» Dagen bara försvann

Av någon konstig anledning vaknade vi inte förens vid halv 2 idag? Hela dagen var ju så gott som borta. Så idag har jag pluggat och varit och tränat en stund med Victor. Dock märkte jag när vi var där att jag inte ätit på ett tag eftersom jag blev yr och darrig, så fick bli en kortis och sedan raka vägen till pizzerian :D 

2 bilder på Izza för några veckor sedan när hon busade med klösträdet på balkongen. 
 

» Jag & kissen idag

Goddag! 
Om en timma börjar jag skolan så ska äta lite lunch nu och sedan cykla iväg till Campus. 
Cozzy ville gärna va med lite i bloggen så han frågade om vi inte kunde ta en bild tillsammans som jag kunde lägga upp så här kommer en: 
"Mamma, jag vill gärna va lite i profil så man ser att jag är en perser och sedan ska min stora svans synas med!!" 

» Tjäna pengar genom att blogga?

Att tjäna pengar på ett eller annat sätt är ju alltid bra! En extra slant tackar man ju inte nej till direkt :) 
Jag har försökt sedan jag började blogga för flera år sedan att tjäna pengar genom att lägga ut annonser, mm. Men man eftersom ett klick kanske ger 10 öre så blir det inte så värst mycket i längden. Speciellt inte om man har en liten blogg som jag, hihi! 
MEN för ett tag sedan hittade jag faktiskt en bra sida för oss små-bloggare att tjäna pengar via. Jag fick en utbetalning förra veckan på ca 2300:(!) 
Detta är INGET reklam inlägg utan det är jag som vill tipsa alla er med mindre bloggar, att man faktiskt kan tjäna någon extra slant på sin blogg och det är via "bloggerfy". Ni kanske såg för ett tag sedan att jag ibland tipsade om olika hemsidor/företag och för varje sådant inlägg jag gjorde så fick man mellan 30-70 kr. Sedan kan man även via bloggerfy Rejta företag, dvs. att man via den sidan skriver omdömen om t.ex. den restaurang man precis ätit på och lägger sedan upp det i bloggen och får då ca 11 kr för varje sådant omdöme. 
Så efter att ha gjort lite inlägg i bloggen då och då och rejtat lite företag så kom jag slutligen upp i 2300 kr (efter skatt, eftersom man måste skatta för pengarna som de drar av automatiskt) vilket passade bra nu när vi renoverar här hemma :)

Så ett tips från mig till er är att om ni vill tjäna lite pengar på bloggen så rekommenderar jag bloggerfy! :) 
 
 
 

» Min dag (igår) med 3 bilder

Hade inte kunnat sova något alls knappt denna natt. Victors mobil ringde vid 06 och jag skulle upp vid 07 så var lika bra att vakna och hänga lite med Cozzy :) 
Sen bar det av till skolan för att ha föreläsning. Denna vecka är det nervsystemet som gäller! 
Efter skolan satt jag och Sesse och pluggade lite, senare framåt kvällen träffade jag Josefine och gick ut och åt "hej då middag" eftersom min bästis åker till Tanzania som volontär nu i vecka och kommer inte tillbaka förän om flera veckor!! 
 
 

» Utsidan räknas!

Man säger ofta att utsidan inte ska spela någon roll att det är insidan som avgör "allt". Men nja håller inte alls med om det och speciellt inte när det gäller hus ;) 
Utsidan gör en intresserad och sedan om insidan uppfyller ens önskningar så vill man ju helt enkelt ha huset! 

Här är 4 hus som fångar mitt intresse. 
 / Källa: Hemnet.se 

» Såhär ser du ut hemma just nu

Just nu kan man säga att vi bor i 1 rum & kök. Eftersom vardagsrummet inte är så värst användbart. Men snart är tapetseringen klar! Och då kan vi äntligen hämta hem vår nya soffa på mio och börja få fram de andra möblerna och få en användabar 2 rum och kökare :D

 

» Här är jag!

Jag försvann från bloggen ett tag, men jag har ju precis börjat skolan och renoveringen håller på i full fart här hemma (fortfarande). Så bloggen har fått ligga lite på sidan ett tag. 
Idag börjar vi kl 13 då vi ska gå igenom veckans föreläsningar, - cellbiologi. Vår första kurs är medicinsk vetenskap, dvs. att vi kommer läsa fysiologi & anatomi :) 

Eftersom vårt vardagsrum håller på att renvoeras, där jag sedan kommer ha mitt skrivbord (pluggplats) så får jag nu ockupera "typ" hela köksbordet. Vilket förresten är nytt som vi fick hem förra veckan! Kommer visa bättre bild på det en dag när det är lite mer i ordning ;)

 

» Nu gav vi upp

Efter att det varit fullt av slipdamm i HELA lägenheten och vi bara upptäckte fler och fler lager med gammal tapet så gav vi upp! Vi skiter i att riva ner all tapet och slipa och blabla... Vi köper istället renoveringsgips och sätter upp :) Då slipper vi massa tråkigt förarbete. Det får kosta lite extra men vi kommer bli klara mycket snabbare!
Så nu har vi städat upp vardagsrummet och varit på tippen. Är ganska trött efter en heldag i skolan och massa fix här hemma. Så nu blir det idol och fruktsallad med massa grädde :D
 

» Skolstart imorgon

Imorgon börjar jag skolan igen! Har ju inte skrivit i bloggen om det eller så, men jag började läsa förra året till sjuksköterska, distans Vimmerby. Men tog studieuppehåll för att istället börja nu i höst här hemma i Västervik :)
Så imorgon är det dags igen! Och min goa vän Sesse ska också plugga till SSK så ska bli kanon kul att vi kommer vara klasskompisar i 3 år till. 
Så imorgon måndag ska vi till Campus här i Västervik för upprop mm. Studierna sker alltså på distans via Linnéuniversitetet i Kalmar. Så vi ser alla föreläsningar mm. Via telebild här i Västervik. Kanon bra för oss som inte vill flytta långt bort för att plugga :D

 

» 1 september

Halloj! 
Under tiden jag varit frånvarande från bloggen så har vi hunnit bli klara med sovrummet! Så nu har vi äntligen sovit några nätter i vår säng i ett fint och fräscht sovrum. 
Idag gav vi oss in på nästa projekt, vilket är att tapetsera om i vardagsrummet. Tanken var att bara sätta upp tapeterna direkt, men tyvärr började det bubbla sig... Så nu får vi riva ner alla tapeter och slipa :/
Just nu är jag full av slipdamm, damsugade och torkade golven nyss men det är lika mycket slipdamm igen, haha.
nu blir det duschen!

Cozzy ville vara med i bloggen idag så han hälsar mjau!