» Det är inte så jävla lätt att vara underviktigt..

Berättade i förra inlägget att jag fått tid till dietist. Inte första gången i mitt liv jag går dit, utan det är något jag gjort fram och tillbaka de senaste åren. Anledningen är att jag är underviktig. Det är inget jag är glad över och skryter med. Utan jag blir mest bara trött på att "man måste vara smal" för att vara normal och därför så finns det bara massa knep och knåp på dieter hur man går ner i vikt. Men jag då? Vad ska jag göra? Jag äter mat som en vanlig individ men det räcker inte för min kropp eftersom jag helt plötsligt var -4 på vågen och ligger precis i gränsen till under 40kg, bmi på runt 16. Det är inte bra på något sätt alls. Jag blir trött och känner hur vardagliga fysikska aktiviteter blir jobbigare. Jag äter som sagt mat som en vanlig människa, sitter inte och äter ett äpple till frukost utan får i mig yoghurt, macka, juice osv. Sen är jag även ett fan av godsaker som läsk och snacks. Men det är ändå något som saknas. Därför blir det träff med dietisten och som vanligt får man höra "men ta en extra potatis.." Men jag äter ofta tills maten står och vajar högt upp i halsen på mig.. Jag äter tills jag är proppmätt. Men sedan lär jag nog få näringsdrycker utskrivet också, hoppas faktiskt lite på det ändå. Eftersom de innehåller allt kroppen behöver så underlättar det för mig att se till att jag får i mig alla vitaminer, mineraler, fetter osv. varje dag. Man kan faktiskt leva på BARA näringsdrycker, kallas för astrounatkost. Men detta gör man ju bara i enstaka fall om man är väldigt sjuk.

Hur som. Sluta noja över att ni väger 3 gram för mycket. Det är inte så kul att väga 3 gram för lite heller. Det är kämpigt som fasiken att äta upp sig flera kg.. Sen behöver inte alla som är väldigt smala lida av en ätstörning utan tex. i mitt fall spelar min magsjukdom en stor roll i det hela. Så döm inte någon pga. dess vikt, smal som tjock. Det kan finnas så mycket bakomliggande orsaker än bara ätstörningar

Köp dig nu en stor godispåse + favorit chipsen och läsk och njut av denna fredag, puss ♥


Ett par år gammal bild från min förra blogg, "vilken sida väljer du"
 



» Glädje på posten

Ibland är det skoj att hämta posten i brevlådan. Iförgår fick jag min glossybox och idag så fick jag hem min favorit tidning Sköna hem med en liten present, fick prenumeration på tidningen av pojkvännens mamma. 
Sen kom även ellos katalogen, känns inte alls kul att höstkollektionen redan kommit... Hallå det är fortfarande juni?
Fick även brev från dietistmottagningen men det berättar jag mer om senare. 

 

» Sjukgymnasten

Kom hem från sjukgymnaset på tjust rehab precis. Känner mig lite mörbultad. Anledningen att jag går dit är pga. jag har väldigt ont i min nacke ett par månader som sträckt sig ända upp till huvudet och ner till ögonen. Så nu får jag hjälp med det genom massage, strecthövningar och styrkeövningar. Glad att jag äntligen tagit tag i problemet och får hjälp med det. För att gå och ha ont konstant är ju aldrig kul :)

Sov inget inatt så tänkte kanske försöka vila lite nu på dagen, får se vad kroppen säger om den hellre vill vara vaken och göra lite nytta. 

 
 
 

» 2013-06-25

Har jobbat idag, direkt efter jobbet åkte jag hem och duschade av mig lite, för det har varit så himla varmt idag på dagen, så ville fräscha upp mig lite för att sedan cykla iväg till sjukgymnasten. 
Nu sitter jag och äter jordgubbar och fixar lite grejer på datorn. Blir att kolla allsång på skansen senare och göra homemade pizzah :D 

 

» Måndag

Haft en bra start på veckan. 
Började med att sitta i solen och äta jordgubbar för att sedan cykla iväg till TR och gå till sjukgymnasten. Vilket också gick bra, ska dit igen nästa vecka :) 
Träffade sedan Josse en stund och fikade, sedan bar det av till jobbet för att hämta arbetskläder. Jobbigt dock att vara liten då XS är för stort för mig :( What evaaahhh. 

Tvätt och städ blir det resten av kvällen, jippyy!
 

» Sponsrad video -RE:PLATTAN

Inlägget är sponsrat.
Musik är för många människor mycket viktigt, vissa säger till och med att de inte skulle överleva utan musik. För att musiken ska nå sin högst kvalité behövs även bra produkter, t.ex. högtalare eller hörlurar. Ljudet gör så mycket för att en låt ska bli så bra som den bara kan. 
Urbanears är hörlurar med hög kvalité men som också är otroligt snygga. De passar så gott som alla, eftersom de finns i massa olika härliga färger. Jag själv älskar ju färgen vit så ett par Urbanears i vitt skulle ju passa mig perfekt. Men att ha en lite utstickande färg som verkligen syns som exempelvis super rosa är ju också häftigt :) Vad skulle du vilja ha för färg, eller du kanske redan har ett par? I så fall vad har du för färg?
Ni bara måste kolla videon nedan från Urbanears! Det är hörlurar med något alldeles extra. 




» Veckan

Hello Bloggish
Nu tänkte jag bara göra ett snabbt mobilinlägg och skriva ett inlägg, så alla söndagströtta människor har något att läsa :)

I veckan har jag mest legat hemma i soffan och gjort lite små grejer inför flytten. Har haft ont i magen och varit hängig
Något som var absolut roligare än så var att pojkvännen och jag träffat Sesse och Kim :D spelat minigolf, och självklart vann ju jag ;) sen åt vi även ute efter de!

I fredags tog Västerviks gymnasiet 3or studenten (1år sedan då det var jag) men tyvärr kunde jag inte se de lyckliga studenterna, då jag var på begravning :(

Igår var det karneval i stan och det var super roligt! :D
Älskling och jag började dagen med frukost ute vid gränsöslott och sedan var vi nere på stan från 13-01.00, hela 12h helt enkelt :)
Karnevalståget var jätte roligt att se, massa glada tjejer och killar som dansade och trummade osv! Man blev så glad av att se dom alla. Och vissa kläder var ju otroliga! :)
Victor och jag dansade även med till en hel del upptränade runt om i stan! Så det var verkligen en toppen dag!

Nu är vi påväg till Linköping ska handla lite till nya lägenheten :)


» Tishdah

Tjabah! 
Har inte bloggat sådär super bra de senaste dagarna men har varit med bästa vännen och fixat inför flytten med pojkvännen osv. 

Hur som. 
Idag steg jag upp när Victors klocka ringde (06.00) han kunde inte stänga av den så det var som att vakna till ett stort party. Promenerade sen ner till psykologen och sen hem för att lägga mig och vila lite. Skulle egentligen träffat Jossi, men har ont i magen typ jämt. *buhu* 
När Victor kom hem promenixade vi till stan, åt glass vid hamnen, gick till hans mor och sedan delade på en pizza alla 3. 
Galant! 

Om en stund blir det att hoppa ner i sängen, är inne i en läsperiod så längtar till varje kväll då jag kan läsa min bok och sedan bli sådär dödstrött och bara somna pangbom. 

 

» Adobe creative days

Får några år sedan fick jag min första systemkamera. Något jag verkligen hade önskat mig. 
Redan innan jag höll min först canon 1000D i handen hade jag haft ett par vanliga enkla digitalkamrer. Ett intresse för fotografering hade på något vis växt i mitt lilla hjärta.
Jag hade långa perioder då kameran var som fastklistrad i mina händer. Ett stort hjälpmedel för alla fotografer, amatörer som proffs är photoshop. Det är helt otroligt vad mycket man kan göra i detta program, kolla bara videon nedan, som förövrigt är väldigt rolig haha :)
Om 2 dagar, dvs. den 11 juni så är alla inbjudna till delta på ”Creative day” som är livestreamat så du behöver alltså inte åka någonstans utan bara sitta hemma vid din dator och vara med på denna dag som erbjuder föreläsningar med fokus på design och kreativitet. Riktiga experter kommer vara med och jag tror man kommer lära sig en hel del och även fascineras av hur duktiga en del är!
♦ Se hela dagens agenda här: http://www.adobecreativedays.com/sv


» Härlig fredag

Idag har varit en riktigt bra dag. Började med att gå upp för att måla lite och sedan sitta i solen med datorn och fixa lite grejer som behövdes. Möte sedan upp Jossi för att fika, gå på stan och sedan sitta mot en stekhet vägg och jobba på brännan :) 
När Victor kom hem från jobbet åkte vi hem till hans far i ankarsrum för att äta go mat och bara ha vanligt fredagsmys. Åkte sedan ut till Stormbo som är på landet hos Carita och Håkan för att lämna lite grejer. Blev kvar ett tag för att kolla på super söta kattungar, som endast var 4 veckor gamla :') Fick med oss lite ägg från deras höns också så får testa att baka eller laga mat på dom nästa vecka! 

Kom nyss hem, ska bara mysa lite framför tvn innan vi går och lägger oss, god natt! ♥

 
Ikea i Linköping är en favorit!
De har så gott som allt på lager.
 
 
 
 
Ikea är ju alltid bra. Det lite negativa med ikea i kalmar är deras planlösning. Lite jobbig om man bara ska in en snabbis och måste gå runt HELA affären
 
 
 
 
Bra öppettider när man har vägarna förbi.
Alltid en räddare när man är hungrig/törstig
 
 
 
 
Ett plus till ellos. då jag beställde en möbel från dom som tyvärr var lite skadad. Men de var snälla och betalde tillbaka en summa som kompensation.
 
 
 

» Sponsrad video -The Subway Summer Challenge

Igår pratade vi om vår huvudstad Stockholm, var ju faktiskt passande eftersom det var Sveriges nationaldag! Idag ska vi prata om hur du faktiskt kan vinna en resa till Stockholm. Tävlingen är ett samarbete med Subway. Som först pris är det tre hela dagar i Stockholm (för två personer) då man kommer få uppleva DN-galan, träffa Moa Hjelmer och bl.a. få testa nya löparskor i Asics testlabb. Låter ju roligt och häftigt, eller hur? The Subway® Summer Challenge består av nio utmaningar och mer information får du via videon nedan. Sedan kan du själv gå in på subway’s hemsida för att läsa mer och börja tävla. Det ända som krävs utav dig är du har full fokus och verkligen har en vinnarskalle. Du bör helt enkelt vara motiverad och envis :)
Så varför inte anmäla dig och börja tävla? Det är alltid kul att tävla så länge man kämpar för värdefulla priser. 

 

» Spacedress

Jag har ÄNTLIGEN hittat mig en klänning! Har varit på jakt i flera månader. Men eftersom jag "bara" är 160 så går klänningarna typ ner till marken.. Men hitta mig en spacedress idag på H&M's barnavdelning, perfektoo :)
 
 
En av de bästa sidorna men toppen bra produkter.
Rekommenderas
 
 
 
 
Ett stort plus till åhlens.
Då vi köpt möbler för runt 2000 kr och veckan efter när de var rea så var de snälla och gav tillbaka oss de pengar som skilde.
 
 
 
 
Bra ställe med god mat! Extra mysigt på sommaren på deras uteservering.
 
 
 
 
Campino har goda pizzor och till bra priser!
Personalen är även trevliga
 
 
 

» Hitta på något i Stockholm

Jag bor ju i en liten stad, Västervik. Därför får man ofta åka iväg till större städer om man ska hitta på något eller shoppa. Klart det finns affärer och aktiviteter här i stan, men utbudet är ju mycket större i andra städer. Mina favoritstäder i Sverige är Malmö & Stockholm och idag ska vi fokusera på vår huvudstad, Stockholm :D
http://ballbreaker.se/ kan man hitta massa saker man kan göra i Stockholm, även restauranger, priser mm. Så en jätte bra sida om man funderar på att resa till Stockholm och hitta på något skoj.
Jag minns när man var liten, då var det typ status för oss västervikare att ha varit uppe i Sveriges huvudstad. Jag hade dock väldans tur eftersom min pappa bodde i Stockholm, t.o.m. i Danderyd :) Idag bor han dock i min andra favoritstad Malmö! Så ni ser ju vilken bra pappa jag har :D
Hur som helst så senast jag var i Stockholm var med pojkvännen och hans pappa, då var vi på naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova som jag var på med pappa när jag var mindre. Så det blev underbart nostalgiskt. 


» Picknick

Det är sveriges nationaldag idag så Victor är ledig. Köpte oss en picknickfilt och fika och åkte ut till gränsö och hade det mysigt i solen. 
Åkte sedan förbi stan en sväng, ska visa er senare idag vad jag köpte! (Något jag letat efter såååå länge) 

Bild 1: Vi hittar inte våra egna namn på cola-flaskorna :( så fick bli en med "killen" istället! Har du hittat ditt
namn?
Bild 2: Tre munkar för 18kr på Willys, vi slog till :D
Bild 3: Nej jag petar inte mig själv med pommes pins påsen i ögat, fast det ser ut som det? :o

» Mode

Alla är vi nog mer eller mindre intresserade utav mode. De finns de som har stora modebloggar som verkligen har koll på de senaste inom modevärlden, sen finns det dom som inte alls följer trenderna för ”sommaren 2013” utan kör helt på sin egna stil. Jag själv läser lite bloggar här och var och visst ser man något som man själv tycker är snyggt är chansen stor att man köper det :) Men jag är inte sådan som har 100% koll utan jag går till affären köper det jag gillar och tar på mig det som jag känner passar för dagen. Jag har nog inte heller någon stil, det blir liksom ett par jeans och en t-shirt oftast ;)
Nedan har jag gjort ett litet kollage med kläder från http://www.bubbleroom.se/, det är alltså massa plagg som jag gillar och som jag lätt skulle kunna klicka hem! Men nu är jag väldigt snål av mig dock eftersom vi snart ska flytta och köpa massa nya prylar :D


» Bl♥mm♥r

Idag har jag och pojkvännen varit ute och plockat Syrener & Lupiner. Så nu luktar det jätte gott i lägenheten! 
Dessa blommor tycker jag är bland de finaste som växer vilt här i Sverige, de enda som fattas är liljekonvaljerna :)


» 100 Frågor → 100 svar

I bristen på något skoj att blogga om lägger jag upp en list med 100 frågor & 100 svar!