne därifrån t.ex. fina smycken. Jag fick massa smycken som jag sedan när jag är 50 + kan ta på mig och säga att ”detta halsband fick jag när jag tog studenten 2012” haha
Om man har helt brist på idéer vad man ska köpa till någon som tar student i år kan man gå in på http://studentpresent.nu/ och hitta så gott som allt! Tillexempel kan man köpa en ”fartfylld upplevelse” dvs. att man får köra ferari eller lamborghini, man kan även köpa blommor, vilket är något man lär få i mängder på utsparken även studenplakat och andra roliga presenter hittar ni på http://studentpresent.nu/

 


» Godmorgon

Vaknade för någon timma sedan. Victor har åkt iväg en snabbis upp till vovlo för att fixa lite. Så jag har busat med Cozzy, uttröttningsmetoden. Men han har inte fått nog, skönt att han kan leka själv iallafall
Snart kommer Josse hit, vi ska ses en stund och sen säga hej då, eftersom hon ska till thailand. Sen ska Victor och jag till hans mamma och efter det ska vi till Sesse & Kim för att spela tv-spel :D 
 

» Godmorgon

Vaknade för någon timma sedan. Victor har åkt iväg en snabbis upp till vovlo för att fixa lite. Så jag har busat med Cozzy, uttröttningsmetoden. Men han har inte fått nog, skönt att han kan leka själv iallafall
Snart kommer Josse hit, vi ska ses en stund och sen säga hej då, eftersom hon ska till thailand. Sen ska Victor och jag till hans mamma och efter det ska vi till Sesse & Kim för att spela tv-spel :D 
 

» 40 år tillsammans

Ikväll har bästis och jag firat varandra för att vi båda fyller 20. Jag har redan fyllt och Josse fyller om bara några dagar :) Eftersom hon åker till Thailand i slutet av veckan så kan vi inte fira henne då. Så vi passade på nu med dubbel kalas! 
 
40 ljus på en kladdkaka blev lite trångt med så fin den blev ju?!
Fick super fina presenter! Tack igen josefine ♥

» WHAT?!

 

» Vad är det för lapp?

Såg en lapp på sänggavlen... 
Tack Victor, älskar dig också ♥
 

» Food

Gjorde homemade hamburgaretallrik igår. Friterade egna pommes och grillade bröden osv. 
Yummy!
 

» God förmiddag!

Hoppas ni inte blåst bort eller frysit ihjäl där ute. Idag ska jag nog försöka hålla mig inne för det mesta iallafall! Gillar inte att frysa!! 
Har varit på 2 möten idag och kom hem för en stund sedan, ikväll ska jag fira födelsedag med bästis :)


» Tack tack

Jag måste bara berätta att jag är glad idag för att jag fått 2 bra/roliga besked. 
Jag köpte The sims universitetliv på cdon.com härromdagen och några dagar efter såg jag att de hade ett erbjudande att man fick "1000 simpoints" vid köp av ett sims-spel. Skrev till dom och sa hur läget var och utan några problem så fick jag även ta del av erbjudanet. Så idag fick jag hem ett paket från cdon.com med simpoints helt gratis! :D 
Tack tack! 
 
Sen härromkvällen läste jag min bok "slutstation rättspsyk" och märkte då ett ganska stort tryckfel i boken. Mejlade adlibris och såg nyss att de svarat och skickar mig en ny bok helt kosnadsfritt
Tack tack! 
 
 
 
Adlibris har dom bästa priserna!
Måste även tacka för bra kundservice då en bok jag fick var feltryckt och fick direkt en ny bok hemskickad.
 
 
 
 
Cdon.com har mycket bra priser och väldigt snabb leverans.
Ett extra plus till dom då jag fick ta del av ett erbjudande efter att jag gjort min beställning. Schysst!
 
 
 

» Egen webbutik

 
Victor och jag har öppnat en egen webbutik med massa roliga grejer.
Ni kommer hitta snygga t-shirts, träningskläder, mobilskal, väskor och mycket mycket mer.
Grejer för både killar, tjejer, stora som små. 
Vi har inte kommit sålångt ännu men just nu har vi 57 varor i butiken. 
Kvaliten på kläderna är mycket bra och till rimliga priser. Så ta er gärna en titt! 

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL WEBBUTIKEN
 
 
Bjuder även på frifrakt!

» Nya Magnum

Magnum har ju kommit med nya "limited edition" glassar! Var ju tvungen att testa såklart. 
Vi testade "No1" First kiss. Den var helt okej :) Men gillar de andra "klassikerna" bättre. 
 
 

» Right now

Myser med Cozzy och slö kollar film på tvn med boyfriend ♥
 
Coolaste kissen har vi :)

» Blev lite fattig

Fick något ryk och beställde hem lite grejer till håret. Kände att det var dags nu att köpa riktigt bra grejer för ruffset. 
Blev några hundra lappar fattigare... Men men, man måste ju unna sig något ibland :)

 
 
Beställde produkter från bellbox och fick hem dom efter 2 arbetsdagar. Även bra service då jag fick problem under betalningen.
 
 
 

» Frisörutbildning

Har du långt, kort, rakt eller lockigt hår? Hur man ser ut på huvudet gör så himla mycket och alla människor passar i helt olika frisyrer.
Jag är väldigt okunnig på temat hår. Jag kan väl det som ”behövs” för mig. Man läser diverse tidningar och bloggar, lär sig där vad de flesta produkterna är till för och hur man lockar håret med en plattång, hur man fördelar torrschampo rätt osv.
Något som skulle vara väldigt roligt skulle vara att bli expert på detta ämne. För jag tycker det är väldigt roligt med passa produkter och att göra sig själv och andra extra fina :)
Björn Axen har en frisörutbildning, där man får lära sig så gott som allt och efter att ha gått i skolan och varit ute på praktik så tar man sedan sin frisör examen och är helt enkelt en fullärd frisör. Tänk vad coolt det skulle vara. Inte för att jag skulle vilja ha det som ett heltids jobb men som en hobby skulle vara jätte roligt.
Att kunna göra perfekta lockar, fina frisyrer, klippa familj och vänner och själv kunna gå med fint hår hela dagarna skulle ju vara drömmen!
Om du själv är intresserad av att gå en frisörutbildning och bredda dina kunskaper i ämnet hår så kolla här: http://www.bjornaxen.se/utbildning/frisorutbildning-hos-bjornaxenacademy


» Sunny sunday

Hej på er! Nu var det ett tag sedan...
Har inte orkat bloggat förens nu, har helt enkelt bara haft zero energy. 
 
Idag har Victor och jag hunnit med ganska mycket. Varit ute på Gränsö, fikat, städat lägenheten, käkat "lunch" kollat TWD och varit på promenad. 
Men dagen är ännu inte slut. Ska äta lite middag närsom och sedan åka och hälsa på två goa vänner :)
 

» Busfrö

Mamma har precis varit här och vi har fikat och snackat om allt mellan himmel & jord ♥ 
Idag är inte planerna speciellt många förutom "måste göra saker" Det bästa med dom är ju när man är klar och bara kan slänga sig i soffan och pusta ut! :) Tur att jag har Victor för då blir det inte lika tråkigt. 
 
Att både busa och fota Cozzy var inte lätt.. 

» Konsten att hoppa

Har precis varit hos bästis. Tog en promenad hem vilket faktiskt inte var så hemskt som jag trodde, frös inte ihjäl alltså! 
Just nu kollar jag på Kändishoppet! Att dom vågar! :D Väntar på att Victor ska komma hem från träningen så ska vi åka till affären och sen äta gottigheter :D
 

» Happy b-day

Fyllde ju år i lördags! Fick massa fina grejer som jag önskat mig. Något som stod högst upp på listan var en tidningsprenumeration, på "en rolig tidning" skrev jag och Victors mamma uppfyllde min önskan och gav mig prenumeration på "sköna hem" ska bli så kul när den kommer hem så jag kan få massa inspiration! Älskar allt som har med inredning och design att göra nu för tiden. Så länge fick jag tre andra roliga tidningar att bläddra i tills "sköna hem" dimper ner i brevlådan. 
 

» Me today

Goddag. 
Idag skiner solen och då blir man sådär extra glad! Gjorde dock ett smart drag att inte ta skinnjacka idag, för kallt det är det faktiskt. 
Kollade precis klart ett avsnitt av pretty little liars, omg så spännande det är! Så måste kolla nästa episode, bye!
 
Tröja från h&m och dr.denim jeans, Cozzys vita tassar kommer från djurmagasinet och påtal om monstret, han hade inte tid att va med på bild egentligen, hade fullt upp med att leka. 


» Allstudier

Idag är det så gott som livsviktigt att ha sig en bra utbildning för att kunna komma någonstans.
Så gott som alla företag kräver minst gymnasial utbildning och det är därför tråkigt att se dom som bara glider igenom sina tre år på gymnasiet och inte gör något alls.
Jag har tagit vara på mina 3 år på gymnasiet och fått så pass bra betyg att jag kommit in på sjuksköterskeutbildningen och det kan vara ganska tufft att komma in där. Men med vilja och drivkraft så nådde jag mitt mål. Efter min utbildning vet jag även att jobben kommer nästintill jaga mig då det är så pass stor brist på sjuksköterskor och det glädjer mig att jag gjort så bra val i mitt liv att min framtid ser väldigt ljus ut.
Många kan dock vara väldigt osäkra på va de vill i livet, men på http://allastudier.se kan man läsa och få tips på utbildningar och jobb och kanske hittar du det som passar dig? 


» Hur blir man tjock?

Jag har aldrig i mitt liv sett en tidning, blogg, tv-program eller liknade tipsa om hur man går upp i vikt. Det finns så många dieter och sätt att gå ner i vikt på korta tider osv.
Detta gör mig faktiskt lite frustrerad…
Jag har alltid varit smal, många har trott att jag haft anorexia, men nej det har jag inte. Det är mina gener som gör att jag är smal och jag äter godis, chips, dricker cola och äter mat som en ”vanlig” person. Jag har otroligt svårt att gå upp i vikt. Det är minst lika svårt som att gå ner i vikt.
Många strävar för att bli så smala och slanka, men varför ska det inte vara okej att vara lite rund?
Idealen är så jävla snedvridna.
Vecko revyn eller om det är tidningen solo har ett stort mål med tidningen och det är att döda idealet ”size zero” men visst fan så finns det tips på hur man ska gå ner i vikt i tidnings helvetet?
Jag skulle gärna vilja gå upp 3-5 kg så jag ligger straxt under 50, för då ligger jag på ”normal vikt” men jag vet inte alls vad jag ska göra för att få mig dessa kilon. För det finns inga tips på det. Att bara äta skräpmat gör inte att jag direkt går upp några gram. Så om ni tidningar och andra medier där ute kan börja tipsa oss smala lite också så vi kommer upp i en hälsosam vikt så blir jag väldigt nöjd!
Tack för mig :) 


» Tv-måndag

HalliHalloj
Inte hänt allt för mycket idag inte, men när Victor slutat jobba så kom han och hans mor, fick presenter av hans mor :D Kan visa imorgon. 
Nu är det fullt upp med att kolla på tv, för ikväll är det farmen (har redan varit), nu är det Ullared och kl 21 är det top modell. 
 
Blir lite instagram bilder, följ mig Neahis heter jag. 
 

» Knäppis

Cozzy, han har blivit en riktig galning. Han sover nästan bara på nätterna sen bara springer han runt och leker och leker oå leker.. :D 
 

» Just black

Färgen svart, det är nog min favorit färg. Låter ganska dramatiskt. Men svart passar till allt. Speciellt när det gäller kläder. Den dominanta färgen i min garderob är svart. Har man svarta jeans kan man ha vilken topp som helst till och har man färgglada byxor så passar en svart topp till. Helt perfekt färg helt enkelt.
Vi får se dock hur min ”svarta stil” kommer fungerar i vår/sommar när det ska vara massa glada färger.
När det gäller accessoarer så är svart också en väldigt bra färg, speciellt när det gäller väskor. Jag köper mig hellre en svart skinnväska istället för en rosa tygväska. Hur skulle du välja?
På bubbleroom kan man välja färg när man ska köpa kläder och accessoarer, det passar ju perfekt om man är ute efter en speciell färg. När jag skulle göra ett litet kollage så var den funktionen väldigt passande.
Visst är väskan med ”skeletthänderna” skit cool och snygg? Kanske ska införskaffa den nu till våren. Får dock passa på då det är fri frakt på http://www.bubbleroom.se/ om man anger koden ”spring” Så om ni blir sugna på lite svarta kläder eller någon annan schysst färg så passa på nu, ett litet tips bara!
Kolla gärna mitt förra kollage jag gjorde med snygga toppar under 300 kr → HÄR


» Söndag

Jag fyllde ju år igår, 20 år nu, gammal kärring... Blev en lång dag så var väldigt trött igårkväll. Men kunde inte sova knappt så tröttheten hängde med in på söndagen. Så idag blir det att ta det lugnt. 
Victor och jag har städat av lite, sen ska vi käka kebabrulle, spela black ops 2 och bara mysa med godis. 
 
En bild för länge sedan, då var min liten och fjortis. omg

» Hair

Att ta hand om sitt hår är viktigt. Men det är så mycket grejer att tänka på, det ska hållas fräscht, men man ska ändå inte tvätta det för mycket så att det skadas, man ska använda massa olika produkter för att man ska torka håret, platta eller locka, osv. 
Nedan kommer lite tips från mig på bra hårprodukter för håret. 
 
För dig som har skadat hår är dessa schampon väldigt bra. 
För dig med färgat hår så rekomenderar jag dessa balsam.
Om du har frissigt hår så är dessa stylingprodukter väldigt bra.
 
På http://www.bellbox.se/ finns alla dessa produkter för rimliga priser. Att lägga ut några extra kronor på bra hårprodukter tjänar man på i längden. 
 
Ta hand om ditt hår på bästa sätt! Ett torrschampo är alltid räddaren i nöden ifall det känns ofräscht och dödt så kan man alltid spreja lite i hårbotten så känns det nästintill nytvättat. Kolla på hemsidan va de har för torrschampo som passar dig :) 
Ett litet extra kom ihåg, tänk på att köpa hårprodukter som är till för din hårtyp. Köp inte det bästa kompisen tipsar om för ni kanske har helt olika typer av hårkvalité etc. 


» Jag behövde sova

Anledningen till att det var total dödt på bloggen igår beror på att jag kvällen innan tog lite tabletter inför natten så jag skulle sova. Jag sover annars aldrig en hel natt utan vaknar kanske 3-4 gånger, vilket inte ger mig en bra sömnrytm. Så därför var jag så jäkla trött hela dagen igår och orkade verkligen inte blogga men sov det gjorde jag till 11-12 :D

Jag sov nog lika skönt som Cozzy ♥
 
 
Super bra ställe! Fräscht mat till bra priser. Helt enkelt toppen
 
 
 

» Black Head

Något som är väldigt inne nu är dessa svarta ansiktsmaskar. (snart behöver de nog dock byta namn och färg för någon kommer anse de rasistiskt) Jag har själv aldrig haft en pormask och har inte speciella problem med min hy. Men den är såklart inte felfri för det så tänkte att jag kunde iallfall testa den. Så köpte hem 5 stycken från tradera för runt 100 kr?
Jag började med en igår och ajaj, det gjorde ont att dra bort den, man fick liksom vaxning på köpet! 
Men idag när jag vaknade så var min hy värre än igår?! Omg.. haha. Det kan bero på att jag även solade lite igår, i don't know. Men har nu iallfall på mig en ny mask så får se hur det blir. 

 
 
Här hittar man allt möjligt till rimliga priser. Har själv tjänat in några slantar på tradera.
 
 
 

» Outlet

Var bland annat på stadium outleten idag. Det var jätte billigt :D Hittade mig ett par mjukisbyxor
 
 
 
En stor affär med massa billiga kläder! Fanns allt möjligt, precis som i en vanlig stadium affär fast mycket billigare.
 
 
 

» Linköping

Här kommer lite bilder som förklarar vår dag i Linköping. Observera iphonebilder. 
 
Började med att gå lite i affärer. Köpte inte alls mycket grejer. 
 
Sen gick vi in i en djuraffär, där dom hade äckliga spindlar och jätte stora kattställningar. Cozzy vill nog ha en sådan :)
 
Sen åkte vi till sjukhuset så Victor fick ta bort sina stygn. 
 
Eftersom han var så duktig så bjöd jag han på fika efteråt. Gulligaste chokladbollen ju? 
 
 
Det var väldigt stort och därmed utbudet. Trevlig personal som frågade om man ville ha hjälp hela tiden, haha.
 
 
 
 
Ett toppen café. Kommer åka dit igen nästa gång jag är i linköping
 
 
 

» Kommer bli dött

Godmorgon! 
Idag ska Victor och jag till Linköping, ska shoppa lite och sen ska han ta bort stygnen på tummen och armen.
Kommer nog slänga upp något mobilinlägg, annars lär det vara ganska dött här idag
Hoppas ni får en bra tisdag ♥

En bild på mig&Victor från vintern 2010
 
 
Bra service, trevlig personal och telia i sig är det bästa.
 
 
 

» Fin besök

Har under eftermiddagen/kvällen haft finbesök, Sesse & Kim kom och hälsade på, vi fikade och pratade massor. 
En toppen kväll helt enkelt. 
 
Har ingen passande bild men hittad en bild från min förra blogg som jag gillar. Det är Josse som tagit den och det är jag på bilden. Togs 2010. 
 
 
På Walters foto köpte jag mig ett objektiv som var väldigt billigt i jämförelse med vissa andra butiker. Så kolla på walters först om ni ska köpa en ny grej till kameran.
 
 
 

» God Lunch

Idag blev det en god kycklingsallad med mangoraja till lunch. 
Mätta blev vi :)
 
 
 
Coop extra i Linköping har trevlig personal och bra matvaror.
 
 
 

» Duktig liten kille

Kom hem för en stund sedan från vetrinären. Cozzy var jätte duktig och sa inte ett knyst eller gjorde motstånd när han fick sin spruta. Men man märkte på han att han förstod vad som skulle hända, han ville inte ut från buren när vi kom dit, stackarn ♥
Nu är det gjort iallfall, nästa vaccination blir om 1 år. 
 

Jag rekommenderar till er alla som har katt att vaccinera dom, då kattsnuva och kattpest är vanliga sjukdomar hos katter. Även att vår katt Cozzy är innekatt så kan vi ändå dra med oss sjukdomarna in via skor osv. 
Samma ska gällande försärking på ens katt, Cozzy har stor kattförsäkring som kostar straxt under 1000 lappen per år och det är verkligen en stor trygghet. Jag är väldigt glad att vi har försäkrat Cozzy då han skadade benet för ett tag sedan, som tur var gick det över (troligtvis en stuckning) men det kunde lika gärna vara brutet och innebära en operation. Istället för att då betala flera tusen pga. oförsäkrad katt betalar man bara en självrisk. 
En katt är ett liv, lika mycket värt som en människas. 
 
 
Bra ställe med väldigt gott och fräsch fika. toppen helt enkelt
 
 
 

» Söndagsmys

Har precis kollat avsnitt 11 på TWD och även kollat en film som hette Cellmates. 
Får bli att hoppa i sängen tidigt idag, ska upp vid 8 då Cozzy ska vaccineras imorgon igen.
Så säger godnatt nu ♥
 
 
 
Den bästa mataffären med de bästa priserna!
Ja bara bra grejer helt enkelt :)
 
 
 

» Cozzy

 
 
Stort utbud och mycket grejer till kissen för rimliga priser.
 
 
 

» Prank

Hihi gillade sidan "Worlds best pranks" på facebook härromdagen. Tyckte denna var ganska rolig haha
 
 
 
En bra butik! men färska varor. Priserna kan men heller inte klaga på.
 
 
 

» Follow me plz

Jag vill gärna följa några nya på Instagram, men har svårt att hitta roliga människor :) 
Sen vill jag ju också att folk ska följa mig. Lägger nästa aldrig upp samma bilder här som jag gör på instagram, så för att se mer utav mig och mina dagar följ mig gärna.
Så om du har instagram kan du väl skriva vad du heter så kanske jag kan följa dig? Behöver lite tips ju. 
 
Om ni vill följa mig så får ni det NEAHIS heter jag där!
 
 
En mycket bra musiktjänst. Som även är gratis. Bra bra!
 
 
 

» Om en bild

Godmorgon godmorgon! 
Söndag idag, ska snart ta och gå till kyrkan för lite predikan. Nä skojar faktiskt. Har busat med Cozzy, är helt slut, han älskar att lika hann/datten, typ som en hund? 
Ska straxt åka hem till Victor och va där under dagen :)

Börjar dagen med en bild på Victor. Denna bild tog jag då vi hade som uppgift i foto A på gymnasiet att fota ett yrke. Jag hade ingen lust att springa ner till typ Lindex och bara "hej kan jag fota ditt yrke?" Nä jag fick göra om Victor till en alkis istället.. Läraren tyckte inte riktigt om min idé då den inte överensstämde med uppgiften, men han gillade iallafall bilden, tur det :)

 
 
Det bästa man kan ha inom tekniken, mobiler eller datorer. Funkar alltid jätte bra.
 
 
 

» Behöver du nya skor till våren?

Sakta men säkert så börjar vintern att slut. Därför är det högtid att införskaffa sig nya skor till våren & sommaren. 
Överallt ser man att nya kollektioner kommer ut inför den varmare årstiden. 
Efter att ha klumpat runt i stora vinterdojor så längtar man verkligen till att ta på sig något lättare och snyggare. Snart kommer det inte bli några problem att skrida runt i klackskor, ingen is eller snö som gör att man är Bambi på hal is. Utan snart kommer det vara helt torrt på marken och ett par tunna, höga klackar är ett av de par skor vi kan förse oss med.
Vagabond har kommit ut med en riktigt snygg och härlig vår- och sommarkollektion.  Kollektionen innehåller allt ifrån svart & vita dojor till skor med alla möjliga kulörer. Nedan ser ni ett axplock från Vagabonds kollektion plus deras senaste video och det finns skor för allas smak och stil, loafers, ballerinaskor, pumps Osv.

Kolla in Vagabonds nya kollektion

Kolla in Vagabonds nya kollektion

» Tröttisar

En bild tagen för ett par veckor sedan. Tror båda var lite trötta?
 

» Kitchen

Varför inte köpa lite nya grejer till sitt kök? Det skulle iallafall jag gärna göra. 
Här kommer lite grejer jag gärna skulle kunna införskaffa. 
 
 
 
Har så snygga möbler! Möblerna håller även och är verkligen värda de pris de har.
 
 
 

» Just nu

Sitter i solen mot husväggen under tiden Victor tvättar sin brors bil.


» Gud så mager

Godmorgon på er ♥
Har precis kollat ett avsnitt av pretty little liars. Victor vaknade nu med så vi ska göra oss iordning och så och sedan åka hem till honom. 

Idag börjar vi dagen med en bild på Cozzy, han var 13 veckor på denna bild, men ser ut som han är 5 år och smällfet :D
 
 
Bra datorer har ni packard bell. Funkar galant och det bästa är att man får photoshop på köpet.
 
 
 

» Dagens planer

Fredagar är oftast roliga den bästa dagen i veckan. 
Idag börjar vi dagen med att sitta lite i solen och läsa, käka lunch med pojken min, ta en promenad ner till stan och slö kolla lite i affärer, träffa Josse, åka och handla med Victor, åka hem till han och slutligen spendera resten av eftermiddagen/kvällen där :)
 

» Hemsk bok men sann..

Bästa kompisen tipsade mig om en bra bok "Slutstation rättspsyk" 
Boken handlar om flera kvinnor som varit inlåsta på rättspsyk under något/några år pga. att de skadat sig själv. Man får veta om hur de behandlats och nästan torterats av personalen. 
En väldigt hemsk bok, man får veta sånt som man inte hade en aning om, vilket skrämmer en väldigt, men gör en dock klokare och man skaffar sig förståelse. 
Eftersom läkarna idag har sådan makt inom psykiatrin så kan man som patient eller anhörig knappt säga ifrån när de utför sina bestraffningsmetoder...

Jag har själv aldrig legat inne på en psykiatrisk avdelning, men känner en del som gjort, och min allra närmaste vän ligger på en nu (observera ej rättspsyk). Tycker därför det är viktigt som anhörig att läsa och förstå mer om hur det faktiskt kan vara att sitta inlåst bakom dörrar med LPT. 
 
 
När det gäller både studentlitteratur och vanliga böcker så tycker jag ni har bra priser. Plus till er!