» Desperate housewives

Förra veckan såg jag klart alla säsonger av desperate housewives. När jag kollade allra sista avsnittet var varje minut jobbig. Så helt plötsligt var allt slut.. Kommer verkligen kolla om serien igen. 
Har aldrig sett en hel serie innan [tröttnar lätt eller så blir serier så konstiga & överdrivna med tiden]. Men desperate housewives var verkligen en serie jag fastande för, beroende framkallande.. 
Men nu har jag sett alla avsnitt, *snyft* 

Ni som inte sätt serien, GÖR DET! Innan jag började kolla på den så tänkte jag bara att det var en tråkig kärring serie.. men ack så fel jag hade! 


» Svar på kommentar


Tack så mycket fina du ♥ 
Hoppas jag inte svarar försent. Men jag har själv inte köpt tröjan då min förra klasskompis gjorde det. Vi skulle ha naturfest och jag och 2 tjejer till bestämmde oss för att vara poliser. Om jag minns rätt köpte de tröjorna i en leksaksaffär? Chansa att kolla där. Om du bor i Västervik, kolla Janne banan, där borde det finnas :) De är ganska stora i storleken (tycker jag) tror det är 140 i den där tröjan.
Hoppas du hittar någon!

» Hemma igen

Kom nyss hem efter att ha varit hos mormor 2 dagar i Hultsfred. Var skönt att bli lite ompysslad av min älskade mormor. Fick även med mig ett handvirkat överkast, vägde mer än 2 kg. Men det var värt att dra på det till bussen, skolan, bussen och sen hem. Den kommer ligga fint på sängen :)

Det är ju Halloween idag, inget jag tänker fira. Utan ska ta vara på en ledig kväll till att plugga istället. Dock tycker jag halloween är en väldigt rolig högtid, vet faktiskt inte när jag senaste firade det? Men när man var liten var ju halloweenfester det roligaste på året, efter julafton då hehe. 
Kanske tar mig en "bus eller godis runda" hos grannarna sen?

Jag får 1 år sedan. Ska komma med lite fräschar bilder, promiiis

» Första snön, wihu!

Efter en snabbis på stan påväg till bilen så märkte Victor och jag att det var något vitt som föll från himlen, snö!! Dock försvann det väldigt fort. Men efter att varit påväg ut för att fota en ny hedearbild så ångrade vi oss och stannade inne när vi knappt såg ut pga. snön. 

Och idag är det ingen idé att kolla facebook, 45% skriver "Det snöar" 40% skriver "åh vi vet att det snöar ni måste inte skriva det. DAH" och resten vi håller tyst.. [Jag är med i den klubben, fast kanske inte längre då?] 

Snöbilder för 2 år sedan.. 

» 25 Bästa datumet i månaden.

Nja kanske inte riktigt egentligen.. Men idag så är det dags att betala räkningar eftersom studiestödet har kommit. 

Igår kväll fick jag fin besök då Victor kom. Vi klippte han, gick en kortis promenad, åkte till maxi, spelade tv spel och myste framför tvn. [Tummen upp]

Nu ska jag straxt iväg till sjukhuset, sen raka spåret ner till stan för att köpa lunch och käka med den bästa och finaste vännen. När vi ändå är inne på matspåret här så ska Victor och jag ge oss på att laga något helt nytt sen till middag.. Får se hur det går? :)


» Längtar till julen & snön

Jag är egentligen inget fan av varken jul eller snö. Men i år så längtar jag massor! Det jag ser fram emot är julpynta här hemma (har köpte massa grejer) och mysa med tända ljus och film medan det är snökaos utanför. Och självklart att jag ska spendera 6 dagar i London i december. 
mhmmmm! :'D

Bild från tidigare år.

» Sista avsnittet av Hollywood fruar

Igår kväll var det sista avsnittet av svenska HW fruar. Tråkigt tycker jag. Eftersom detta är ett av mina favoritprogram, tycker om Maria så mycket :)
Men igår kväll blev det ju kaos dom sista minuterna när Gunilla fick utbrott.. Men är det bara jag som tycker det var så f*ttigt av de andra att bara gå emot henne. (?!) Sånt hatar jag verkligen, när flera personer går emot en person. Inte konstigt kanske att Gunilla blev så arg pga. låten som spelades upp. Jag hade nog själv inte uppskattat det... Hade du?
Hur som, att flera personer ställer sig och hackar på en person.. Sånt mår jag illa av. 

Hoppas på en ny säsong! Någon som vet om det blir någon? :)

» När jag blir stor vill jag bli...

En sak jag tycker är roligt är att lyssna på barn och deras framtida planerDe har ju sådan fantasi. 
Här kommer lite saker jag ville bli:

♠ Busschaufför 
♠ Delfinskötare
♠ Vetrinär
♠ Jobba i affär
♠ Födda upp hästar 
♠ Elitgymnast
♠ Hemmafru
♠ Psykolog
♠ Kock i tv. 
♠ Sångare
♠ Pippi långstrump
 
Inga jätte speciella yrken, men varför ville jag bli bussachaufför? 

Jahopp, och nu idag pluggar jag till sjuksköterska. 

Min frilla är så fin bara för jag hade klippt mig själv på dagis. (Jag ville dock inte bli frisör när jag var liten)

» Inte pigg idag inte

Åkte till skolan idag men åkte hem efter gruppövningen. Känner mig inte piggelin idag. Näpp! 
Håller på att plugga lite nu, läser om njuren. Dock vill bara ögonen stängas.. Tror sängen blir min kompis tidigit ikväll. 

En gammal bild. Från förra året. 

» London här kommer vi!

Efter lite snack så kom Josse och jag fram till att vi måste åka till London! Så nu är biljetterna bokade och den 1 december lyfter planet mot London och vi kommer vara där i 6 dagar. 
kommer bli så mysigt att se london bara några dagar innan jul! Strossa runt på londons gator och se allt man bara sett på bild/tv. Vi har många planer vad vi vill se och göra så dagarna kommer vara fullspäckade med aktiviteter. 
Kommer bli så grymt :D

Så mysigt det är!!! 

» Detta hade du ingen aning om!

Alla människor är vi konstiga på något vis. 
Jag tänker därför ta upp lite kontiga grejer om mig nedan. 
 
♥ Jag pillar på allt som är lite "vasst i kanten" t.ex. kvitton, godispapper och lakanen i sängen måste ha en bra kant annars kan jag inte sova så bra. För som man snuttade på filt när man var liten har jag alltid pillat på lakankanten. 
 
♥ Jag börjar ALLTID tvätta mig på vänster handled och uppåt när jag duschar. 
 
♥ När jag äter macka måste jag alltid lämna en liten bit av brödet. Vill inte äta den delen man håller i. 

♥ Jag sitter aldrig med utsträckta ben i framsättet i bilen. Ifall man krockar och skulle bli fastklämd. 

♥ När jag borstar tänderna börjar jag alltid nederst längst in på vänster sida. 

♥ Mobilen får aldrig låsa sig självt. Jag måste alltid trycka på låsknappen. 

♥ När jag smörjer in mig med lotion börjar jag alltid på vänstra benet. 

♥ Jag sjunger typ jämt, fast inte så vackert då så ingen x-factor för mig. Gör gärna om låttexter och fular mig för pojkvännen. Allt brukar hända i hallen tydligen? När vi ska gå ut någonstans så kan jag sjunga "nu ska vi ut för vi ska åka till willllyyys, och handla något till våra magar" Nanaanaaaa. *Störd* 

♥ Jag pratar väldigt fort. Blir ofta påmind att sakta in lite för folk hinner inte höra vad jag säger. Men mitt försvar är att man hinner prata om mer saker om man pratar fort?! 

♥ Jag tål inte trögfattade människor. t.ex. Folk som har svårt att förstå när man förklarar saker. Jag blir bara irriterad. Samma sak med människor som hör dåligt. Orkar inte säga samma menning 3 gånger. 

♥ Jag byter trosor 2 gånger per dag, morgon & kväll. Jag har vissa trosor jag har på dagen och byter till skönare på natten. Det är så fult med vanliga trosor så man ser kanten när man har jeans/leggins. Nix, string är bäst för då syns det inte alls. Dock inte alltis så skönt att sova i. Därför byter jag. 

♥ Jag bäddar alltid sängen. Jag skulle aldrig låta någon sitta i min säng om den inte var bäddad och jag skulle själv inte kunna sätta mig i någons säng om den inte var bäddad. [ordet bädda blev väldigt tjatigt]

♥ När jag bloggar skriver jag inlägg, lägger upp det. Sen om jag läser det någon dag efter så hittar jag massa stavfel och särskrivningar mm. Men inte orkar man ändra det? Sålänge man förstår saker så.. :)


» Dagen bara sprang iväg

Ingen föreläsning idag. Tog lite sovmorgon och råkade visst sova nästan 12h, känns sådär. Känner sig inte direkt piggare. 
Efter lite plugg så träffade jag en vän för att planera lite grejer. Snart lämnar jag Sverige, jippi!! 
Har precis käkat upp min mat, ska diska och plugga lite. Men klockan är redan tjugo i sju?! Vaknade ju nyss känns det som. 

2 bilder från Malmö förra året. 

» Hata & Älska sig själv.

Efter egna erfarenheter och ha skrivit en bok med en klasskompis om självkänsla så är jag fundersam på det här med varför man hatar och älskar sig själv? 
Så gott som alla tjejer & killar har komplex. Även jag, även du, (eller?) Men det är ju inget konstigt med det, ingen nyhet. Men varför hatar man sina ben ena dagen och andra dagen så säger man till sig själv "fasiken, mina ben är bra fina dom" [Frågetecken] 
Vissa dagar vill jag bara sätta knytnäven i spegeln och andra dagar så blir man istället glad för det man ser i spegeln. Vissa dagar hatar jag mig själv andra dagar är jag glad att jag är jag. 
Kan man aldrig bestämma sig? 
En sak jag lärde mig efter att ha skrivit om självkänsla är att det är svårt att bygga upp, det tar tid. Och det kan jämföras med kondition. Självkänsla är inget man får och sen sitter det i resten av livet, utan något man måste jobba med hela tiden. 100 faktorer avgör även om man har bra/dålig självkänsla. Miljön runt omkring är en av de största faktorerna. Att man alltid ska sträva efter att va perfekt (vilket ingen är) gör att man alltid på något vis känner sig misslyckad. T.ex. Jag har så fin kropp, men mina kinder kan ju jämföras med buddas mage.. 

Människor är snöflingor, alla är unika och olika. Och tur är väl det att vi kan klaga på oss ibland, för om vi nu hade varit så perfekta hade vi ju varit bra tråkiga.. 

» Det var denna helg

Söndag, klockan är snart 11. Helgen snart slut. Japp, så är det.
Har ingen speciellt att berätta om helgen. Har varit med Victor hela helgen och och träffade Josefine igår också :)
Imorgon är det ingen föreläsning så ska sitta och gå igenom veckans föreläsningar som handlade om cirkulationen (hjärtat och hur blodet cirkulerar i oss) och respiration (lungorna). Hjärtat är ett intressant organ. Läskigt att de lilla gör så mycket. Slutar det fungera.. pang, död

Jaja, haha! Nedan kommer 1 bild på Victor när vi var på kolmården i sommras. (Visst är han fin!!) 
 
 

» Tagit första blodtrycket någonsin!

Igår torsdag fick jag ta mitt första blodtryck på min klasskompis Therese. Det gick bra och jag lyckades läsa av både det systoliska trycket och det diastoliska. Så det var ju bra på första försöket iallafall? 

Så här gör man:
När man tar blodtryck så använder man sig av en manschett och stetoskop. Man pumpar upp manschetten till ca 200 och sätter stetoskopet vid artärern som finns i armvecket. Man släpper sedan ut luft sakta ur manschetten och när man hör en puls så har man fått det systoliska trycket t.ex. 120. Man släpper sedan ut mer luft och när pulsen sedan slutar låta så ser man det diastoliska trycket t.ex. 80. Dvs. Att man har blodtrycket. 120/80. 
120/80 är en normalt blodtryck. Om man har t.ex. 160/100 har man Hypotoni dvs. högt blodtryck och vid t.ex. 85/50 = har man Hypertoni dvs. lågt blodtryck. 
 

» Thank god it's friday

Titta vem som bloggar, wihuu!
Nu har min helg börjat och det ska bli skönt att sova imorgon utan en väckarklocka som ringer tidigt. 
Vet inte vad jag ska göra i helgen, va med pojkvännen iallafall, får se vad vi ska hitta på. 

Kom hem från skolan vid 1, har städat och fixat lite till nu, tänkte plugga lite innan jag träffar dah boyfriend. 
Hoppas ni får en bra helg sötisar :)
 
(mitt hår har växt lite om man jämför med min "profilbild" här på bloggen →
 det är ju coolt? 

» Välkommen hem till mig

Lovade ju att visa hur jag (& pojkvännen) bor. Här kommer lite bilder. 
 

» Livet är inte alltid perfekt..

Hej på er sötnosar & fulisar. 
Jag bloggar inte längre som ni kanske märkt. Men jag har ingen lust och skolan + andra grejer tar min tid. 
Hade första sal tentan i lördags och började en ny kurs i måndags. Fullt ös. 
Idag skulle jag egentligen åkt till skolan för att pluggat med några i klassen, men är lite förkyld, ni vet när man vaknar på morgonen och är täppt, ont i halsen osv. Men under dagen släpper det och kommer tillbaka till kvällen. 
Så tänkte att varm oboy, filt, datorn, böcker och papper får bli min dag här hemma istället :)
 
Förövrigt är väl livet ganska bra. Men är just nu inne i en lite depp-period, kanske beror på hösten, mycket att göra, precis flyttat hemifrån osv..? Uppstått massa fysiska problem den senaste tiden också, haft problem med hjärtat, fått allergiska reaktioner på medicin, tappar massa hår & en nära vän har varit svårt sjuk mm. Men...man kan ju inte må prima jämt, då hade man nog inte uppskattat livet lika mycket! 
Tur som jag har så har jag min fina pojkvän som kommer vilken tid på dygnet som helst och håller om mig och bara finns där. Tänk att det lilla kan göra så mycket. Vad skulle jag gjort utan honom? 


» Svar på frågestunden

Vad läser du till? Varför pluggar du direkt efter gymnasiet?
Jag pluggar till Sjuksköterska på linnéuniversitetet, men jag plugga på distans så åker till Vimmerby för att se alla föreläsningar med mina andra 4 klasskompisar. Finns 3 andra distansorter. 
Vad skulle jag annars gjort? Jag skulle nog bli lite galen om jag hade suttit hemma och inte haft jobb eller något annat att göra. Sen har jag länge varit så säker på vad jag vill så det var en självklarhet att börja med studier direkt efter gymnasiet :)

Vart har du flyttat till, kan man inte få se bilder :) 
Hur hade du råd med det direkt efter gymnasiet nästan och när du börjat plugga?
En lägenhet väldigt stor, ska snart flytta till en mindre för det är så läskigt att bo själv i en stor lägenhet. Men finns dåligt med lägenheter i denna stad.. Jag kan gärna visa bilder (måste städa först haha) 
CSN finns det något som heter, så jag överlever på mitt studiestöd :)

Jag funderar på att läsa till socionom i vår. men jag vill veta lite mer hur det är att studera på universitet? Du kanske vet lite? :D Kram!
Vad skoj! Det är väldigt olikt gymnasiets upplägg på föreläsning osv. (I alla fall hur det var på min skola) 
Jag har föreläsningar ungefär 3-4 dagar, sammanlagt 12 h i veckan och en av dagarna har vi s.k. gruppövning då vi går igenom veckans föreläsningar med respektive lärare. Tillskillnad mot gymnasiet så har man inte lektioner då man sitter i "bibblan och pluggar" utan den tiden får man lägga upp på egen hand, vi studerar på heltid dvs. att man ska plugga lika många timmar som en vuxen person arbetar dvs. 8h per dag.
Eftersom jag fortfarande bara läst 1 kurs än så länge så är jag inte så bra på detta ännu. Men i vårdvetenskaps kursen så kommer vi inte ha lika mycket föreläsningar utan mer seminarium. 

Favorit: 
Program? Vet inte riktigt men kanske Svenska Hollywood fruar? Älskar Maria :)
Film? Svårt svårt... Finns ju massa bra. Men gillar Hunger Games och längtar tills nästa film.
Hemsida? Jadu, facebook är ju så tråkigt så förstår knappt varför jag fortfarande har ett konto där? haha. Kan jag säga instagram? Fast det är ju ingen hemsida.. men vi låtsas som det, ok?
Blogg? Min..? Nej skoja. Vet inte, Egoina är söt henne gillar jag. 
Godis? Chamellows. Stavas inte riktigt så men jag uttalar det så..
Fika? Bullar, tårta och allt sånt gillar jag hehe. 
Dricka? Coca cola, mums. Fast jag gillar även apelsin mer/festis
Djur? Kisse katt! (såklart)
Färg? Är jag tråkig om jag säger svart & vit? Min lägenhet är inrett med svarta/vita möbler och garderoben har en väldigt svart dominernade nyans? Tror jag gillar dom där färgerna då? 
Kläder? Har ingen speciell tröja som jag avgudar.. Men visst finns det några favoriter. 

Älskar du någon annan än mig? ;) (Victor)
Ja det är klart, resten av min familj, vänner och kissarna och de. Men du är ju såklart min favorit :)

Älskar du mig trots mitt intresse för bilar och fiske, pratar ju för mkt om det!?!? <3 (Victor)
Klart jag gör! För jag stänger av öronen när du pratar om det så är inte medveten om det. Hihi nej då. Du har ju fått mig att bli lite intresserad av sånt också men inte på samma nivå som dig såklart. Men om jag fortfarande får sjunga och prata hela tiden när vi kollar tv så är det okej att du pratar om sånt ;)

Kan inte du lägga upp outfit bilder! Jag älskar inspiration :D
Sånt är jag så dålig på. men vet du vad! Ska försöka bli bättre och ta mig tiden att klicka något kort någon gång ibland!

DAGENS: 
Humör? Glad & lycklig.
Klädsel? Svarta jeans och svart topp och svart skinnjacka men vita skor. 
Mat? Kyckling & potatis
Bästa? Att jag kommit en bit på pluggandet för tentan.
Sämsta? Har ont i huvudet och nacken.
Smink? Mascara. 

Hur gör ni för att få ert förhållande att funka så länge? Jag har varit tillsammans med samma kille högst några månader sen tröttnar man ju?!?
Är det rätt så är det. Men det handlar väl även om att man hittar på saker med varandra. Att bara ligga inne och kolla film och stänga av sig från omvärlden lär man inte komma någon vart med. Inte för att man måste åka jorden runt eller flyga till rymden. Victor och jag brukar t.ex. gå på bio, gå ut och äta, åka lite överallt t.ex. förra veckan var vi en dag i kalmar och en dag i ullared och shoppade. Men man får inte göra för mycket heller, att bara sitta och mysa framför tvn eller ta ett bad är också viktigt såklart, egen tid tillsammans!
Sen ska man visa att man uppskattar varandra, t.ex. igår ringde det på dörren och där stod Victor med ett par rosor. *Glädjerus* 
Du kanske inte har träffat den rätta ännu så kanske beror på det :)


» Vad ska jag blogga om?

Jag vet inte riktigt vad jag ska rikta in bloggen på?
Min tid går för det mesta åt sjuksköterske studierna men jag vet inte ens om ni vill att jag ska skriva och berätta om det? 
Vad tycker ni? 
Vill ni att jag ska berätta om studierna och vad allt innebär och vad jag gör osv. Eller vill ni att jag skippar det och skriver mer vardagligt om min fritid? 
 
Ni bestämmer vad ni vill läsa :)

Bloggextra.se

» Typ död

Hej. Här är jag 99% levande. Tror jag?
Jag har haft ganska mycket att göra i veckan, därför inte svarat på frågestunden, men tänkte göra det imorgon? Så ställ era sista frågor nu :)
 
Jag har denna vecka varit i Kalmar 2 gånger, Ullared, Vimmerby, Hultsfred, Ankarsrum och Vetlanda. 
Varit mycket farande, både shopping, skola, kalas mm. Är orsakerna till resorna. 
Nu sitter jag hemma och kollar solsidan, Hellenius hörna och Partaj. Komedi söndag? Victor åkte härifrån för ett tag sen och jag samlar kraft för att gno in skallen i böckerna då det är tenta på lördag. Wihu...