» Sponsrad video: Systembolaget- "avdramatisera", våren 2013

Eftersom det är valborgsmässoafton idag så tänkte jag att ämnet alkohol passade bra.
Jag är nu 20 år och får då alltså gå till systemet och köpa alkohol. Dock har jag inte satt min fot där ännu. Men jag minns när man var yngre 15-16 år och längtade ihjäl sig tills den dagen då man blev ”system-myndig”. Det var aldrig roligt att leta folk som kunde hjälpa en att fixa ut en flaska vodka eller köpa lite cider åt en. För jag har inte haft den ”turen” att mina föräldrar köper alkohol åt mig. Vilket jag är väldigt stolt över! Jag skulle faktiskt skämmas om min mamma hade köpt ut sprit till mig när jag var 16 år. Systembolaget försöker förmedla till alla att om man bjuder och köper alkohol till sina barn så dricker dom mer! Och jag antar att vilken vuxen människa som helst inte vill att ens egna barn ska supa sig redlös varenda helg? Jag kommer aldrig som förälder köpa ut alkohol till mina barn så länge de inte är över 20 själva, eller till andra ungdomar i dagsläget. För jag skulle skämmas såååå mycket om jag skulle åka dit för lagning till minderåriga. 


» Bikiniii

Var med bästis hela dagen igår :) Vi var nere på stan och shoppade flera timmar och blev lite fattiga. 
Jag hittade mig bland annat en bikini! Älskar färgen, kommer framhäva solbränan ännu mer. 

 
Ica maxi är en rolig och bra affär. Alltid kul att handla där. Älskar det bredda sortimentet. Finns en viss produkt inte någon annstans finns det alltid på ica maxi :)
 
 
 

» Bracelet

En lite försenad födelsedagspresent från Birgitta och Peo, TACK så jätte mycket ♥

 
 
Jag älskar åhlens mer och mer! Deras hemsortiment blir bra bättre för varje år som går. Så att köpa sig saker till hemmet från åhlens rekommenderas varmt.
 
 
 

» Beyonce - H&M

Nu är det dags att börja på den årliga bikinijakten! Mission impossible. 
En video som man sett överallt på nätet den senaste tiden är H&M's sommarkampanj med Beyonce. Tanken med denna kampanj är "alla kvinnor kan vara allt" dvs. sårbara, sensuella, roliga, starka osv. Så Beyonce är verkligen den perfekta för denna kampanj :) 
Denna kollektion kommer ut i H&M's butiker och nätet i början av Maj.. Snart snart :)


» Duktig flicka

Nu ska jag stampa in på bloggen och berätta lite grejer. 
Har ju inte varit så aktiv här alls, men under tiden så har jag faktiskt kammat hem ett sommarjobb. Känns toppen :)
Snart ska jag iväg för att träffa bästis, så hej då! 

 
 
H&M kommer alltid vara en av de bästa klädaffärerna. De är super bra priser och kläder för alla smaker. passar oss studenter med en tunn plånbok perfekt.
 
 
 

» Sponsrad video - "Dove - Real beauty sketches!"

Dove’s nya kampanj är helt amazing!
Jag såg den tidigare idag på blondinbellas blogg och tänkte att jag själv måste visa den för er!
En man som skissar porträtt för FBI ritar av olika kvinnor. Kvinnorna får först sätta sig ner (mannen som ritar ser dom ej) och sedan förklara hur de ser ut. Sånt som man ofta ser i filmer när någon har varit ett vittne för ett mord och ska beskriva hur han ser ut
Mannen ritar efter deras förklarningar och efter det så kommer en vän/närstående till kvinnan in och beskriver henne från dens perspektiv.

Dom flesta människorna har en liten snevriden bilden av sig själv. Många tycker dom är överviktiga när dom egentligen väger 5 kg för lite. Vissa tycker deras näsa är stor medans den egentligen är ”normal stor”
Hur som helst så ser man en märkbar skillnad på de 2 bilderna som skapas per kvinna.
väldigt intressant faktiskt! Det säger nog en hel del till sig själv när man sedan får se hur man själv beskriver sig i jämförelse med sina nära och kära. 

 

» Ny vecka

kom hem för en stund sedan, ska straxt iväg igen. Har en hel del grejer som ska göras i veckan, imorgon ska jag på ytliggare en arbetsintervju :)

Har blivit lite dålig på att blogga på senaste tiden, men blogglust är något som går upp och ner hela tiden..

 
För några år sedan gillade jag inte alls lindex. Men nu på senare år tycker jag verkligen de har blivit bättre och bättre sortiment. Finns alltid något fint man hittar.
 
 
 

» Säg det med en säng

För inte så länge sedan så var jag och pojkvännen ute på sängjakt. Vi skulle hitta en fin, bekväm, hållbar och billig säng. Eftersom jag själv är väldigt beroende av just färgen vit så var det mitt krav, att sängrammen/gaveln skulle vara vit! Efter ett par dagars sökande så hittade vi en passande säng på Ikea, som var vit, fin, lagom stor och till ett bra pris! Vår tanke är att inte ha kvar denna säng i all evighet utan kanske om något år köpa oss en ny, då tänker vi dock satsa på en kontinentalsäng!
Att köpa nya möbler till ens hem är som att på något sätt börja om på nytt, man kastar ut det gamla och hämtar hem någon ny ersättare. Alla möbler har ju även en historia. Jag minns t.ex. När vi skulle hämta soffan, då fick vi åka flera gånger för att alla delar inte fick plats i bilen och stackars Victor byggde så gott som ihop hela själv. När det gäller tv-bänken, den fick vi åka och byta direkt när vi kom hem då den var trasig i förpackningen, den nya vi fick hade inte med en beskrivning och hade någon spricka i också, men då fick vi 50 % tillbaka!
Ikea kommer nu under 8 veckor välja en vinnare per vecka som kommer får ett meddelande broderat på en säng ifrån IKEA och får den då hemlevererad som en överraskning, så SÄG DET MED EN SÄNG!


» God morgon

Vaknade för en stund sen, så har kanske sovit 3h denna natt? får damp på detta!
Men just nu har jag 2 jätte gosiga katter hos mig i sängen, de ligger på varsin sida så mina armar är typ döda.. Jobbigt att klappa två kissar:')

 
Jag gillar djurmagazinet. De har bra produkter för våra djur med kvalitets foder som det ofta finns bra erbjudande till. Galant!
 
 
 

» Pray for boston

 
Det bästa med ellos är alla deras erbjudande som ofta dimper ner i brevlådan eller kommer som sms. Detta gör att man ofta kan göra riktiga fynd. Perfekt!
 
 
 

» Idag stannar jag inne

Kom precis hem från två möten, hade turen med mig när jag gick hemifrån, dvs. inget regn. Dock slutade den turen påväg hem då det nästan öste ner... 
Jag kunde inte sova inatt, tänker inte ge mig ut mer idag så kommer bli "a difficult mission" för mig att hålla mig vaken till kvällen. Men jag måste! Annars blir det ytligare en natt utan sömn
 
Några senaste från instagram, följ mig gärna → Neahis

 
 
Aftonbladet är en bra tidning. Jag använder mig varje dag utav deras app. Vilket får mig att hålla koll på det senaste som händer. Det är toppen
 
 
 

» Fullt ös

Gick upp tidigt imorse för att sedan promenera till sjukhuste för arbetsintervju. Har aldrig innan gått på en sådan intervju så det var lite pirrigt! Men det gick jätte bra och det verkade som hon gillade mig :) Så idag är jag stolt över mig själv! 
Eftersom jag redan var på sjukhuset så passade jag även på att gå och ta lite blodprover vilket också gick super. 
Efter det tog jag mig en snabbfika på sjukhuset för att sedan gå på ytliggare ett jobbrelaterat möte
Så mitt självförtroende är verkligen förhöjt idag! Härligt. *Duktig tjej*

Får bli en äldre bild bara för jag är glad på bilden och idag :D

 
 
En bra butik på nätet! Som har unika kläder och bra priser.
 
 
 

» Recension

Jag visade för ett tag sedan några nya hårprodukter jag hade köpt (bild i repris nedan)
Schampot och balsamet är för att motverka håravfall. Vilket är passande för mig eftersom jag tappar massa hår. Får ångest varje gång jag borstar håret och duschar för kan bara dra hårtofsar efter hårtofs. Var hos läkaren för några veckor sedan för man undrar ju ”vad är felet på mig” men pga. Att min crohns varit bråkig och andra grejer så har det påverkat kroppen, sen så får alla människor perioder i livet då vi tappar hår då det ”förnyas”
Hur som, så gillar jag schampot och balsamet som jag köpte från http://www.bellbox.se vet inte om det är något jag fått för mig men jag tycker ändå att jag tappar mindre hår nu än vad jag gjorde innan jag började använda dessa produkter. Så jag är väldigt nöjd med mitt köp! Så jag rekommenderar er där ute att lägga någon extra 100-lapp på bra hårprodukter, du tjänar på det i längden :)

 

» Blä på allt

Kunde inte sova inatt, satt uppe och kollade på tråkiga program på tvn och väntade på att jag skulle bli trött, vilket jag blev men pga.mina restless legs så kunde jag bara inte sova :( 
Lite halvt död idag.. Inte nog med det, massa andra små saker som bara stör mig, nagelbandsinfektion så är fan halvt handikappad (haha) super svullet finger och gör jätte ont!, ett munsår som jag haft nu i över 3 veckor som inte ger sig, magkatarr och en finne mitt i facet som gör så ont! ÅH.. Blä :D 


» Blev bästis med John Blund

Ops, efter att ha kommit hem från sjukhuset vid ca 11 så la jag mig i sängen för att sova lite vaknade nyss halv 5. 
Kan inte sova så bra på nätterna så var skönt att  ta igen några timmars missad sömn. Dock lär jag väl vara speedad resten av kvällen/natten.. haha. 
Ja jag har då inte så mycket mer att säga om denna dag, har ju inte hänt mycket :)

 
 

» Sköna hem

Fick hem det nya nummret igår. Blev bara glad av att se den härlig färgglada framsidan på tidningen :)
 

» Sponsrad video - Tallink Silja Galaxy Partykryssning

Nästan ett dygns party! Hela 23 timmar party kryssning med Galaxy och Party Weekends och flertal kända artister och DJ:s, så som, Alex Sayz, LAZEE & Dj Black Moose, Kartellen, Ison & Fille mm. 
Så ta på dig diskokulan och dra på en 23 timmars partykryssning! Träffa härliga nya människor, njut av massa goda drinkar i baren och dansa loss på dansgolven. Det kan faktiskt inte bli mycket bättre! 
Det ända kravet de ställer är att du är minst 18 år och är en partypingla! 
Gå in på klubb Galaxy på facebook för att läsa mer om kryssningarna, artisterna och se bilder från tidigare kryssningar, du lär bli peppad! 
Det är inte varje dag man är ute på svenska havet och festar loss i närmare ett dygn! Så samla ihop dina bästa vänner och hela din bekantskap och följ med på en härlig, rolig och minnesvärd resa med Tallinksilja klubb Galaxy.

» You are beautiful

Godmorgon
Gick upp för 1h sedan, har knappt kunnat sova inatt så jag gav upp och lekte med katterna istället.
 
Men på tal om något helt annat, jag beställde min livs första glossybox för några veckor sedan och förra veckan fick jag min första. Har sett typ över allt på nätet att tjejer prenumererar på dessa boxar så ville själv testa såklart. Nu har jag som sagt fått min första och nu längtar jag tills april-boxen kommer :)
Prenumererar du på glossybox?
 

» Studentklänningar

På facebook, bloggar mm. Ser man att folk börjar få sina studentmösser och börjar köpa in klänningar för bal och student. Jag minns själv hur det var för mig ett år sedan. Man hade så mycket önskemål och idéer om dom där perfekta klänningarna. Men oftast fanns aldrig den guldklimpen man letade efter. 
Jag beställde en rosa fin balklänning på nätet, men när vi fick hem den så var den felsydd och sömmerskan som skulle hjälpa mig sy till klänningen tyckte att det inte var någon idé då det var nästan omöjligt att få det att se så där perfekt ut. Denna rosa klänning var väldigt prinsessaktig, såndär som prinsessor och drottningar hade i tecknadefilmer :) Vi skickade tillslut tillbaka balklänningen och köpte sedan här i stan en röd/rosa klänning (Se bild nedan). Den var väldigt enkel men ändå sådär lagom unik och fin. Jag blev väldigt nöjd med den! 
Balen kostade ett par tusen kronor, med klänning, håruppsättning osv. Men det var verkligen värt varenda krona för dagen var så underbart bra! 
Sedan några veckor efter var det dags för studenten. En lång, både rolig och lite sorgsen dag. Ett stort kapitel i livet tar slut och det är dags att öppna en ny bok för livet. Angående klänning på studentdagen ville jag ha någon söt, enkel vitklänning. Men om jag hade tagit student i år hade jag nog valt någon av dessa nedan:  

Ni hittar klänningarna här → http://www.bubbleroom.se/
 

» Vår vita prinsessa

Igår åkte vi upp till Eskilstuna för att hämta hem en ny bebis till familjen :) 
Izza är en kritvit söt liten tjej, som bara är 4 dagar äldre än Cozzy dvs. Snart 5 månader. Det passar oss väldigt bra då Cozzy får en lekkompis som har samma energi och intresse. Izza är norskskogskatt och perser, så Cozzy och Izza lär passa bra tillsammans. Kolla bara namnen liksom? ;)
Vi hoppas Izza kommer trivas bra hos oss så blir vi den perfekta lilla familjen :) 
 

» Klockan slår snart 3

Chacha bloggen!
Klockan är snart 03.00 och jag har nog 3678225 kg energi i mig. What to do?!
Har haft energi hela dagen, känner mig lite manisk.. Tänkte därför säga hej på bloggen. Har inget att göra mitt i natten, pojkvännen sover och även kissen. Forever alone.
Imorgon/idag (måndag) händer en rolig grej!! Om ni bara visste. Håll utkik!


» Pink Ticket-tävlingen

Att köpa tamponger är bara så tråkigt! Men nu kommer det blir mycket roligare :)
Libresse har gömt ett antal Pink Tickets i sina Libressepaket. Om du har lyckan med dig så kanske du får en rosa biljett och då har du chansen att vinna en shoppingresa till New York

1:a pris (finns 2 stycken) – En shoppingresa till New York för två personer. I resan ingår flygresa till New York och hotell (5 nätter) samt en "personal shopper". Ca värde: 25 000 SEK (flyg och hotell ca 10 000 SEK/person och personal shopping till ett värde av ca 5 000 SEK)

För att vara med och tävla måste du börja med att hitta en pink ticket så åk nu till närmaste affär och köp på dig ett lager med libress tamponger.
1. Hitta en Pink ticket. 2. Skapa en användare och registrera koden som står på biljetten 3. Du är med i tävlingen Läs mer på facebook HÄR
 

» Fix

Var inte hemma på hela dagen igår, därför det var dött här på bloggen. 
 
Idag har Victor och jag gjort sånt som måste göras, dvs. Städa lägenheten och tvätta. 
Städningen är äntligen klar så nu är det bara spring till tvättstugan ett par gånger till. 
Ska till tvättis nu, hörs senare ♥


» Bara en bild

Jag är inget stort fan av musik, lyssnar lite då och då. Men men, gruppen kent håller jag alltid varmt om hjärtat. Har suttit över 2h och bara kollat massa youtube klipp och läst texter med favissarna :)


Och då kommer känslan

den smygande känslan
den enda jag inte rår på
Då stänger jag själen
klämmer ihjäl den
hittar en himmelsk drog

 


» Sponsrad video - Hannibal

Vi har nog alla någon gång hört talas om namnet ”Hannibal”. Jag vet själv inte alls mycket om just Dr. Hannibal Lecter. Men efter lite research så tror jag att jag blivit lite klokare.
Hannibal Lecter är en seriemördare, psykopat, psykiatrier och kannibal… Vilken blandning? Enligt en källa ska Hannibal utvecklat detta då hans syster blev uppäten av en tysk under andra världskriget vilket då som man kan förstå var en väldigt traumatiskt upplevelse för Hannibal. Personligen tycker jag det låter så sjukt att det nästan blir lite ”roligt”? Hannibal ville sedan hämnas på alla som hade med hans systers död att göra och därav han fick egenskaperna:  seriemördare, psykopat, psykiatrier och kannibal.
Nu har kanal 5 köpt den nya tv-serien ”Hannibal” som jag antar är en tolkning av filmerna om just Hannibal Lecter. Något jag tycker är häftigt är att den danska skådespelaren Mads Mikkelsen är en av huvudrollerna!
Jaja, slut snackat! Jag tycker serien verkar spännande i all fall! Kolla och se vad ni tycker.


» Gå för hjärtat

Victor & jag laddade ner appen "gå för hjärtat" så idag gick vi en liten promenad! Nästan 5 km och det gav sammanlagt 10 kr till women in red. Det blev mycket roligare att gå nu när man även gör en god gärning. 
 

» NRM & Cosmonova

Var ju som sagt i Stockholm i onsdags. Vi åkte till naturhistoriska riksmuseet och cosmonova :)
Första gången jag var där var när jag var kanske 10 år? Då min pappa bodde i Stockholm, jag tyckte det var så häftigt med cosmonva! Vilket jag tycker än idag :) 
 

» Mot huvudstan

Godmorgon!
Är nu på väg till Stockholm! Har med mig Victor, hans pappa och en bok haha!
Berättar mer när jag kommer hem! :)


» Det där med presenter

Konsten med att hitta rätt den rätta presenten…
Jag har själv både svårt att önska mig saker till jul/födelsedag, jag brukar tänka på först ”Vad behöver jag” kommer oftast på då att jag har allt jag behöver, då får det bli plan b, ”vad kan jag unna mig själv?”. Jag fyllde ju år för mindre än en månad sedan och då önskade jag mig både behövliga grejer och sånt där ”lyx till mig själv” så där fick det helt enkelt bli en kombo :)
Men det som dock är dubbelt så svårt är när någon i familjen eller vän fyller år… Då brukar jag alltid gå in på t.ex. http://presenterpanatet.se/  för att få lite tips och inspiration. Senast någon i min närhet fyllde år var härromveckan då min bror blev 23. Hade inte tänkt ut något alls att köpa så Victor och jag åkte ut på stan på  skattjakt, hittade tillslut lite vinglas och en rolig bok skriven av David Batra och jag tror han blev väldigt nöjd faktiskt :)


» Död

Usch jag är sååå trött idag! Orkar inte göra mycket alls. 
Älsklingen åkte precis iväg för att träna, så jag tänkte läsa lite Cosmo UK edition och kolla på pippi långstrump :) Var sålänge sedan! Pippa var min största idol när jag var liten, ville bli precis som hon! 

 

» Cat Vs. Dog

Jag tror att man antingen är en katt-/hundmänniska eller inget alls. 
Jag är självklart en kattmänniska iallafall och det ligger nog i släkten då så gott som alla mina släktingar har katt(er). Jag gillar hundar också, men det är nog inget jag skulle kunna tänka mig att ha själv. Jag skulle för det första inte ha tid att gå ut så pass mycket som de behöver och sedan så är hundar oftast stora och luktar illa, haha. Jag gillar min lilla Cozzy, han är liten, jätte mysig päls, gosig och pratglad. Skulle jag skaffa mig en hund skulle jag vilja ha en liten, ruffsig plutt, t.ex. en pomeranian :)

Vad är du hund eller kattmänniska?