» Vardagsrum

Precis som kläder så tröttnar man på sina möbler.
Har kollat runt lite och gjort ett kollage på saker jag skulle vilja släpa in i mitt vardagsrum :D
 
Snygga möbler, bra utbud och ja bra helt enkelt.
Rekommenderas!
 
 
 

» Nails

För målade jag naglarna väldigt ofta, hade iallafall alltid nagellack på mig. Tyckte det var kul att leka lite med olika färger och metoder. 
Dock så har jag tappat lusten till detta, vilket är lite synd tycker jag. Men men, hittade 3 bilder från min förra blogg på 3 olika "målningar" 
Och nej det är inte lösnaglar jag har för det tycker jag är så j*vla fult!
 
 
Bra utbud på skönhetsprodukter. Även mycket fina grejer till hemmet.
 
 
 

» Beställt mig en Glossybox

Funderade för ett tag sedan att börja prenumerera på glossybox, men då kände jag att det var bättre att spara dom pengarna till annat. 
Men nu beställde jag en box så jag kan ju iallafall testa! 
Glossybox är en box man får en gång i månaden som innehåller 5 stycken skönhetsprodukter plus massa information om grejerna. Låter så skoj, jag själv älskar såna här grejer så självklart är det värt att testa.
Har sett många som prenumererar på dessa boxar, måste ju följa strömmen :)

 

 

 
Älskar idéen att man får hem ett paket med olika skönhetsprodukter varje månad. Spännande! Bra pris också på boxen!
 
 
 

» Mys Cozzy

Cozzy gillar att ligga på fönsterbrädat och sova om kvällarna. Kanske är för att elementet under ger lite extra värme? Hur som helst, ska han alltid klämma sig in mellan grejerna. Tur att han är liten, vill inte att mina ljusstakar i sten ska ramla på han eller på golvet.
 
 
Super bra idé med att ha ett hotell för katter och hundar. Ger er ett stort plus.
 
 
 

» Black food

Skulle värma gratängen vi åt igår i ugnen, men vi glömde helt bort det eftersom vi satt och kolla roliga klipp. Maten var sedan ganska svart haha!
Problemet löstes dock snabbt, Victors mamma bjussa på pizza :) tur det så vi inte skulle dött av svält?


» Beautiful tulips

Tulpaner är faktiskt rätt fina. Köpte mig ett par vita igår ♣ på ö&b för bara 25kr.
 
 
 
Här finns allt, plus att allt är väldigt billigt. Mycket bra
 
 
 

» Söta hjärtan

Tog en promenad ner till stan idag med Victor. Köpte lite galgar för dom jag har räcker inte... Sen fikade vi på Nilssons och köpte även med söta hjärtan. 
Klockan 13 tog jag min spruta på medicinmottagningen och efter det gick Victor och jag hemåt och käkade maränghjärtan och spelade "Skip-bo" och "Det borde man ju veta"
Ska snart äta middag sen träffa bästisen ♥

 
 
Alltid gott med nybakat! Finns mycket gott att välja på och det är till väldigt bra priser.
 
 
 

» Så härlig morgon

Vaknade väldigt tidigt idag. Har sedan dess suttit och njutit av solen. Man märker verkligen vilken brist man har på solen under vinterhalvåret. Man vill liksom bara suga åt sig alla solstrålar man bara kan. '

Jag bor i lägenhet med både en vanlig balkong och en fransk balkong = jag har bra med tur. Eftersom solen inte kommer på balkongen förens sen eftermiddag kan jag sitta i vardagsrummet i soffan, öppna balkongdörren och få massa sol på mig! Så härligt, d-vitaminen bara sprudlar runt i rummet! :D
 
Fick bli en webbcam bild idag. 

» Toppar under 300-lappen

Att köpa en enkel topp för typ 1000 kronor skulle aldrig falla mig in. 
Har därför valt ut några snygga toppar som kostar mindre än 300 kronor från bubbleroom :) 
Kommer nog beställa några sedan hihi.


 
Mycket snygga kläder till priser som passar alls plånbok. Sidan är även snygg och det är enkelt att hitta det man letar efter.
 
 
 

» Kiss

Har varit och kollat på en lägenhet idag, typ mitt i stan, den va fin men tyvärr så passade inte planlösningen efter våra möbler. Så vi får fortsätta leta vidare.
 
Victor har precis gjort pannkakor och dom blev väldigt goda, var länge sen jag åt :)
 

» Söta ljus

Hittade 2 söta ljus på blomsterlandet häromdagen. Det luktade jätte gott och var som sagt väldigt söta. 
Kostade 69 styck eller 2 för 99 så det var inte så farligt dyrt :) Fanns även i flera färger.
 

 
 
Hittade mig häromdagen ett par söta ljus på blomsterlandet som luktade jätte gott och var väldigt fina. Kostade bara 99 kr för båda.
Blomsterlandet har mycket fina inredningsgrejer.
 
 
 

» Blir så irriterad

Jag blir så irriterad så jag måste lätta på hjärtat. 
Folk tycker det är så jäkla synd om dom själva för att dom får utskrivet 10 tabletter från apoteket och tror dom är pundare... 
Snälla kära oallmänbildade människor... Att äta 1-5 tabletter om dagen är väl mer normalt än onormalt att göra nu för tiden? 
Jag skryter inte om mina mediciner eller antalet tabletter jag stoppar i mig om dagarna, det är mer än 20/st  per dag, no big deal? Mitt problem är inte att jag ska bli addicted och tycka synd om mig själv och vill att hela världen ska veta, utan mitt problem det är hur jag ska få ner all skit när jag inte är törstig? Mitt i-landsproblem. Du blir inte beroende av panodil och pencilin, benzo är dock en helt annan grej.. 
Sen att jag kostar staten över 20.000 varje månad är inget jag är stolt över, men medicinen kostar och jag behöver den annars skulle jag inte leva. 
Sluta tro ni är något bara för ni äter 1 jävla tablett... Tänk er för, finns dom som äter över 100 tabletter per dag för de är dödssjuka. 
 

» Charmtroll

HAHA! Vilken söt bild jag fick på Cozzy härom dagen. 
 

» Fått hem min älskling

Har äntligen fått hem min dator nu! Kent fixade den åt mig så jag ville självklart tacka honom så gott jag kunde så jag köpte chokladtryffel till han från änglaboden. 
 
Victor och jag passade även på att göra lite andra grejer när vi ändå var nere på stan. Käkade lite snabblunch på mc donalds, köpte lite grejer till Cozzy och nu är vi hemma och ska snart äta middag. 
 
 
Massvis med söta och unika grejer för bra priser.
Finns allt ifrån te till väggdekorationer.
 
 
 

» Bokrea

Idag har ju bokrean börjat. Victor och jag kollade runt lite på Ica maxi och vi hittade en bok om katter "Allt du behöver veta om katter" kan va kul att bläddra lite i. 
 

 
Va där på bokrean idag, fanns mycket böcker för bra priser! Brabra
 
 
 

» Shoppat på CO

Victor och jag skulle handla mat så när vi ändå höll på så åkte vi till Clas Ohlson. Köpte 2 vita rammar som jag ska pyssla med, ni får se när det är klart.

 
En rolig affär, som har det mesta till bra priser!
 
 
 

» Känsligare tittare VARNAS

Victor ville visa sin tumme för er, KOLLA EJ om ni är känsliga för blod och sår..
 
Ni undrar säkert varför Victor har ett stort bandage på sin tumme och anledningen till det var en olycka han var med om i sommras då han "klippte" av tumspetsen med en sågklinga. 
Han fick åka ambulans upp till Linköpings sjukhus och jag och hans pappa åkte efter för att stötta vår pojk. 
Förra veckan var han på återbesök för att göra lite justeringar på sin tumme. 
 
Såhär såg det ut: 
 
 
Trevlig personal som kan hjälpa en och ge en råd.
Bra priser.
 
 
 

» Ny vecka nya tag

När det är måndag så känns det som att det är början på något nytt, ungefär som nyår fast inte lika stor grej såklart. Dagens planer är att träffa Johan och åka till mamma och äta middag tillsammans med henne, min bror och pojkvännen :) 
 
Börjar dagen med en bild på Cozzy. Ibörjan var han rädd för kattleksaker. Men nu har vi lärt honom att dom faktiskt inte alls är farliga utan dom är jätte skojiga! Hans favorit är en stor blå lurvig boll och en rosa sköldpadda. Haha.

 
Bra kattmat,kattsand, kattgodis och leksaker till bra priser. Inget att klaga på alls.
 
 
 
 
Husse har väldigt bra priser på mat till katten, även leksaker och godis. Det som även är väldigt bra är att de kör hem varorna direkt till dörren utan extra kostnad :)
 
 
 

» Sälja mobilen

Har äntligen fått igång min iphone 4 nu (tack Kent!) Så nu har jag dåligt samvete för jag övergett min gamla 3:a. Vi har levt med varandra ett par år nu. 
Vet inte om jag ska testa att sälja min iphone 3gs, eller om jag ska behålla den som ett minne, haha! 
Tror dock jag kommer sälja den på tradera isåfall, men hittade faktiskt en sida där man kunde sälja sin mobiltelefon. Dock var det inte sådär att man tjänade pengar på det... Men om man endå vill bli av med skiten så?
 

 
 
Det är en bra idé att man faktiskt kan sälja sin mobiltelefon till mobilfynd och på så sätt tjäna en liten extra slant. Smart idé!
 
 
 
 
telia har nog den bästa täckningen, iallafall vad jag upplevt.
Visst att telia inte är det billigaste men det är ändå det bästa.
 
 
 

» Pretty little liars

Desperate housewives är den ända serien jag kollat från avsnitt 1 till det allra sista och The walking dead är den serierna jag har kollat på alla avsnitt som finns. 
Sen finns det inte en enda serie som jag följt så pass bra, förutom den nya jag började kolla på för några veckor sedan Pretty little liars! Så jäkla bra och spännande serie. Tjejerna är snygga, killarna också, det är så spännande och så mycket bara bra grejer så alla borde se den :)
 

 
Hemmakväll har bra priser och stort utbud på sina hyrfilmer. Sen har de även det godaste godiset!
 
 
 

» Dissade donken

Påväg till donken så ångrade vi oss. Vi var inte längre sugna på cheese burgare så vi rullade upp till Ica Maxi istället och köpte med oss alla grejer vid behövde för att göra egna varma mackor. Mums-mums. 
För att se hur smariga dom blev får ni checka min instagram Neahis
 
Ni får istället se en bild på min fina pojkvän, som togs för några dagar sedan. 
 

 
På ica maxi finns allt!
Bra fräscha varor.
Har även bra erbjudande varje vecka.
 
 
 
 
Har okej mat och trevlig personal.
cheeseburgarna rekommenderas :)
 
 
 

» Andra bilden på bloggen

Min dator ligger just nu i trygga händer, hos Victors pappa. Sålänge fick vi låna hans dator (Tack så jätte mycket Kent!!) Så eftersom jag inte har några av mina bilder på datorn så gick jag bak i arkivet och hittade den näst första bilden jag la upp här på bloggen. 

 
Härligt med sommar ju?! 
Har ni märkt att det inte alls är kolsvart ute längre när klockan är 4 på eftermiddagen? Vi börjar närma oss ljusare och varmare tider :D
 
Denna söndag började med att Victor och jag åkte hem till hans mor och fikade på nybakad kladdkaka, sen åkte vi hem och åt lite snabb, god & enkel lunch. 
Josse var här för en stund sedan, alltid lika trevligt och mysigt!! 
Victor och jag är hungriga igen så vi tänkte åka ner till donken och käka lite hederliga cheeseburgare. 
 

» Jag är sååå teknisk!

Fick igång datorn igen, vågar inte stänga av den igen för då vet i fasiken om den startar igen! 
Har i alla fall sparat alla viktiga bilder och dokument nu så det är bra det ju :)
 
Har ikväll ätit mig tjock på bästa fläskfilén och klyftpotatisen, kollat farmen mm. och ätit snacks! *Tummen upp*
 
Bild på mig och favoriten Cozzy, det lilla busfröt! ♥

» Sur som en geting

Beställde lite kläder från Gina Tricot för ett par veckor sedan, fick inte hem mina grejer förens IDAG?! 
Blir så sur när de "lovar" att det ska ta 3-4 dagar och så tar det några veckor istället... 
En DISS till dom...
Men hur som fick jag hem mina grejer..Kan visa vad jag köpte snart :)
 
 
Beställde lite kläder från Gina T, den 9 februari. Enligt dom ska det ta 3-4 dagar tills paketet kommer hem.
Men idag är det den 21 februari och har fortfarande inte fått något..
Aja, det har bra priser på sina kläder iallafall, får satsa på att köpa dom i affären framöver :)
 
 
 

» R.I.P

Datorn blev inte gammal, den är död nu.
Victors pappa ska kolla på den hoppas han kan återuppliva skithög datorn.

Får bli ett mobilinlägg nu, sorry!
Har städat idag, sen handlat och nu är Victor, Cozzy och jag hos han. Ska vara här ikväll och umgås med hans goa far :)


» En ny tygbit in till garderoben

Fick ett presentkort av mamma i julklapp och har inte använt det ännu, men hittade mig en tröja idag på h&m iallafall så nu har jag börjat använda mig av presentkortet iallafall :)
 
Både nya & Begagnade kläder, passar för allas plånbok. Köpte precis en snygg luvtröja där som var helt ny för bara 99 kr, som hittat!
Har själv tjänat över 1000 kr på att sälja gamla grejer.
 
 
 

» Me today

Svarta Dr. Denim jeans och en ny luvtröja Coco.
 
Passande med nr 9, eftersom jag fyller år den 9 mars ;)
 

 
Halebop är bra på alla sätt och vis.
Det är billigt, bra surf och täckning!
Fick även ett gratis sim-kort av dom när jag behövde ett nytt. Tummen upp!
 
 
 
 
Ellos är väldigt generösa med att ge ut massa erbjudande! Vilket man inte tackar nej till.
Vill även ge dom ett plus då jag fick 200 kr att handla för och ett handduks set nu tills jag fyller år.
 
 
 

» Luncha på kannan

Både Victor och jag var hungriga när vi trippade ner mot stan idag. Så jag bjöd älskling på lunch på kannan. 

Victors tumme är större än min handled.. Vet inte om det är jag som har liten handled eller han som har väldigt stort bandage? 

» Kärlek på hyllan

Godmorgon! 
Veckan är snart slut, men innan dess ska jag hinna med lite grejer. 
Ska på möte när som och sedan ska Victor och jag ta en sväng på stan och senare i eftermiddag ska vi på lägenhetsvisning. 
 
På översta hyllan i steghyllan i vardagsrummet har Victor och jag valt ut lite grejer att placera, en bok jag fick av Victor, våra gammla ringar och sedan söta klubbor vi fick av hans mamma. 
 
 
 
Café Kannan har den bästa pastasalladen i Västervik! Godare finns inte att hitta. Trevlig personal. Jag och min vän fick låna paraply av ägaren en dag då det regnade massor en dag. Det bevisar att de bryr sig om sina kunder.
 
 
 
 
H&M är en okej kläddaffär, passar för allas plånböcker. Har dock inte så stort utbud här i Västervik. Men ibland kan man hitta sig ett eller annat om man har turen med sig.
 
 
 

» Cozzy

Sötisen Cozzy ♥
 
 
 
Rekommenderar Västerviks djurklinik då de har bra priser och som man kan ringa upp vid frågor om sitt djur. Om man ej får svar så ringer de upp en så fort de kan. De bryr sig, plus plus till dom!
 
 
 

» Tjäna cash

Extra pengar är ju aldrig fel! För er som har blogg så kan ni tjäna ihop lite pengar om ni skriver omdömen om olika företag, restauranger mm. Inte alls svårt ju? :)
 
 
 
Trevlig och rolig personal! Även super goda hamburgare. Rekommenderas.
 
 
 
 
China i Västervik är bäst i stan på att servera god kinesisk mat! Rekommenderas.
 
 
 

» Vad gör jag för fel?

Godkväll! 
Har inte så mycket att säga om dagen, har mest bara försökt få igång min dator. Som inte ville starta. Men nu har jag fått den till liv! Får se hur gammal den blir denna gång... 
Jag förstår inte varför mina datorer alltid ska strula! Saker ska jämt gå sönder :( 
 
Hur som.. Blir att ta det lugnt resten av kvällen, Victor kom hem för en stund sen, han är trött efter operationen så vi kommer nog bara ha det mys i soffan. 
 
 
 
De bästa pizzorna i stan hittar du på Campino!
Trevlig personal och bra priser!
 
 
 

» Vita orkideer

Jag har aldrig tyckt blommor är speciellt intressant förens jag fick eget. Min favorit är självklart vita orkideer! De är fina, tar inte speciellt mycket plats och är lätta att sköta. Helt perfekta alltså.

En av mina orkideer här hemma som har sin heders plats i vardagsrumsfönstret. 
 
 

» Fucking snöstorm

8.30 var det dags att hoppa upp. För att sedan kämpa sig ner mot stan för att träffa Johan. Usch är så trött på vädret!! Dör ju typ.. 

Senare idag ska jag träffa Josefine, men först laga mat och handla lite med boyfriend :)
 
Jag & Cozzy idag. 

» Alvedon är räddningen

Huvudvärk, annan värk eller feber, då är räddningen alltid för mig Alvedon! 
Som jag nämnde i inlägget nedan så har jag haft konstant huvudvärk de senaste dagarna och just huvudvärk är något jag får brottas med ett antal gånger i veckan. Jag har testat ett x-antal olika receptfria värktabletter men det som faktiskt biter på min huvudvärk är Alvedon! 
Inte nog med att alvedon hjälper mig mot min smärta utan jag bidrar även till miljön att välja just Alvedon. Den typ av Alvedon jag brukar köpa är 500 mg i ett paket med 20st i och pga. Detta så bidrar JAG till en hållbar utveckling! Det företaget gjort är att byta ut materialet på själva tablettkartan till polypropylenplast. Innan använde man sig av aluminium men pga. Detta smarta material byte så sparar vi vår jord på 4 ton aluminium per år, enligt Alvedon är det så mycket som 10 fotbollsplaner fyllda med aluminium.
Hur som helst, tänker jag fortsätta investera i Alvedon när jag har värk eller feber, eftersom det både hjälper mig mot mina problem så gör jag ju även jorden en god gärning på köpet! 

 

 Kolla den roliga videon nedan från Alvedon! Roliga tips på hur man kan bli miljövänligare :)

 


» Konstant huvudvärk

Hej på er! 
Jag har varit frånvarande ett par dagar här, anledningen är att jag haft huvudvärk flera dagar i rad. 
Har huvudvärk nu med, men var tvungen att kika in hit och säga hej. 

Tänkte att det fick bli en bild på Victor och hans halva tumme. Han ska operera sig på onsdag igen och göra lite justeringar efter olyckan. Min stackars älskling ♥

» Alla hjärtans dag ♥

Igår var det alla hjärtans dag. En ganska överskattad grej men hursom.. 
Lagade en enkel maträtt men piffade upp det lite, köpte även bakelse på maxi. Gav varandra lite presenter och sen bara hade det mys :)

» Angående gårdagen

Kunde ju inte blogga igår.. 
Anledningen till det var att när Victors klocka ringde 06.00 så vakna även jag och Cozzy, så vi låg alla 3 och myste lite. Men helt plötsligt skriker han till och jag skriker själv till Victor "han har ont!!" så vi tog ut han till köket och såg då att han skadat sig på ena frambenet. Han kunde knappt gå och haltade som en gammal gubbe.. 
Självklart blev vi jätte oroliga för han, och vet vet inte alls vad stackarn har gjort.. 
Vetrinären tyckte vi skulle avvakta tills idag och idag är det mycket bättre i jämförelse med gårdagen. 
Cozzy sov så gott som heeeela dagen igår och jag gick och bar han till matskålarna, toan, ner från soffan/sängen så han inte skulle skada säg ännu mer :') (hönsmamma)
 
Hur som, mår han bättre idag och har busat massor! 

» Inget bloggande idag :(

Kommer inte blogga något idag. Har hänt en tråkig grej. Måste ta hand om detta. Kommer nog tillbaka imorgon...


» Iphone eller android?

Vad föredrar du? 
Iphone eller Android? 

Personligen har jag levt med min iphone ett antal år nu. Jag tycker den är enkel och app store har välidigt stort utbud. 
Paddan som Victor har är ju android och eftersom man inte är så värst van så tycker jag den är mycket mer komplicerad än apple. 

2009 fick jag min första iphone, en iphone 3G:s, den har jag haft med mig alla dessa år nu och jag har aldrig haft några problem med den alls. Den har inte en minsta spricka eller repa.
Detta ger apple ett STORT plus då det är otroligt hållbara :)
Men i julas fick jag en iphone 4 av Victors pappa, men jag har behövt beställa nytt simkort och det så därför det tagit tid att gå igång den, men snart så!
Jag kommer nog aldrig byta över till en android..

Vad skulle du välja, en iphone 5 eller en Samsung Galaxy Note ll? 
Läs mer om mobilerna här → http://www.phonehouse.se/

 

 

http://www.phonehouse.se/


» Godmorgon

Vaknade för en stund sedan. 
Har busat lite med Cozzy som alltid har sådan överskottsenergi på morgonen :) 

Idag blir det en lugn förmiddag, efter Victor slutat jobba så ska vi åka och fira födelsedagar. 

» Cozzy spiiiinnnner

Ett kort klipp där Cozzy ligger och har det gött :')


» Inte lätt att blogga

Det har varit kämpigt att skriva detta inlägg då jag har en busig katt som vill jaga bokstäverna och musen på datorn... 
 
Tog fram mitt The sims 3 idag och spelade lite, var jätte länge sedan! :D
Josse kom också förbi med fika så vi har haft det lite mys ikväll. Hon åkte hem för en stund sedan. Väntar på Victor nu så vi kan åka ner till Konsum så jag kan hämta ut ett paket till alla hjärtans dag :)
 

» Konsten att skaffa jobb

Jag har aldrig haft ett jobb, endast sommarjobb och jobbat lite extra hos en släkting som är chef för ett städföretag. 
Det roligast med att ha dessa små jobb hit och dit är när man sedan får lönen. Eftersom man inte alls är van att ha mer än studiebidraget på kontot så är det som himmelriket när man får ett par tusen insatt på kontot första gången. 
 
Att söka sommarjobb är väldigt aktuellet just nu, de flesta företag vill ha in ansökningar nu under vintern.
Jag har säkerligen skrivit över 100 CV:n under mina 19 år och lämnat dessa på alla möjliga och omöjiga ställen man kan hitta... 
Det är helt enkelt en ren konst att faktiskt skaffa sig ett jobb. Speciellt om man inte har några högre utbildningar eller större erfarenheter.
Att plugga och ha bra kontakter är den enklaste genvägen till ett bra jobb. 
 
HÄR kan ni se lediga jobb som finns just nu att söka till.
 

» Dagens lunch

Fick bli ett kort på dagens lunch idag också. 
Fläskfilé gratäng är såå gott och är även super enkelt att göra. Åt det första gången hos min moster för några månader sedan och har sen dess lagat det ett antal gånger :)

» Alla ♥ Dag - Tips 2

Tipsade om presenter till pojkarna för alla hjärtans dag, men här kommer även tips till er båda eller till tjejen :)

Har tagit ut lite tips från DENNA SIDA där det finns allt möjligt till väldigt bra priser. 
 

» "Lantlig" inredning

Hittade en sida med massa fina grejer till hemmet ♥ Var inte så farligt dyrt heller.
Gjorde ett kollage så ni kan se lite va dom har att erbjuda :) Kommer beställa lite grejer därifrån när jag får pengar nästa gång! 
Klicka där → Bloomsburybarn.se för att komma till sidan.
 
 

» Dagens lunch

När man inte längre går på gymnasiet och får lunch i skolan så får man helt enkelt ta och göra det själv. 
Vilket dock är så mycket bättre och godare. 

Väl kryddad hamburgare med färsk rödlök och gurka är det bästa! 

» Sponsrad video - Mälardalens tekniska gymnasium

Är du intresserad av teknik? Eller väldigt nyfiken på just ämnet? Då borde du kolla in videon ovan och även länken nedan. Mälardalens tekniska gymnasium är en ny skola som helt enkelt är inriktad på ämnet TEKNIK. 
Mälardalens tekniska gymnasium anser att praktik är något att lägga fokus på i utbildningen. Så gillar du att jobba med kroppen så bör detta passa dig :)
Och pricken över i, du erbjuds GARANTERAT jobb i 6 månader efter studenten! Det är rena lyxen. 
Känner du för att även bredda din kunskap så får du även högskolebehörighet. 
 
De krav som finns är att du ska ha ett intresse för teknik såklart! Och att du är minst 18 år.
 
Kolla in videon ovan för att få veta mer om mälardalens tekniska gymnasium! :) Sedan tipsar jag dig även att titta in på deras facebook sida, länken ser ni nedan. 


Visst låter det skoj! 

Kom till deras facebook sida HÄR
 
 

» Alla ♥ Dag - Tips

Det är ju alla hjärtans dag om bara några dagar :)
Tänkte därför bara tipsa om denna sida där ni tjejer kan köpa något alldeles speciellt till era pojkvänner! Eller ja.. Ni pojkar kan ju ta saken i egna händer också såklart och köpa något extra fint till er själva. 
 
På Tailorcut kan man designa egna skjortor, köpa passande accessoarer :D 

[Klicka på bilden nedan "Tailorcut.com" för att komma dit]
 
 

» Tappar hår

Jag har haft en långperiod nu då jag tappar hår i stora mängder. Så fort jag inte mår bra så reagerar kroppen med viktnedgång och håravfall.. 
MEN jag har försökt att förebygga att bli flintis och det går faktiskt helt okej :D 
Här kommer lite små-tips, under bilden finns mer info. 
 
 
Jag har tunnt tråkigt hår, men efter att ha börjat äta stora mängder tillskott så har håret ändå klarat sig väldigt bra. Det har växt en hel del och även att jag tappar så mycket hår så syns det inte speciellt. 

♥ B-vitamin från apoteket är toppen! Det är bra för håret men även för hälsa i övrigt. Om man är mycket trött så är B.vitamin väldigt bra då det ger en mer energi. Dock är det ingen koffein kick utan man måste äta dom en period för att märka skillnad. (Kostar straxt under 100 lappen)
♥ Silicea Original är det bästa jag provat för håret. Det är även bra för naglar och huden. Jag har inte märkt vad den gör för hyn men mina naglar är starkare. (Kostar mellan 200-300 kr)
Silica är en billigare variant av Silicea. Jag äter den som finns på bilden nedan och även en annan. Därför att de innehåller olika mängd av vissa ämnen och vissa finns bara i den ena, osv. (Kostar ca 60 kr)
 
Här kan ni hitta tillskott till håret, KLICKA
 
Jag är ingen nyttig människa av mig. Hade Coca-cola innehållit alkohol hade jag varit alkolist och godis och annat onyttigt är så jäkla gott! 
Men, jag som har svårt att äta frukost då jag inte är hungrig tidigt på morgonen brukar börja dagen med en C-vitamin bomb! Vilket självklart också bidrar till hårets hälsa mm
Apelsinklyftor och kiwi är sååå gott! Speciellt denna tid på året, på sommaren äter man ju såklart färsk melon och lokalt plockade jordgubbar. 



» Märks att man är tjej

Hade inte många tillfällen till att blogga igår. Hade fullt med besök :)
Först kom Jossi, vi käkade lunch, fikade och bara hade det mys ♥ Bara några minuter efter att hon åkte så kom min bror och mamma så hade vi filmmys och fikade. 
Efter det var Victor, jag och Cozzy trötta och nöjda och somnade tidigt.
 
Idag var det att gå upp tidigt för mig och bebis, Victor kom från jobbet straxt innan 9 så åkte vi till vetrinären och vaccinerade Cozzy
Så när vi kom hem busade vi och han åt mat och så har han legat på fönsterbrädat och sovit sen dess. 
Så jag passade på att fixa lite grejer, som tjej kan man ju göra flera saker samtidigt ;)
På paddan kollade jag tradera & mejl, på datorn fixade jag med banken och på kollade även på "efter tio" på tvn
 
Josse kanske kommer en stund senare idag, annars väntar jag och Cozzy på att pappa Victor ska sluta jobba så vi kan äta middag och ha kvälls mys :)
 

» Lördag

Vaknade skapligt idag. Victor fick sova länge då han jobbat hela veckan. Så Cozzy och jag gick upp och åt frukost och lekte.

Var även på talangjakten på mejeriet idag som några tjejer på västerviks gymnasiet anordnat. Det var riktigt bra och skoj :)

När vi kom hem invigde vi vår fritös och gjorde hemmagjord kebabtallrik med kött från Skönero!

Nu kollar vi melodifestivalen och Cozzy ligger i fönstret och myser med ljusstaken, haha!


» Fin besök

Idag har det inte hänt speciellt mycket förutom att bästa vän kom på besök med fika och ett gott humör
Vill tacka Jossi för gofikan och hennes mamma för leksakerna & kattgodiset och blommerna jag fick :'D 
Josse åkte för en stund sedan. Cozzy ligger ijämte mig och sover så var tvungen att ta lite kort på sötisen. 

Från min instagram [Neahis]

» Prins Cozzy

I lördags hämtade vi hem vår lilla bebis. Han heter Cozzy. Vi blev inspirerade av engleska ordet "cozy" då han är redigt mysig
Han leker, sover, leker och sover. Han är så gosig. Fast han är en liten tönt, han är rädd för sina kattleksaker? Hoppas att han snart lär sig att dom inte är farliga haha.